vreemde substantie

Gestart door dirkha, mei 09, 2014, 15:57:24 PM

Vorige topic - Volgende topic

dirkha

Hallo,
Vanmiddag op mijn wandeling een vreemde substantie aangetroffen. Ik vermoed dat het met paddestoelen te maken heeft. Ik voeg een aantal foto's bij.

alvast bedankt voor de hulp.

Dirk
Dirk Haaijema

tjerk

Een duivelsei (van ws grote stinkzwam).
Groet,
Tjerk

Gert Kremer

Citaat van: tjerk op mei 09, 2014, 16:13:24 PM
Een duivelsei (van ws grote stinkzwam).
Groet,
Tjerk

en....€2, =     :D
Groeten, Gert
 
Wat ik nu zie, kon ik eerder zien. maar ik zag het niet, had geen tijd om te kijken.

tjerk

Geld stinkt niet, grote stinkzwam wel. ;D
Groet,
Tjerk

dirkha

Haha bedankt voor de info. Dus deze gelei achtige substantie hoort bij de stinkzwam.
Gr. Dirk
Dirk Haaijema

Rob Koelman

Die 'duivelseieren' schijnen nog eetbaar te zijn ook.

Eet smakelijk!

Rob

Met vriendelijke groet, Rob

tjerk

Gekookt of gebakken ?
Groet,
Tjerk

dirkha

Dan sla ik wel een beurt over!!!
Dirk Haaijema

grietaf

Citaat van: tjerk op mei 09, 2014, 18:50:45 PM
Gekookt of gebakken ?
Gebakken, ik heb het een keer gedaan! Er zat niet veel smaak aan, maar men zegt dat er veel eiwitten in zitten.
Grieta.

tjerk

Citaat van: grietaf op mei 09, 2014, 20:18:38 PM

Gebakken, ik heb het een keer gedaan! Er zat niet veel smaak aan, maar men zegt dat er veel eiwitten in zitten.
Grieta.
Toch maar op een andere manier aan mijn eiwitten zien te komen!
Groet,
Tjerk

Gert Kremer

Citaat van: tjerk op mei 09, 2014, 20:52:02 PM
Citaat van: grietaf op mei 09, 2014, 20:18:38 PM

Gebakken, ik heb het een keer gedaan! Er zat niet veel smaak aan, maar men zegt dat er veel eiwitten in zitten.
Grieta.
Toch maar op een andere manier aan mijn eiwitten zien te komen!
Groet,
Tjerk

misschien kun je die 2 euro daarbij gebruiken bij MC.   ;D   
Trouwens de Pit smaakt prima, Nootachtig, je moet het wel even goed uitsnijden. zie foto. :angel: 

Groeten, Gert
 
Wat ik nu zie, kon ik eerder zien. maar ik zag het niet, had geen tijd om te kijken.

JW_2all

Citaat van: tjerk op mei 09, 2014, 18:50:45 PM
Gekookt of gebakken ?
Jong, vers, rauw pellen, het zwarte (grauwe, later slijmerige) spul eet je niet op (dat is voor de vliegen), het witte midden wel, en dat smaakt naar radijs: knapperig en kruidig. Ik heb dat tijdens een excursie geleerd, en uiteraard, tijdens excursies anderen geleerd.  Zeer smakelijk, als je van radijsjes houdt.
Groet,
Jan

Gert Kremer

Citaat van: JW_2all op mei 09, 2014, 22:47:41 PM
Citaat van: tjerk op mei 09, 2014, 18:50:45 PM
Gekookt of gebakken ?
Jong, vers, rauw pellen, het zwarte (grauwe, later slijmerige) spul eet je niet op (dat is voor de vliegen), het witte midden wel, en dat smaakt naar radijs: knapperig en kruidig. Ik heb dat tijdens een excursie geleerd, en uiteraard, tijdens excursies anderen geleerd.  Zeer smakelijk, als je van radijsjes houdt.

Dag Jan,
ik laat de mensen ook proeven, Noten is de smaak zeggen de mensen, met name Walnoten.   ;D    ;)
Groeten, Gert
 
Wat ik nu zie, kon ik eerder zien. maar ik zag het niet, had geen tijd om te kijken.