Hoofdmenu

Webcam Estland

Gestart door HPM, mei 07, 2014, 20:27:24 PM

Vorige topic - Volgende topic

Nico Omlo

Nico.Omlo.



Mijn Waarnemingen

augustvansteensel

August van Steensel



www.jnm.nl   !!!

gerbenth

#32
Nachtzwaluw zingend ook mooi...en stoeiende vossen..

jfbouwmeester

Deze webcam vind ik ontzettend fijn om mee te bespieden. Ik doe het zeker 1 uur per dag c.q. avond. Tot nu toe heb ik al mooi veel gezien te weten; Raven, bonte kraaien, houtduiven, vinken, wasbeerhonden(6 op 1 beeld), vossen, bruine beren van verschillende afmetingen. Ik voel me de koning te rijk. Anderen hebben ook al het wild zwijn gezien en mogelijk een veelvraat. Ik ben benieuwd waarmee ik nog verrast ga worden? :duim:

Jan Bouwmeester
jfbOUWMEESTER

martenboonstra

Inmiddels mijn camera aan de wilgen gehangen. Heerlijk vanuit de loungebank de webcam via het scherm bekijken. Het is net alsof je in de natuur zit. Prachtig.

HPM

Ik heb de berencam vaak in de achtergrond aan staan. Als ik dan iets bijzonders hoor ga ik kijken. Soms kijk ik wat langer. 's nachts is het ook wel eens leuk.
Het is alleen jammer dat het geluid nogal slecht is. Geen hoge tonen. Niet alleen hoor je sommige vogels daardoor maar gedeeltelijk of helemaal niet, het maakt ook het lage achtergrondgeruis overheersend. Maar het went. En voor het geluid van wasbeerhonden en beren is het natuurlijk prima. Daarvan heb ik spectaculaire (en harde) geluiden gehoord.
Herman van der Meer

HPM

Voor de liefhebbers die nu hier kijken: er is nu een beer in beeld.
Herman van der Meer

jfbouwmeester

Twee bruine beren zelfs.

Jan Bouwmeester
jfbOUWMEESTER

HPM

Ja, en alweer weg ook.
Herman van der Meer

augustvansteensel

Maar nu wel weer een!
August van Steensel



www.jnm.nl   !!!

jfbouwmeester

Ik begin een beetje beerverslaafd te worden ;D :duim:
Ik krijg toch iedere keer een kouwe rilling als er zo eentje het beeld in stapt.
Jan Bouwmeester
jfbOUWMEESTER

HPM

Hij stond vlak voor de camera te grazen. Er waren vandaag zoveel Bonte Kraaien (rond de 15) en die hebben weinig voer voor de beren overgelaten.
Herman van der Meer

marliehuskens

Kalakotka pesakaamera 2 (Osprey's nest 2, Pandion haliaetus)
1visarend jong is er, geweldig, nog 2 eieren te gaan.
Marlie.

woen

Ja! Eindelijk een zoogdier te zien :) Wasbeerhond.
Nu nog die beren....
Groeten,

Jeroen

HPM

Citaat van: woen op juni 10, 2014, 14:48:43 PM

Ja! Eindelijk een zoogdier te zien :) Wasbeerhond.
Nu nog die beren....

Wasbeerhonden kan je op de berencam de hele dag en nacht door zien en horen met 2-4 exemplaren tegelijk.  Het is alsof die beesten nooit slapen. Als je die nog niet had gezien heb je nog nauwelijks gekeken.
Een of twee beren zijn er ook vaak maar de meeste kans heb je in de namiddag en de avond tot in het donker Soms lopen ze alleen even door het beeld maar meestal blijven ze lang en werken dan de vier voerplekken in beeld af. Wild zwijn komt meestal in de schemering of in het donker.  Vos op elk tijdstip van de dag, maar niet zo vaak en meestal maar kort.
Herman van der Meer

Vincent Martens

groeten, Vincent

HPM

Na een rustige zomer is de berencam weer leuk. Vier Beren, zes Wasbeerhonden, twee Vossen. En vogels.
Herman van der Meer

lennartv

Citaat van: HPM op september 15, 2014, 18:37:52 PM
Na een rustige zomer is de berencam weer leuk. Vier Beren, zes Wasbeerhonden, twee Vossen. En vogels.

Link is nog steeds hetzelfde als uit het eerste bericht? Ik probeer nu te kijken, maar zie alleen maar zwart beeld.
Wellicht ligt het aan de internetverbinding
Groetjes,

Lennart Verheuvel

www.naturebylennart.com

HPM

Citaat van: lennartv op september 15, 2014, 19:34:27 PM
Citaat van: HPM op september 15, 2014, 18:37:52 PM
Na een rustige zomer is de berencam weer leuk. Vier Beren, zes Wasbeerhonden, twee Vossen. En vogels.

Link is nog steeds hetzelfde als uit het eerste bericht? Ik probeer nu te kijken, maar zie alleen maar zwart beeld.
Wellicht ligt het aan de internetverbinding
De link is inderdaad http://www.eenet.ee/EENet/karu.html
Het beeld is nu zwart omdat het daar al donker is.
Herman van der Meer

HPM

Citaat van: tureluur op september 15, 2014, 19:56:44 PM
Ik kan nog net enkele bomen zien.

Bij deze brandt er een lamp of zo, en is er nog beeld.
http://www.eenet.ee/EENet/hirv.html

Daar zijn tot nu toe meer  herten te horen dan te zien maar wel regelmatig Dassen.
Herman van der Meer

lennartv

Citaat van: HPM op september 15, 2014, 19:50:42 PM
Citaat van: lennartv op september 15, 2014, 19:34:27 PM
Citaat van: HPM op september 15, 2014, 18:37:52 PM
Na een rustige zomer is de berencam weer leuk. Vier Beren, zes Wasbeerhonden, twee Vossen. En vogels.

Link is nog steeds hetzelfde als uit het eerste bericht? Ik probeer nu te kijken, maar zie alleen maar zwart beeld.
Wellicht ligt het aan de internetverbinding
De link is inderdaad http://www.eenet.ee/EENet/karu.html
Het beeld is nu zwart omdat het daar al donker is.

Daar zal het dan inderdaad wel aan liggen, op de andere webcam heb ik wel beeld.
Groetjes,

Lennart Verheuvel

www.naturebylennart.com

Douwe van der Ploeg

Citaat van: HPM op september 15, 2014, 20:27:01 PM
Citaat van: tureluur op september 15, 2014, 19:56:44 PM
Ik kan nog net enkele bomen zien.

Bij deze brandt er een lamp of zo, en is er nog beeld.
http://www.eenet.ee/EENet/hirv.html

Daar zijn tot nu toe meer  herten te horen dan te zien maar wel regelmatig Dassen.

Dat zal best wel eens kunnen zijn omdat ze de camera hebben verplaatst naar een dassenburcht, maar vergeten zijn de naam aan te passen ;) In het menu staat ie wel goed.
Douwe van der Ploeg

woen

Waar komt die plaat ineens vandaan!?!?
Groeten,

Jeroen

HPM

Citaat van: Douwe van der Ploeg op september 15, 2014, 20:51:30 PM
Citaat van: HPM op september 15, 2014, 20:27:01 PM
Citaat van: tureluur op september 15, 2014, 19:56:44 PM
Ik kan nog net enkele bomen zien.

Bij deze brandt er een lamp of zo, en is er nog beeld.
http://www.eenet.ee/EENet/hirv.html

Daar zijn tot nu toe meer  herten te horen dan te zien maar wel regelmatig Dassen.

Dat zal best wel eens kunnen zijn omdat ze de camera hebben verplaatst naar een dassenburcht, maar vergeten zijn de naam aan te passen ;) In het menu staat ie wel goed.

Nee, het was een hertencam, in voorjaar/zomer hebben ze hem verplaatst naar een dassenbucht, en onlangs naar een nieuwe voerplaats voor herten.
Herman van der Meer

HPM

Citaat van: woen op september 16, 2014, 15:57:34 PM

Waar komt die plaat ineens vandaan!?!?

Op de berencam? Daar verstoppen ze voer onder. De beren weten ze omhoog te krijgen. Soms staan ze zelfs omhoog.
De andere dieren zijn min of meer afhankelijk van de Beren, omdat die een groot deel van het voer bereikbaar maken.
Herman van der Meer

woen

Citaat van: HPM op september 16, 2014, 16:08:52 PM
Citaat van: woen op september 16, 2014, 15:57:34 PM

Waar komt die plaat ineens vandaan!?!?

Op de berencam? Daar verstoppen ze voer onder. De beren weten ze omhoog te krijgen. Soms staan ze zelfs omhoog.
De andere dieren zijn min of meer afhankelijk van de Beren, omdat die een groot deel van het voer bereikbaar maken.


Eerste keer dat dat me opvalt, was dat altijd al zo?
Groeten,

Jeroen

Douwe van der Ploeg

Ah, ik had dan even gemist dat ie nog een keer verplaatst was. Excuus :)
Douwe van der Ploeg

lennartv

Nu twee wasbeerhonden actief, ook een vos komt af en toe in beeld
Groetjes,

Lennart Verheuvel

www.naturebylennart.com

HPM

Citaat van: woen op september 16, 2014, 16:20:26 PM
Citaat van: HPM op september 16, 2014, 16:08:52 PM
Citaat van: woen op september 16, 2014, 15:57:34 PM

Waar komt die plaat ineens vandaan!?!?

Op de berencam? Daar verstoppen ze voer onder. De beren weten ze omhoog te krijgen. Soms staan ze zelfs omhoog.
De andere dieren zijn min of meer afhankelijk van de Beren, omdat die een groot deel van het voer bereikbaar maken.


Eerste keer dat dat me opvalt, was dat altijd al zo?

Ik kan me niet herinneren dat het ooit ander was. Vaak zie je die staalplaten niet of nauwelijks.
Die in de achtergrond echt alleen maar als hij rechtop staat.
Herman van der Meer

HPM

Citaat van: lennartv op september 16, 2014, 16:46:38 PM

Nu twee wasbeerhonden actief, ook een vos komt af en toe in beeld

De beren zullen zo wel komen.
Herman van der Meer