Ralreigers in Nederland 2007

Gestart door Jan-Pieter, juni 16, 2007, 23:55:54 PM

Vorige topic - Volgende topic

Christian

CiteerIk heb 'm tot 17u nog gezien. Wat let je? Pak je fiets, het is tot half elf licht. Best te doen vanuit H'sum toch?
Had het dus gister ook met de fiets gedaan, maar heb al een andere afspraak voor vanavond.
En morgen keihard blokken voor een paar herkansingen, het zit je ook niet mee als scholier hé...
Christian Brinkman

Vincent Hart

#31
CiteerHad het dus gister ook met de fiets gedaan, maar heb al een andere afspraak voor vanavond.
En morgen keihard blokken voor een paar herkansingen, het zit je ook niet mee als scholier hé...
Ach ja,

Op de plek waar jij hem gisteren dipte, heb ik zeven jaar lang vooral herkansingen gedaan... Het kan verkeren ;)
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

BWoets

Citeer
CiteerIk heb 'm tot 17u nog gezien. Wat let je? Pak je fiets, het is tot half elf licht. Best te doen vanuit H'sum toch?
Had het dus gister ook met de fiets gedaan, maar heb al een andere afspraak voor vanavond.
En morgen keihard blokken voor een paar herkansingen, het zit je ook niet mee als scholier hé...
Ach... ik heb na 11 uur zoeken dat beest van Wieringen ook niet mogen zien Christian...  Ralreiger komt vanzelf  :D  
Met vriendelijke groet,
Bob Woets

Vincent Hart

CiteerAch... ik heb na 11 uur zoeken dat beest van Wieringen ook niet mogen zien Christian...  Ralreiger komt vanzelf  :D
Dat zou je haast gaan denken... Was dat beest niet rete-zeldzaam vroeger?  :huh:
NIW, ik voel met jullie mee, ik moest maar liefs TWINTIG minuten fietsen, helemaal naar de RAND (aan de andere kant) van de stad  :whistle:  
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

redmar_woudstra

Citeerik moest maar liefs TWINTIG minuten fietsen, helemaal naar de RAND (aan de andere kant) van de stad  :whistle:
Je voelde je al bijna provinciaal?  ;)  
groet,
Redmar

Vincent Hart

Citeer
Citeerik moest maar liefs TWINTIG minuten fietsen, helemaal naar de RAND (aan de andere kant) van de stad  :whistle:
Je voelde je al bijna provinciaal?  ;)
Haha, ja, en ik had m'n ***SPAM*** niet bij me ;)
Reigers en steden blijven het goed doen (sorry Redmar)...

Ik zag in mei in Merida (stad in Z-Spanje) woudaapje, koereiger, kwak, kleine zilver, blauwe EN purperreiger om dat nog 'es te onderstrepen  B)  
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

Vincent Hart

Citeer
CiteerIk heb 'm tot 17u nog gezien. Wat let je? Pak je fiets, het is tot half elf licht. Best te doen vanuit H'sum toch?
Had het dus gister ook met de fiets gedaan, maar heb al een andere afspraak voor vanavond.
Goeie keus!  :duim:
Ralreiger vanochtend (nog) niet teruggevonden...
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

Christian

Citeer
Citeer
CiteerIk heb 'm tot 17u nog gezien. Wat let je? Pak je fiets, het is tot half elf licht. Best te doen vanuit H'sum toch?
Had het dus gister ook met de fiets gedaan, maar heb al een andere afspraak voor vanavond.
Goeie keus!  :duim:
Ralreiger vanochtend (nog) niet teruggevonden...
Hihi, dankje!
Christian Brinkman

Pim

met vriendelijke groet,

Pim Julsing

natuurverslaving.nl

AmyB

:welcome: *hangt een spandoek op* :welcome:  
Amy Bergman

Steven Wytema

bij de Ralreiger van Ureterp wordt geinsinueerd dat omdat hij een ring draagt dat het een escape is.
Echter, gegeven de diverse gevallen (influx?) van Ralreiger dit voorjaar lijkt het me aannemelijker dat het een wild exemplaar is, en dan is het interessant te weten wat er op de ring staat.
Is het niet?
(ik wil alleen maar aankaarten dat hij niet per se een escape hoeft te zijn omdat er een - overigens aluminium! - ring omzit.)
Steven Wytema


HJDT

Ik verbaasede me ook al enigszins over die conclusie. In andere jaren zou dat wat aannemelijker zijn misschien (al zijn er wel enkele waarnemingen per jaar tegenwoordig) maar evengoed hoeft het weinig te zeggen. In ons omringende landen waren er ook meer dan anders overigens.

Groeten Michel
Heb je echt niks beters te doen?? Kijk dan eens op onze nieuwe site in aanbouw: www.feathertail.com

It is better to keep your mouth closed and let people think you are a fool than to open it and remove all doubt.

Sjouke Scholten

Er zal zoveel mogelijk aan gedaan worden om de ring te proberen af te lezen, gisteravond lukte dat niet.

De vogel van ureterp heeft overigens wel gave vleugels.

Gegroet,
Sjouke Scholten
Met Vriendelijke Groeten,

Sjouke Scholten
Bakkeveen




Hans Bossenbroek

#43
Nu er wéér een gemeld wordt - bij Bodegraven, lijkt me interressant om nou eens na te gaan op hoeveel Ralreigers we inmiddels en het al dan niet dezelfde exemplaren betreffen. Rick zou nog wel eens dicht bij de waarheid kunnen zitten, maar dan met een of twee Ralreigers in ZH.

frankmeer

#44
Echt waar, ik schrik me rot! Zo dichtbij! Weet iemand de precieze locatie, beter dan hier aangegeven??? http://waarneming.nl/wn_details.php?id=2570513
Frank van der Meer

Sjouke Scholten

Je kunt ook zelf de desbetreffende sloot afzoeken.... :duim:  
Met Vriendelijke Groeten,

Sjouke Scholten
Bakkeveen




petermeer

Weet iemand of de Ralreiger in Bodegraven er nog zit?
En of hij vanaf de Zuidzijde ook te zien is of vanaf de put van Broeckhoven?
Groeten van Peter van der Meer
KNNV, afdeling Stichts-Hollandse Polderland

Hoe meer ik leer, hoe meer ik tot de ontdekking kom dat ik nog niets weet! (Socrates, 470-399 v. Chr.).

JohanvantBosch

CiteerWeet iemand of de Ralreiger in Bodegraven er nog zit?
En of hij vanaf de Zuidzijde ook te zien is of vanaf de put van Broeckhoven?
Volgens mij is hij tot nu toe alleen vanuit de trein gezien.... Ik weet niet of er daarna mensen zijn wezen zoeken.

petermeer

Als er vandaag iemand gaat kijken en hij is vanaf de weg te zien, laat het me dan even weten. Dan kan ik vanavond even gaan kijken en misschien een foto maken.

Alvast bedankt.

Groeten van Peter van der Meer
KNNV, afdeling Stichts-Hollandse Polderland

Hoe meer ik leer, hoe meer ik tot de ontdekking kom dat ik nog niets weet! (Socrates, 470-399 v. Chr.).

JohanvantBosch

CiteerAls er vandaag iemand gaat kijken en hij is vanaf de weg te zien, laat het me dan even weten. Dan kan ik vanavond even gaan kijken en misschien een foto maken.

Alvast bedankt.
Hij is vanmorgen gemeld. Atlasblok 31 53 14 links onder. Bel ff de vogellijn voor details, lijkt me.

petermeer

Johan, bedankt.

Al we hem zien laat ik het weten, eventueel met een foto er bij.
Groeten van Peter van der Meer
KNNV, afdeling Stichts-Hollandse Polderland

Hoe meer ik leer, hoe meer ik tot de ontdekking kom dat ik nog niets weet! (Socrates, 470-399 v. Chr.).

JohanvantBosch

CiteerJohan, bedankt.

Al we hem zien laat ik het weten, eventueel met een foto er bij.
laat het ook maar weten als je hem niet ziet... ;) Al hoop ik natuurlijk op succes.

Sjouke Scholten

Is het nog bekend of de Ralreiger van Bakkeveen er nog zit?
En is de ring al door iemand afgelezen?
Zijn er uberhaupt al foto's gemaakt van dat beest?
Met Vriendelijke Groeten,

Sjouke Scholten
Bakkeveen




JohanvantBosch

CiteerIs het nog bekend of de Ralreiger van Bakkeveen er nog zit?
En is de ring al door iemand afgelezen?
Zijn er uberhaupt al foto's gemaakt van dat beest?
uhm.... jij woont daar toch? Als jij het niet weet....  ;)
Ik zou zeggen: ga ff kijken  ;)

Sjouke Scholten

Ik vroeg het even, omdat ikzelf op stage zit...
En anders was ik vanavond heen gegaan om hem mogelijk vast te leggen, maar ik denk dat ik sowieso nog even ga kijken vanavond..

Gisteravond heb ik daar trouwens niks terug gevonden, maar het waterpeil was ook een stuk hoger dan de dagen ervoor.
Zou hij hierdoor kunnen vertrekken naar een ander gebied?
Met Vriendelijke Groeten,

Sjouke Scholten
Bakkeveen




frankmeer

Misschien is een andere naam voor dit topic inmiddels beter...  
Frank van der Meer

JohanvantBosch

CiteerIk vroeg het even, omdat ikzelf op stage zit...
En anders was ik vanavond heen gegaan om hem mogelijk vast te leggen, maar ik denk dat ik sowieso nog even ga kijken vanavond..

Gisteravond heb ik daar trouwens niks terug gevonden, maar het waterpeil was ook een stuk hoger dan de dagen ervoor.
Zou hij hierdoor kunnen vertrekken naar een ander gebied?
Op lauwersmeer.com las ik dat hij gisteren na 14.00 uur niet meer was gezien.

JohanvantBosch

CiteerMisschien is een andere naam voor dit topic inmiddels beter...
aangepast  :duim:  ;)  

Maarten Hotting

Hoi,

Het valt wel op dat de Ralreiger maar steeds 1 of 2 dagen op een plek zit.
En daarna weer ergens anders opduikt.
Of het ook steeds de zelfde is weet ik niet, maar als je hem wil zien moet je er snel bij zijn.
Groet,
Maarten

Dylan

CiteerWeet iemand of de Ralreiger in Bodegraven er nog zit?
En of hij vanaf de Zuidzijde ook te zien is of vanaf de put van Broeckhoven?
Ik ben gistermiddag gaan kijken, in de regen. Lastig gebied, met de auto zie je bijnaniets. Fiets is beter, want dan kun je wat meer plaatsen bereiken. Ik hoor dat hij vanochtend weergezien is (bel de Vogellijn voor details). Zometeen uit mijn werk ga ik weer een poging doen, maar dan ben ik weer met de auto ...
Dylan Verheul
Mede-oprichter Waarneming.nl