influx Vale Gieren (zomer 2007 & 2008)

Gestart door Klaas, juni 16, 2007, 12:44:44 PM

Vorige topic - Volgende topic

Klaas

Een klein uur geleden over Ruisbroek (België), richting N .
Naar Nederland dus.  

Pim

Spannend!

Ben benieuwd of ze nog gezien worden.
met vriendelijke groet,

Pim Julsing

natuurverslaving.nl

Thijs Fijen

Thijs Fijen

P1234

Als ik Ruisbroek intik op Google Earth, krijg ik twee Belgische plaatsen met die naam. Eén ten zuiden van Brussel, en één ten zuiden van Antwerpen. Het zou dus wel leuk zijn om te weten waar de vogels nu precies zijn gezien; tussen Brussel en de Nederlandse grens ligt nog een aardig stukje België, en er is geen sprake van een forse rugwind en veel thermiek voor de vogels.

Maar goed; omhoog blijven kijken kan geen kwaad!
Groet,

Peter van Wetter

Mijn waarnemingen;

maartenwielstra

Het aantal 18 is vast geen toeval...

P1234

Daar heb je een punt; misschien weten ze de weg nog? ;)  
Groet,

Peter van Wetter

Mijn waarnemingen;

marella

groetjes Marella

Jeroen Nagtegaal

#7
bestaat er een kans dat ze de maas ofzo volgen?

Helaas, als ze water naar noord volgen komen ze in de Oosterschelde uit,
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

Thijs Fijen

Citeerbestaat er een kans dat ze de maas ofzo volgen?

Helaas, als ze water naar noord volgen komen ze in de Oosterschelde uit,
Die kans bestaat altijd. Maar met die vogels weet je het niet. Als het morgen thermisch is, dan zouden ze allang weer in zuid frankrijk kunnen zitten tegen het eind van de dag.

En aan de andere kant kunnen ze zijn ingevallen op een dood schaap oid en er een paar dagen zitten.

Thijs

PS 18?? Geen toeval?? Mis ik iets :huh:  
Thijs Fijen

Rinie van Reenen

#9
Ja: 18 Vale Gieren boven Noordwijk een paar jaar terug, lijkt me.
Groet, Rinie van Reenen

Thijs Fijen

Thijs Fijen

Klaas

Ruisbroek bij Antwerpen bedoelde ik. Helaas wel rijkelijk te laat, maar kijk toch maar uit jullie doppen  :grin:  

Klaas

Er is iets op gang, het kan niet anders.
60 Vale Gieren boven Lac de Virelles (België)!

teunvankessel

Groet Teun
Jizz-birder



Hoaxbirders

Klaas

en nu tien over Limburg (België).
Straks moet Vale Gier niet meer gehomologeerd worden  :twisted:  

Vincent Hart

ik ga snel een dood schaap op m'n balkon leggen...
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

Jeroen Nagtegaal

Citeeren nu tien over Limburg (België).
Straks moet Vale Gier niet meer gehomologeerd worden  :twisted:
Waar in belgie's limburg?
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

TjeerdBurger

nou dan maar inderdaad de ogen erg goed openhouden, zou me niet verbazen als er ook een groepje NL bereikt  :)  

teunvankessel

Jongens wat doen jullie nog binnen !! ;) POSTEN:P
Groet Teun
Jizz-birder



Hoaxbirders

Vincent Hart

tja hier posten of buiten posten, het eeuwige dilemma ;)
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

Klaas

Eigenlijk is dit een heel slecht teken voor de Vale Gieren.
Het zou me niet verbazen moesten de zeearenden van de Oostvaardersplassen plots wat voedselconcurrentie krijgen.


dit is volgens mij de oorzaak.

CiteerSlecht nieuws voor wie en Spanje graag de gieren gaat bekijken! Door een nieuwe regelgeving in Aragon werden recent alle 200 muladares gesloten. Muladares zijn vaste plaatsen waar veehouders gestorven dieren achterlaten. Die werden vervolgens vakkundig door gieren en andere aaseters opgeguimd. Blijkbaar vallen de gieren nu massaal dood van de honger, een privéfirma zou het monopolie hebben voor het verwerken van de kadavers. Meer is te lezen op www.aragonnatuur.com Bovenaan de homepage kan je het artikel 'Na sluiting van Muladares in de Pyreneeën: Gieren vallen dood van de honger´ aanklikken. Het verscheen enkele weken geleden in een aantal nederlandse kranten.

Vincent Hart

tja, EU-wetgeving...

Allemaal angst voor veeziektes. Leve de intensieve veehouderij!
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

Bram Rijksen

Als die Vale Gieren inderdaa geen Ooievaars blijken te zijn (verwarring is vaker opgetreden..), dan is dit inderdaad een veeg teken!
Hoe onnadenkend kan men wezen: jarenlang een soort Beekse Bergen in stand houden waar steeds meer beesten afhankelijk van zijn, en dan vervolgens in een klap de voedselbron droog leggen. Succes met het vinden van kadavers in het steeds meer aangeharkte Europa.
Wie weet straks zestig Vale Gieren in de OVP. Is dat nog leuk, als je de achtergrond weet?  

Klaas

80 Vale Gieren over Oudenaarde (Oost-Vlaanderen).
Man man man... ik ga wat buiten kijken denk ik...

hterhaar

Ondertussen 94..... richten NO over nederename (net boven Oudenaarde). Richting Flevoland dus !

Hans

redmar_woudstra

CiteerOndertussen 94..... richten NO over nederename (net boven Oudenaarde). Richting Flevoland dus !

Hans
:blink:  Dat zijn er nog eens veel!
groet,
Redmar

Bram Rijksen

Citeer
Citeeren nu tien over Limburg (België).
Straks moet Vale Gier niet meer gehomologeerd worden  :twisted:
Waar in belgie's limburg?
oei...

TjeerdBurger

ja dit maakt het blije nieuws dat er gieren deze kant op komen aanzienlijk minder leuk. We merken hier gewoon de gevolgen van het sluiten van de muladares. Moeten we ze dan niet gaan helpen? Gewoon als er ergens een groep tp zit een vrachwagentje met wat ouwe koeien langs laten rijden?  :P  

redmar_woudstra

Citeerja dit maakt het blije nieuws dat er gieren deze kant op komen aanzienlijk minder leuk. We merken hier gewoon de gevolgen van het sluiten van de muladares. Moeten we ze dan niet gaan helpen? Gewoon als er ergens een groep tp zit een vrachwagentje met wat ouwe koeien langs laten rijden?  :P
De OVP vol dumpen met koeien?
groet,
Redmar

teunvankessel

Citeer
Citeerja dit maakt het blije nieuws dat er gieren deze kant op komen aanzienlijk minder leuk. We merken hier gewoon de gevolgen van het sluiten van de muladares. Moeten we ze dan niet gaan helpen? Gewoon als er ergens een groep tp zit een vrachwagentje met wat ouwe koeien langs laten rijden?  :P
De OVP vol dumpen met koeien?
Dat is een goed idee ;)  
Groet Teun
Jizz-birder



Hoaxbirders