Hoofdmenu

Wolf? of hond?

Gestart door ankiev, mei 01, 2014, 00:15:25 AM

Vorige topic - Volgende topic

ankiev

Een kennis van mij heeft vanmiddag in Zuidoost Groningen bijgevoegde foto gemaakt...hij was geconcentreerd op de ree en zag pas thuis dat hij nog een ander dier op de foto had staan. Het zal wel een hond zijn, maar ik wil het toch even laten zien. De foto is gemaakt op ongeveer 40 km van de plaats waar een wolf met zekerheid is waargenomen (Meppen BRD).

Rob Koelman

#1
Citaat van: ankiev op mei 01, 2014, 00:15:25 AMDe foto is gemaakt op ongeveer 40 km van de plaats waar een wolf met zekerheid is waargenomen (Meppen BRD).

Dat er op 40 km afstand van de plek van deze waarneming een wolf is waargenomen zegt natuurlijk helemaal niets over het dier op deze foto.

Het is een weinig gedetailleerde foto. Kortom, speculeren maar!

Overigens opvallend dat het dier op de achtergrond tijdens het maken van de foto niet was opgevallen. Ik zou eerder verwachten dat de ree pas naderhand op de foto ontdekt zou zijn...

Rob Koelman
Met vriendelijke groet, Rob

ankiev

Klopt, dat het een matige foto is, maar ik vind het wel de moeite waard om het te laten checken. Ik hoop dat een deskundige misschien een sporenonderzoek kan doen. Ligt nu bij Wolven in Nederland...

maurice.lahaye

Hallo Ankie,


Ook via deze weg een reactie. Dank voor het delen van de foto met WolvenInNederland. Op de foto staat echter een hond (kenmerken genoemd in de aan jou verzonden mail).


Met vriendelijke groeten,
Maurice La Haye
admin / vertegenwoordiger Zoogdiervereniging in WolvenInNederland
2015 is het jaar van de das! www.zoogdiervanhetjaar.nl

ankiev

Bedankt, was wel even heerlijk spannend....Onze hele omgeving (we zijn grensbewoners) verwacht de komst van dit prachtig dier...

gr.

Ankie


WR

Grappige foto, volgens mij staan er 3 reeën op. De 'Wolf' bestaat eigenlijk uit 2 reeën voor elkaar, één met de kop naar rechts, en één grazend met de kop in het gras.

Geen wolf dus, maar 2 reeën met een wolf profiel.

mvg
Wouter

jfbouwmeester

Wel toevallig dat die twee reeën samen drie poten hebben en een dikke staart. ;D

Jan Bouwmeester
jfbOUWMEESTER

Rob Koelman

#7
Citaat van: jfbouwmeester op mei 05, 2014, 11:25:30 AMeen dikke staart

Als je de redenatie van Wouter volgt is de 'staart' in werkelijkheid de nek van een ree met zijn kop naar de grond. Ik vind dat helemaal zo'n gek idee nog niet. Ik kan in ieder geval aan de hand van de foto niet direct zeggen dat het niet klopt...

Dat krijg je met vage foto's: iedereen kan er in zien wat ie wil...  ;)

Rob Koelman


PS
Voor een beter beeld van wat er nou werkelijk op de foto staat is het handig om de originele foto te hebben en ook foto's die voor of na deze foto zijn gemaakt (kan me niet voorstellen dat er maar één foto is gemaakt).
Met vriendelijke groet, Rob

Maarte5n

is het niet gewoon een lynx met een dikke achterpoot ;)
Maarten vd Berg