haas

Gestart door cvhunnik, april 29, 2014, 18:47:54 PM

Vorige topic - Volgende topic

cvhunnik

Vanmiddag zat ik op een bankje in de omgeving van zwolle.
Plotseling verscheen naast de bank uit het bos een grote haas die naast de bank stil bleef zitten.
Ik zat doodstil en hij zag me kennelijk niet en hij bleef nog 5 minuten zitten al knabbelend
aan het gras. Een bijzondere belevenis. Volgens mij zijn hazen redelijk bijziend.
Groet.
Cees van hunnik
cvhunnik@home.nl

HPM

Citaat van: cvhunnik op april 29, 2014, 18:47:54 PM
Vanmiddag zat ik op een bankje in de omgeving van zwolle.
Plotseling verscheen naast de bank uit het bos een grote haas die naast de bank stil bleef zitten.
Ik zat doodstil en hij zag me kennelijk niet en hij bleef nog 5 minuten zitten al knabbelend
aan het gras. Een bijzondere belevenis. Volgens mij zijn hazen redelijk bijziend.
Groet.
Cees van hunnik
cvhunnik@home.nl

Ik heb eens meegemaakt dat zo'n haas kwam aanhobbelen en uiteindelijk over mijn voeten liep.
Ze kunnen dus kennelijk ook niet ruiken.
Bijna hetzelfde heb ik met een egel meegemaakt. Die snuffelde aan mijn laarzen.
Herman van der Meer

Bart van Hoogstraten

Citaat van: cvhunnik op april 29, 2014, 18:47:54 PM
Vanmiddag zat ik op een bankje in de omgeving van zwolle.
Plotseling verscheen naast de bank uit het bos een grote haas die naast de bank stil bleef zitten.
Ik zat doodstil en hij zag me kennelijk niet en hij bleef nog 5 minuten zitten al knabbelend
aan het gras. Een bijzondere belevenis. Volgens mij zijn hazen redelijk bijziend.
Groet.
Cees van hunnik
cvhunnik@home.nl

Leuke belevenis en waarneming maar het is meer een kwestie van zelf stil blijven zitten dan bijziendheid -> die beesten zijn gefocused op bewegingen. Iets wat niet beweegt is geen bedreiging. Ze zien iets wat niet beweegt simpelweg niet als een gevaar. (Ik ben ooit door een Das aan mijn broekspijpen geroken omdat ik niet bewoog terwijl ze redelijk goed kunnen zien -> ze herkennen niets in vaste patronen, alleen abrupte veranderingen in een patroon).
Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks € 25,- abonnementskosten!
https://waarneming.nl/donate/

Oenanthe

Dassen mogen dan een aardig gezicht hebben, ze moeten je toch wel geroken hebben want de reukzin van een das schijnt uitstekend te zijn. En Cees, als ik jou was zou ik mijn mailadres uit je bericht halen. Het heeft geen functie en op deze manier hebben spamverstuurders je zo gevonden.
Veel succes allemaal,

Maarten Verrips