Braam?

Gestart door geert kor, april 29, 2014, 15:47:16 PM

Vorige topic - Volgende topic

geert kor

Ik zou graag willen weten welke soort dit is
Het betreft deze waarneming
http://waarneming.nl/waarneming/view/83873442
Plant onbekend - Plantae indet. gezien op 2014-04-28 Dwingelderveld
Foto's:




bij voorbaat dank Elly & Geert Kor

M.V.S

Groetjes, Marc

nick

en daar hebben we tegenwoordig een apart forum-topic voor: http://forum.waarneming.nl/smf/index.php?board=199.0
Met vriendelijke groet,
Nick van der Ham

geert kor

Bramen laat ik meestal links liggen vanwege te weinig kennis. Ik had deze waarneming als peterseliebraam ingevoerd omdat al eerder een peterseliebraam had gespot; andere waarneming van gisteren werden wel beoordeeld, deze niet. Dus dacht ik toch niet juist en dus dan maar naar Forum. Vanuit mijn werkwijze kwam het verzoek rechtstreeks onder planten terecht. Ik heb nu gezien dat er onder planten o.a. voor rubus een specieke plaats is. Wegens onkunde mij niet bekend; waar je dus niet direct via "New Topic" direct terecht komt!
Uit de eerste reactie begrijp ik dat het waarschijnlijk wel om een peterseliebraam gaat. Het is mij niet duidelijk of de vraag nu eerst nog via de speciale site moet.
Ik denk dat ik het zo maar laat.

Groet,
Geert

Rense Haveman

Nou, wil de vraag wel verplaatsen hoor! Maar het is inderdaad Rubus (nemoralis f.) laciniatus...:)
Groet! Rense

havikskruiden!

geert kor

Ik denk dat ik er maar weer een peterseliebraam van maak.
Bedankt en groet,
Geert

Rense Haveman

Citaat van: geert kor op april 30, 2014, 06:26:51 AM
Ik denk dat ik er maar weer een peterseliebraam van maak.
Bedankt en groet,
Geert

ja, dat klopt dus...:)
Groet! Rense

havikskruiden!

geert kor


Rense Haveman

Citaat van: geert kor op april 30, 2014, 21:38:58 PM
OK.
Geert

Het is de enige braam die de vijf deelblaadjes zo sterk ingesneden heeft...:) Veel in de handel, veel verwilderd, maar weinig standhoudend. Blijkbaar niet erg concurrentiekrachtig, terwijl de (veronderstelde) wilde vorm (Rubus nemoralis) overal en nergens voorkomt.....
Groet! Rense

havikskruiden!

geert kor

Bedankt voor de info, de volgende braam zal ik op de juist plaats zetten
Geert