Hoofdmenu

Otter nieuws

Gestart door martenboonstra, april 24, 2014, 11:46:33 AM

Vorige topic - Volgende topic

martenboonstra

Hopelijk vindt zich onder de rook van stad groningen erfopvolging plaats :)).
Mooi filmpje overigens en schitterend dat in Lauwersmeer weer activiteit is. Hier is een tijdje geleden ook een otter gesneuveld door het verkeer. Ondanks tegenwind denk ik dat de otter het wel gaat redden.

hans parlevliet

Citaat van: Vincent Martens op mei 16, 2014, 10:11:12 AM
De otter uit de Onlanden schijnt doodgereden te zijn op de A28 bij Haren. Via Twitter@Jacob de Bruin.
De A28 is op dat stuk ook een dodelijke val, beide wegstroken zijn vanaf Groningen tot Eelde/De Punt gescheiden door een betonnen muur. Het is me een raadsel waarom Rijkswaterstaat dat gedaan heeft. Hierdoor wordt de verbinding Paterswoldse meer en Zuidlaardermeer/Drentse Aa vrijwel volledig onmogelijk.
mvg
Hans


martenboonstra

Ontzettend jammer dat de overheid nog steeds geen (extra) maatregelen heeft genomen, terwijl ze hiertoe wel verplicht zijn ogv een uitspraak van het hoogste rechtscollege. Jammer dat ze nog steeds geen adequate en voldoende maatregel hebben getroffen ter bescherming van de belangen van de otter. Ik heb de uitspraak niet gelezen en ben eigenlijk benieuwd naar de dwangsom of andere maatregelen indien de overheid de uitspraak niet of onvoldoende nakomt.