verrekijker prijzen

Gestart door sander bijsterbosch, april 23, 2014, 18:14:14 PM

Vorige topic - Volgende topic

sander bijsterbosch

weet iemand wat de prijzen van een verrekijker ongeveer zijn?
maar dan wel van een goede met veel zoom

alvast bedankt
PS: ze moeten wel dicht bij kunnen zoemen en het is gewoon om is erin te oriƫnteren.
groeten,
Sander Bijsterbosch
www.mooinederland.weebly.com

Lowieke

Sander,

Begin eens hier met lezen over verrekijkers, gewoon om een beetje een idee te krijgen. Je laatste zin begrijp ik niet, wil je dingen die heel dichtbij zijn met de kijker kunnen bekijken (Pentax Papillo) of objecten ver weg heel dichtbij kunnen halen. De meeste verrekijkers hebben een vaste vergroting, er zijn zoomkijkers maar of je dat echt wil?
Jeroen.

hiskodevries

Sander,
Wat wil je met de verrekijker gaan bekijken en wat is je budget?
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

sander bijsterbosch

Citaat van: hiskodevries op april 24, 2014, 16:16:55 PM
Sander,
Wat wil je met de verrekijker gaan bekijken en wat is je budget?

ik zou graag vlinders die niet ver af zitten van dichtbij kunnen bekijken en vogels van die ver weg zitten ook van dichtbij de bekijken
en de prijs ja het moet gewoon een goeie kijker zijn en ik ben benieuwd wat je daar dan ongeveer voor kwijt bent

groet sander
groeten,
Sander Bijsterbosch
www.mooinederland.weebly.com

hiskodevries

Sander. Tussen de 125 en de 2500 euro. Het eerste bedrag voor een pentax papillio en het laatste voor een topmodel swarovski.
Die kunnen dat beide. Vandaar dat de vraag over je budget belangrijk is.
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

sander bijsterbosch

bedankt.
ja ik ben nog maar 13 en werk dus nog niet dus ja veel heb ik niet
groeten,
Sander Bijsterbosch
www.mooinederland.weebly.com

Frank van de Putte

Ook wel aardig om te bekijken, deze test van de Vogelbescherming; verrekijkers tussen de 150 en 500 euro ;

http://www.vogelbescherming.nl/index.cfm?act=files.download&ui=5A9DF356-B6A4-7E16-7CD7AB2162F31FB8
Groetjes,

Frank van de Putte

sander bijsterbosch

bedankt voor de tip

groet sander
groeten,
Sander Bijsterbosch
www.mooinederland.weebly.com

hendrik.h

Ik zou voor de pentax papillio gaan,een goede kijker voor ,vlinders en vogels kijken.
gr hendrik.

KorHaan

Ja,


Ik ook. Of anders een 8x30 of een 8x32 met een dichtbij-scherpstelling van om en nabij 1 meter; die zijn er ook voor niet te veel geld, met name Minox BL BR.


Sander, je bent nog maar 13, koop in vredesnaam geen zware, grote kijker! Anders loop je er over 40 jaar net zo bij als ik: als een lopend vraagteken. (Dat krijg je ervan als je op je 13e een enorme 16x50 cadeau krijgt voor je verjaardag.)


Vriendelijke groet,


Ronald Sinoo

sander bijsterbosch

bedankt voor de hulp

en ik zal inderdaad geen zware kijkers nemen want vroeger vond ik die van mij ook te zwaar maar nu is dat gelukkig niet meer zo maar helaas heb ik hem te vaak laten vallen en nu is het rechter glas niet meer scherp of kan ik beter daar iets aan doen
groeten,
Sander Bijsterbosch
www.mooinederland.weebly.com

M. Hoogteijling

Ik heb o.a. een Pentax Papillio en die vind ik zeker geschikt voor vlinders maar helemaal niet voor vogels ivm oa supersnelle focus waar je het lastig scherpstellen is en hij houdt ook minder lekker vast ls je wat langer veraf staat te turen. Ook de veraf scherpte vind ik onder de maat).  Als je beide wil bekijken dan zou ik de tip van Ronald (Minox, bijv BV 8x42 heeft maar 1,2 meter close focus) ter harte nemen maar een Nikon Monarch (bijv 10x36) kan ook al tot 2,5 meter komen. Succes en uiteraard zijn we benieuwd naar je keuze en hoe hij bevalt.
Met vriendelijke groet
Marijn Hoogteijling

sander bijsterbosch

eindelijk ik heb dezelfde weer gekocht maar dan die van me ma een Bynolyt Sparrow WPR 8x42 bevalt goed en niet te duur en bij de datch bird fair vorig jaar nagekeken en weer top dus ik kan weer effen vooruit maar dan moet ik hem niet laten vallen.

groet sander.
ps: vandaag onderweg naar school in kootwijk 6 edelherten gezien.
en iedereen erg bedankt voor de hulp.
groeten,
Sander Bijsterbosch
www.mooinederland.weebly.com

KorHaan

Veel plezier met je kijker, Sander.

Goede riem eraan, kort om de nek, dan kan er niet veel mee mis gaan. ;)


Vriendelijke groet,


Ronald Sinoo