Tweedehands telescoop

Gestart door Michaël Dagnelie, april 23, 2014, 14:38:53 PM

Vorige topic - Volgende topic

KorHaan

Oh mooi, Michaël, dat het gelukt is met die Leica!  :duim:

Vriendelijke groet,

Ronald Sinoo

Michaël Dagnelie

Was afgelopen weekend bij de 'House of Oudoor' in Maarssen voor de reparatie van mijn statief. Ik ben erg te spreken over de service daar, erg vriendelijk en behulpzaam en weten veel van reparaties. 

Ze hadden daar ook een tweedehands Leica Televid 62 liggen, maar dan de apo versie. Deze werd voor 1500 euro verkocht. Haal daar een paar honderd euro vanaf voor de niet-apo versie en die van mij zou toch 1000/1100/1200 waard zijn. Ik vertelde de eigenaar van de 'House of Outdoor' dat ik de niet-apo versie voor 500 e had gekocht en hij feliciteerde me erg met de deal. Hij zei ook dat de scoop in mindere weersomstandigheden een stuk beter mee kwam dan de Nikon ED 50 en de Opticron MM3 en ik heb er tot nu toe  inderdaad in regen of schemer nog erg goed mee kunnen kijken.

Kortom, de deal lijkt nog een stuk beter te zijn geweest dan ik al dacht en ik ben er nogmaals erg tevreden mee. Over vier weken vertrek ik naar het Noord-Oosten van de VS, heb er al zin in!

KorHaan

Citaat van: Michaël Dagnelie op juni 21, 2014, 12:05:17 PM
Was afgelopen weekend bij de 'House of Oudoor' in Maarssen voor de reparatie van mijn statief. Ik ben erg te spreken over de service daar, erg vriendelijk en behulpzaam en weten veel van reparaties. 

Ze hadden daar ook een tweedehands Leica Televid 62 liggen, maar dan de apo versie. Deze werd voor 1500 euro verkocht. Haal daar een paar honderd euro vanaf voor de niet-apo versie en die van mij zou toch 1000/1100/1200 waard zijn. Ik vertelde de eigenaar van de 'House of Outdoor' dat ik de niet-apo versie voor 500 e had gekocht en hij feliciteerde me erg met de deal. Hij zei ook dat de scoop in mindere weersomstandigheden een stuk beter mee kwam dan de Nikon ED 50 en de Opticron MM3 en ik heb er tot nu toe  inderdaad in regen of schemer nog erg goed mee kunnen kijken.

Kortom, de deal lijkt nog een stuk beter te zijn geweest dan ik al dacht en ik ben er nogmaals erg tevreden mee. Over vier weken vertrek ik naar het Noord-Oosten van de VS, heb er al zin in!


Daar heb je inderdaad mee geboft, Michaël. Mooi man.

Jan van Daalen van de HoO heeft veel verstand van zaken. Ik heb er vorig jaar mijn Swarovski verrekijker gekocht, erg plezierig shoppen daar.
Have fun in the States!

Vriendelijke groet,

Ronald Sinoo

Corné Timmers

1500 e voor een tweedehands televid 62 vind ik wel aan de hoge kant, ook voor de APO-versie. 1000 euro max lijkt me.
Met vriendelijke groet

Corné Timmers

Michaël Dagnelie

Ik was ook verrast. Aan de andere kant, een tweedehands Swaro ATS 65 HD krijg je volgens mij ook niet voor minder. En qua kwaliteit zouden die twee niet veel mogen schelen.

Corné Timmers

Als jouw Leica in behoorlijke staat is, heb je overigens wel een goede koop gedaan Michaël.


Ik vraag me af of Jan dat ding überhaupt wil verkopen: Voor iets meer dan 1500 euro koop je een nieuwe ATS 65 HD (nieuw en nieuw model) en die is wel duidelijk beter.
Met vriendelijke groet

Corné Timmers

Michaël Dagnelie

Ja, voor dat geld zou ik in ieder geval zelf nooit die tweedehands Televid 62 kopen.