Tweedehands telescoop

Gestart door Michaël Dagnelie, april 23, 2014, 14:38:53 PM

Vorige topic - Volgende topic

Michaël Dagnelie

Hallo,

Mijn telescoop is een tijdje geleden kapot gegaan. Omdat een vriend van mij overstapte naar een Swarovski kon ik toen als noodoplossing snel zijn oude telescoop overnemen (lage prijsklasse, was nieuw 100 e of iets dergelijks). Ik had het liefst direct een Swarovski gekocht, maar dit geld had ik toen (en nu) niet (ik studeer nog). Over 1-2 jaar heb ik waarschijnlijk wel genoeg geld en dan wil ik dus wel een Swarovski kopen. Mijn idee was om af en toe op marktplaats en vergelijkbare sites te kijken op zoek naar een leuke tweedehands scoop (ouder model) van Swarovski, Kowa, Leica, Zeiss, Meopta, o.i.d. voor een betaalbare en redelijke prijs. Het gaat mij hierbij niet om het merk of model, maar het gaat er puur om dat ik weer een kwalitatief prima scoop heb waarmee ik weer over zee kan kijken en verre steltjes kan determineren. Ik heb af en toe gekeken op marktplaats en andere tweedehandssites, maar helaas nooit echt wat gevonden. Voor mijn gevoel staan er veel kwalitatief mindere telescopen op en veel prijzen lijken mij veel te hoog, maar misschien ligt dit aan mij.

Dus in het kort: ik zoek een kwalitatief goede tweedehands telescoop om de tijd te overbruggen (1-2 jaar) tot ik wel geld heb voor een (nieuwe) Swarovski. Aangezien hier veel goede vogelaars zitten, die weleens overstappen naar betere scopes, hoopte ik dat er misschien mensen zijn die nog een oude telescoop hebben staan die ze kwijt willen/kunnen. Als dat zo is, stuur dan een mailtje naar:

michaeldagnelie (at) gmail.com

Of als mensen goede sites/plekken weten waar je zulke tweedehands telescopen kunt vinden, zou ik dat ook graag horen! Ik had bijvoorbeeld al ergens gelezen dat Foto Rooijmans ook tweedehands telescopen verkoopt.