zwarte stern / visdief

Gestart door Denro, april 18, 2014, 10:52:43 AM

Vorige topic - Volgende topic

Denro

Hallo,

Na mijn bezoek aan azewijn ben ik achter de computer gekropen om foto's toe te voegen aan mijn waarnemingen. Ik kwam onderstaande foto tegen. Door de overbelichting twijfel ik. Er vlogen een aantal visdiefjes rond en er waren al zwarte sterns gemeld maar die had ik niet gezien (dacht ik).
Kan op basis van deze foto gezegd worden dat dit een zwarte stern is? Of is het toch een visdief. Als ik naar de kop kijk moet ik denken aan een zwarte stern. Het contrast zwart/wit in dit geval.

https://gelderland.waarneming.nl/waarneming/view/83463929
onzeker Zwarte Stern - Chlidonias niger gezien op 2014-04-17 Netterden - Netterdensche Broek
Foto's:


Alvast bedankt.
Groeten, Dennis Rensen

Mijn waarnemingen (NL):

Mijn waarnemingen (Buitenland):

Jacob Molenaar

lijkt me toch een visdief, dat witte streepje op zijn kop is een kenmerk van visdief.
Groeten van Jacob Molenaar.
Levenslijst vogels 442 soorten, totaal 5000 soorten.

To be at the right moment, at the right place, with the right gear, or not to be, that is the question. B)

Denro

Citaat van: Jacob Molenaar op april 18, 2014, 12:28:48 PM
lijkt me toch een visdief, dat witte streepje op zijn kop is een kenmerk van visdief.

Dat witte heeft een zwarte stern in winterkleed ook. En overgangskleed vermoed ik ook ( maar weet ik niet). Maar goed, via een andere weg wordt ook al visdief gesuggereerd.

Bedankt in ieder geval.
Groeten, Dennis Rensen

Mijn waarnemingen (NL):

Mijn waarnemingen (Buitenland):

oceanodroma

 
Je kunt op de foto ook de lange staartveren zien die (onder andere) ook pro visdief zijn. Zwarte heeft maar licht gevorkte staart.
Dimitri Mulder
oceanodroma

Denro

Citaat van: oceanodroma op april 18, 2014, 15:23:15 PM

Je kunt op de foto ook de lange staartveren zien die (onder andere) ook pro visdief zijn. Zwarte heeft maar licht gevorkte staart.

Dank voor de aanvulling Dimitri. Zie het nu.
Groeten, Dennis Rensen

Mijn waarnemingen (NL):

Mijn waarnemingen (Buitenland):