Platte gaasvlieg onbekend

Gestart door GijsB, april 06, 2014, 23:57:49 PM

Vorige topic - Volgende topic

GijsB

Dood in huis gevonden, wat me vooral opviel was het donkere halsschild, dit kwam ik bij geen van de soorten in het soortenoverzicht tegen.
Het betreft deze waarneminghttp://waarneming.nl/waarneming/view/83115920Gaasvlieg onbekend - Chrysopidae indet. gezien op 2014-04-06 Groningen - LewenborgFoto's:bij voorbaat dank Gijs Baller
Gijs

Arp

Hallo Gijs,

Er is zo niks zinnigs van te zeggen. Er zijn grotere foto's van kop, halsschild en vleugels nodig (en vleugels spreiden zodat de adering te herkennen is), of je kunt het lijkje opsturen dan kijk ik wat het is.
Groetengedoe, Arp (wrn - JungleDragon)

Arp

#2
Hallo Gijs,

Vandaag aangekomen, waarvoor dank :)

Het is toch gewoon Chrysoperla carnea s.l., toch leuk om even te checken ... je weet maar nooit  :P

P.S. Ik ga zo de deur uit en ben dan een paar dagen weinig online. Ben zo vrij geweest je waarneming alvast aan te passen en te valideren.
Groetengedoe, Arp (wrn - JungleDragon)

GijsB

Ik lees het nu pas.


Op basis van welke kenmerken is het Chrysoperla Carnea s.l.?
Gijs

Arp

Kop/halsschildtekening, vleugeladering en beharing. Genitaal niet bekeken, zat wat lastig verwrongen, maar de andere kenmerken zijn 100%

Ik ga dadelijk nog wat eigen projectjes fotograferen, dan kijk ik even of ik deze ook nog op de plaat kan zetten.
Groetengedoe, Arp (wrn - JungleDragon)