Hoofdmenu

Bunzing

Gestart door Robert Heemskerk, april 14, 2014, 07:28:14 AM

Vorige topic - Volgende topic

Robert Heemskerk

We zagen net een Bunzing lopen in onze tuin!

Wat we afgelopen dagen was opgevallen, dat er een beest in onze composthoop had gegraven.
Nu weet ik niet of ik dit met de waarneming van die Bunzing kan combineren?
Doet een Bunzing zoiets? graven naar etensresten in een composthoop?

groeten Robert

Rob Koelman

Dat een bunzing in een composthoop graaft kan ik mij wel voorstellen. Maar de vraag is dan of het dier daar naar etensresten zoekt, of naar wormen of larven (of beide categorieën!)... Denk dat je daar alleen uitkomt door het dier ter plekke te observeren (al dan niet met een cameraval).

Rob Koelman
Zoogdiervereniging
Met vriendelijke groet, Rob

Robert Heemskerk

Bedankt Rob,

Heel verrassend zo in je eigen tuin  :rolleye:
Nu had ik wel verhalen van buren gehoord over een marterachtige maar ik dacht toch meer aan hermelijn of wezel.
Niet ver van hier ben ik er wel eens een tegengekomen, overdag en deze liep over het fietspad..
Ik hoorde in de nacht ook wel 'beesten' scharrelen in de tuin maar ging er tot vandaag van uit dat het  katten of egels waren.

uit mijn archief:



groeten Robert

Rob Koelman

Fraaie foto!

Wat betreft die rondscharrelende beesten in jouw tuin: er kunnen natuurlijk meerdere soorten tegelijkertijd rondlopen, dus naast bunzing ook kat, egel, steenmarter etc.

Rob Koelman
Zoogdiervereniging
Met vriendelijke groet, Rob

Rene Janssen

Fraaie foto, Robert!


Kan het niet zijn dat er muizen in je composthoop zitten? Dat is een lekker hapje voor een bunzing!



René
René Janssen

Robert Heemskerk

Ik heb gisteren van een onze buurman een nachtcamera(val) geleend en deze afgelopen nacht aangezet.

Nu blijkt er een vos! (ook?) geïnteresseerd te zijn in onze composthoop.
Verder kwam er een kat rondneuzen.

Hierbij nachtopname van onze composthoop;



Johan Helmus

Leuke verrassing!  :duim:
Groeten, Johan Helmus