Hoofdmenu

Onbekende

Gestart door geert kor, april 10, 2014, 21:37:07 PM

Vorige topic - Volgende topic

geert kor

Ik zou graag willen weten welke soort dit is
Het betreft deze waarneming
http://waarneming.nl/waarneming/view/83217557
Paddenstoel onbekend - Fungi indet. gezien op 2014-04-09 Wageningen - De Buurt e.o.
Foto's:


bij voorbaat dank Elly & Geert Kor


ratje

Groeiden deze op hout?

geert kor

M.i. niet direct op hout, maar aan de voet van een boom, ik denk populier.
Groet,
Geert

Gert Kremer

ik zou Hertenzwam zeggen.
Maar... lamellen zijn niet te zien op de foto, ook de aanhechtnig niet, jammer maar misschien kun je nog een foto maken een deze dagen.
Groeten, Gert
 
Wat ik nu zie, kon ik eerder zien. maar ik zag het niet, had geen tijd om te kijken.

ridderzwam

Ik denk eerder aan Tricholoma.
Er bestaat zels Tr.populinum, op foto's zag ik die wel met stelen als op deze foto, maar verder zou ik moeten zoeken of die  in Nederland voorkomT ( ???)

groet, Ria.

grietaf

We zullen inderdaad eerst moeten weten of er lamellen of buisjes aan de onderkant zitten.
Grieta.

wimperzwam

Gewoon Voorjaarshoutzwam.

Mvgr.,
Henk Huijser.

ridderzwam

stom he, in 't geheel niet gelet op dat linksboven exemplaar, noch op Gerts tweede zin. Reageerde op zijn eerste zin. Mag er wel bij vertellen dat ik ben gaan slapen om 16:10 uur. Was nodig duidelijk, haha.

Groet,
Ria.



geert kor

Dus voorjaarshoutzwam, bedankt en groet,
Geert

Gert Kremer

Citaat van: ridderzwam op april 11, 2014, 18:11:15 PM
stom he, in 't geheel niet gelet op dat linksboven exemplaar, noch op Gerts tweede zin. Reageerde op zijn eerste zin. Mag er wel bij vertellen dat ik ben gaan slapen om 16:10 uur. Was nodig duidelijk, haha.

Groet,
Ria.

ik ga ook altijd slapen als ik uitgesproken ben.   :P    ;)
Groeten, Gert
 
Wat ik nu zie, kon ik eerder zien. maar ik zag het niet, had geen tijd om te kijken.