Hoofdmenu

Grote engelwortel?

Gestart door a3ana, april 07, 2014, 22:29:13 PM

Vorige topic - Volgende topic

a3ana

Hallo allemaal

Benieuwd of grote engelwortel klopt of dat het nog een andere plant kan wezen???

ik heb alleen foto's van dit manshoge plantenrestant,
hij stond medio maart nog met de wortels aan waterkant van een beek..
als groene plant of bloeien heb ik hem niet waar genomen.

Mijn natuurbeleving (beginneling) speelt zich sinds een tijdje af in een klein gebied.. waar ik probeer zoveel mogelijk van te weten te komen... dus kijken, luisteren, fotograferen en dan hier en elders zoeken naar de naam..  door dat zoeken kom ik ook weer andere zaken aan de weet..  een reuze fijne hobby.
Pas al ik er echt niet uit kom of blijf twijfelen ga ik het vragen.

Als ik de naam van dit plantenrestant zeker weet, kan ik uitzoeken hoe het jonkie er uitziet... en mijn ogen open houden om te zien of ik die kan vinden de komende tijd.

alvast heel erg bedankt voor jullie reacties
Vriendelijke groet,
Huismus A3ana

Rien Ondersteijn

Hallo Huismus Adriana!
Het loopt niet storm met de reacties op jouw waterplant...
Ik kan ze wel een 'zetje' geven door te zeggen dat dit een 'Madeliefje' is.....


Gezien de waterkant-de ronde stengel-de bijna bolvormige schermen en de hoogte ga ik het houden op Engelwortel.De grote is zo niet te herkennen


Veul groe[n]tjes. Rien.
Groene groe[n]tjes.Rien.

Willemien Troelstra

Langs een beek is de Grote in ieder geval niet waarschijnlijk. Die staat toch vooral langs de Rivieren.
groet, Willemien Troelstra

a3ana

dank voor jullie reacties..

de plant was manshoog... ik schat tegen de 2 meter... hem opmeten wordt wat lastig
beek is vrij breed met behoorlijk stroming, mondt na nog een km of 10 uit in de ijssel.
:(

conclusie.. engelwortel is het dus sowieso wel.. eens zien of hij dit jaar weer nieuw opschiet...



Vriendelijke groet,
Huismus A3ana