Hoofdmenu

slangenarend

Gestart door melae003, juni 12, 2007, 09:37:55 AM

Vorige topic - Volgende topic

AmyB

CiteerBeste Amy B
Met andere woorden, als je de taal niet spreekt ben je blind
Tja
Wat ik al zei
commentaar maar niets wat wijst op eens te kijken wat ik bedoel
Al jullie wijze raad heb ik nagegaan maar het moet ook zo zijn om mekaar te overtuigen
Ik wil niet net zo eigenwijs als jullie overkomen maar wie stuurt mij een foto met de veelbesproken vleugels van welke soort dan ook

Alvast bedankt

Toon
Toon,

Ondanks het feit dat ik tot nu toe weinig constructiefs heb kunnen ontdekken aan jouw reacties, noch dat je ook maar enigzins op je laat inwerken wat men hier nu eigenlijk tegen je zegt reageer ik toch op je reactie op mijn post.

A. Mijn naam is Amy Bergman. Dat staat ook onder mijn post. AmyB is mijn nick zoals de jouwe melae003 is. Ik spreek jou aan met Toon en verwacht van jou een correcte aanspreektitel terug.

B. Nee, ik ben niet op mijn pik getrapt. Dit is technisch gezien onmogelijk aangezien ik niet beschik over een dergelijk hulpmiddel.

C. Ja, ik bezit wel enige vorm van humor (zie B.)

D. Ik heb nooit gezegd dat je "blind" zou zijn. Ik schreef "Wanneer uit het taalgebruik alleen al blijkt dat er weinig veldervaring is, is het niet meer dan redelijk kritisch te zijn."
Meer dan redelijk, aangezien het zelfs bij zeer ervaren vogelaars nog steeds redelijk is om kritisch te zijn. Iedereen zit er wel eens naast en houdt die optie open. Dit is je al zeer herhaaldelijk verteld maar het lijkt niet over te komen. Wanneer iedere vogelaar altijd kritisch blijft op zijn eigen waarnemingen is het begrijpelijk dat er tenminste een "lichte wrevel" ontstaat wanneer een minder ervaren iemand blijft vasthouden iets gezien te hebben dat hij niet eens kan omschrijven.

E. Ik heb geen commentaar geleverd als zodanig. Wanneer je je afgevraagd zou hebben wat het doel van mijn post was, dan zou al snel duidelijk geworden zijn dat het niet mijn doel is geweest inhoudelijk te reageren, maar begrip te kweken bij jou voor de reden waarom de leden van dit forum kritisch zijn en de werkwijze van Waarneming.nl. Ik heb me daarbij kwetsbaar opgesteld door mijn eigen fouten als voorbeeld te stellen en getracht je te stimuleren bij het worden van een betere vogelaar door je te adviseren vooral naar algemene soorten te blijven kijken.

F. Je zegt "onze" wijze raad te zijn nagegaan. Sorry dat ik het zeg, maar mij blijkt dat uit geen van je posten.
"mekaar te overtuigen"?? Je hoeft niemand te overtuigen, alleen maar simpele vragen te beantwoorden als "wat heb je eigenlijk aan details waargenomen?" "wat bedoel je precies?" "geef eens een link of een foto om je stelling te onderbouwen". Deze vragen zijn al vanaf het allereerste begin gesteld en niet door jou beantwoord.

G. "Ik wil niet net zo eigenwijs als jullie overkomen" Ten eerste ben ik geen jullie maar jij, ten tweede mag je mij vertellen, gedetailleerd en duidelijk graag, waar in mijn post ik eigenwijs ben geweest.

H. Kun je mij, en de rest van de lezers, uitleggen waarom wij foto's zouden moeten posten van wat jij denkt? Wij zijn vogelaars, geen helderzienden.

I. Graag gedaan

 :whistle:  
Amy Bergman

melae003

Nee, maar dat ze in het najaar ruien
En, gelet op de data van de foto's op waarnemingen zijn deze bijna allemaal in juli augustus genomen
Ergo
De kans is groot dat deze vogels in de rui waren
Verder heb ik op birdpicks gekeken en daar staan ze zonder "rafeligheid"op dus niet in de rui
de meeste in Griekenland
Blijft over de tekeningen onder en bovenop de vleugels
Groet'n Toon

BWoets

#92
CiteerBlijft over de tekeningen onder en bovenop de vleugels
Dus je schuift nu gewoon zelf je waargenomen (volgens jou) kenmerk van de gerafelde vleugels compleet van tafel.... jaja wordt er duidelijk van.
Met vriendelijke groet,
Bob Woets

redmar_woudstra

Citeer
CiteerBlijft over de tekeningen onder en bovenop de vleugels
Dus je schuift nu gewoon zelf je waargenomen (volgens jou) kenmerk van de gerafelde vleugels compleet van tafel.... jaja wordt er duidelijk van.
Je zou bijna gaan denken dat er een doorbraak is!  :rolleyes:

CiteerB. Nee, ik ben niet op mijn pik getrapt. Dit is technisch gezien onmogelijk aangezien ik niet beschik over een dergelijk hulpmiddel.

:lol:  Ik vind het in ieder geval humor!
groet,
Redmar

HansP

Citeerjawel, maar ik ben nieuwsgierig naar the 'famous last words' van deez'of gene..
Het lijkt er op dat de 'famous last words' een lang en oeverloos verhaal is geworden/gaat worden. <_<  Hier komen 'we' nooit uit.  Toch maar afsluiten?

Groet,

Hans Pohlmann
Groet,
Hans Pohlmann

Rinie van Reenen

Citeer
Citeer
CiteerBlijft over de tekeningen onder en bovenop de vleugels
Dus je schuift nu gewoon zelf je waargenomen (volgens jou) kenmerk van de gerafelde vleugels compleet van tafel.... jaja wordt er duidelijk van.
Je zou bijna gaan denken dat er een doorbraak is!  :rolleyes:
Lijkt me duidelijk: kenmerk van rafelige vleugels blijkt onvoldoende te zeggen om tot Slangenarend te kunnen determineren. Dus nu nog de tekenin van de vleugels. Totnogtoe heb ik (als ik goed gekeken heb) niet gezien waarom deze tekening doorslaggevend zou zijn, maar dat kan ik mis hebben. Toon, misschien begint discussie zo een beetje opnieuw, maar dat lijkt me ook wel handig. Al het voorgaande vergetende (dus ook de soms wat onaardige woorden die tegen elkaar gezegd zijn), bespreken we nu de feiten: op grond waarvan betekent de vleugeltekening dat het om een Slangenarend gaat? Als de waarnemers dat duidelijk aangeven, dan proberen de andere deelnemers aan deze discussie te kijken of deze kenmerken inderdaad kunnen helpen. Sorry dat zo een deel van wat gezegd is opnieuw gezegd moet worden, maar dat lijkt me iets handiger...
Groet, Rinie van Reenen