Hoofdmenu

Rotgans LPB3?

Gestart door Ted van der Knaap, april 03, 2014, 21:46:23 PM

Vorige topic - Volgende topic

Ted van der Knaap

Is deze af te lezen als LPB3 of is een 5 of 8 ook mogelijk?
groet-je, Ted van der Knaap (always learning!)

OlivierO

Ik denk dat, door het verkleinen van de foto's voor het uploaden, de kwaliteit zodanig is verslechterd dat er gewoon helemaal niets meer van te maken valt. Of ben ik blind aan het worden?  :-\

Ted van der Knaap

Citaat van: OlivierO op april 03, 2014, 22:11:49 PM
Ik denk dat, door het verkleinen van de foto's voor het uploaden, de kwaliteit zodanig is verslechterd dat er gewoon helemaal niets meer van te maken valt. Of ben ik blind aan het worden?  :-\

Hij is gecropt uit een groep ganzen, ik denk dat de onderste foto voor iemand die in de ringen zit wel te doen is...  (...hoop ik!)
groet-je, Ted van der Knaap (always learning!)

Klaas van Dijk

Beste Ted,

Even naar de foto's gekeken, maar mij lukt het niet om met zekerheid te zeggen wat de inscriptie op de blauwe ring is. Bij mij is dan het adagium 'jammer, maar helaas'.

Vriendelijke groeten,

Klaas van Dijk

Jeroen Nagtegaal

Het heeft inderdaad wel wat weg van een 3, maar toch net te onzeker...
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

Ted van der Knaap

Citaat van: Jeroen Nagtegaal op april 04, 2014, 11:40:28 AM
Het heeft inderdaad wel wat weg van een 3, maar toch net te onzeker...

Had B3 even als proef gecheckt op Geese en is daar een aantal jaren geleden in hetzelfde gebied gemeld (zie bijgaande foto)

Daarna gemaild met de ringer en die bevestigd dat het LPB3 is, B5 blijkt momenteel op Terschelling te verblijven.

Leuke bijkomstigheid:

"op de foto lijkt LPB3 duidelijk gepaard te zijn met een vrouwtje met een metalen ring, en ook dat er geen jongen bij lopen.
Die metalen ring lijkt echter op een Nederlandse aluminium ring en niet op de iets kleinere Russische stalen ringen die we in Siberië gebruikt hebben, waar LPB3 is geringd.
Bij die vangst van 753 ruiende rotganzen op de Bakeneilanden in de Pyasina-delta op 31 juli 2006 zat echter ook één terugvangst met een Nederlandse alu-ring, een vrouwtje met Arnhem 7088443, dat we op 17 maart 2005 op Wieringen hadden geringd.
Het lijkt er sterk op dat zij de partner van LPB3 is."


Ik heb 7088443 toegevoegd aan je waarneming en ook bij relaties aangegeven dat LPB3 en 7088443 gepaard zijn en geen jongen hebben.
Op de website kan je haar gegevens vinden.

Gezien de grootte van de metalen ring moet het een Arnhem-ring zijn en kan het eigenlijk alleen maar deze gans zijn.
Het zou leuk zijn als iemand met een telescoop op Philipsland nog kan proberen het nummer op die metalen ring te bevestigen.


Dus als er iemand in de buurt is.....
groet-je, Ted van der Knaap (always learning!)