Zuringwants?

Gestart door JR de Jong, april 01, 2014, 20:42:00 PM

Vorige topic - Volgende topic

JR de Jong

In de tuin op een grote bos hedera helix (klimop) in het bijzijn van 2 groene stinkwantsen zag ik deze wants denk aan zuringwants, maar er groeit geen zuring en het beestje was van onderen helder geel.


met vriendelijke groet, Jack

thijsdegraaf

#1
Gonocerus acuteangulatus. Familie: Randwantsen (Coreidae). Een zuringwants hoeft niet op zuring te zitten hoor. Maar het is een familielid.  Verschillend zijn o.a. de dunne gele pootjes. Hij heeft ook een slanker lichaam.

JR de Jong

Bedankt Thijs, zal hem even op waarneming plaatsen
met vriendelijke groet, Jack

thijsdegraaf

#3
Het is handiger om ze eerst als bijvoorbeeld wants op waarneming te plaatsen Jack en dan rechts "determineren via het forum" aan te klikken. De foto's staan dan maar één keer op waarneming, dat schijnt heel wat ruimte te schelen. En degen die je helpt kan dan in een keer alle gegevens zien.

JR de Jong

Thijs de foto's staan niet op het forum ik zet ze altijd op http://nl.tinypic.com/ dus dit is een link naar de foto die de foto laad, ik gebruik ook wel de andere manier maar combineer dit omdat ik op het forum nog specifieke eigenschappen of merkwaardigheden kan melden
met vriendelijke groet, Jack

thijsdegraaf

#5
Ah... grappig... dat ken ik niet. Bedankt voor de uitleg. Dat melden kan op de andere manier ook hoor, Je kunt de standaard zin veranderen.

JR de Jong

Ja dat is ook weer waar  ;)
met vriendelijke groet, Jack