Hoofdmenu

welke zwam

Gestart door JR de Jong, maart 27, 2014, 23:30:43 PM

Vorige topic - Volgende topic

JR de Jong

Is deze nog op naam te brengen groeide op dode berkenhout, tweede foto leek mij zelfde soort op dezelfde boom


met vriendelijke groet, Jack

grietaf

Heb je ook een foto van de onderkant?
Grieta.

JR de Jong

Grieta ik heb helaas geen foto van onderkant, als ik tijd heb ga ik vanmiddag nog een keertje kijken dan plaats ik wel een extra foto er bij
met vriendelijke groet, Jack

ridderzwam

je ziet vast mooi (of mooi geweest, want ze zijn oud) waaierende plooitjes aan de onderzijde.

Groet,
Ria

Gert Kremer

Citaat van: ridderzwam op maart 28, 2014, 10:51:07 AM
je ziet vast mooi (of mooi geweest, want ze zijn oud) waaierende plooitjes aan de onderzijde.

Groet,
Ria

vlies zal wel niet meer te zien zijn.

Ria...het lijkt wel een hypogram.   ;D
Groeten, Gert
 
Wat ik nu zie, kon ik eerder zien. maar ik zag het niet, had geen tijd om te kijken.

JR de Jong

Inderdaad is er niet meer veel te zien, jullie doelen waarschijnlijk op Plooivlieswaaiertje - Plicaturopsis crispa
Hier nog de foto's

met vriendelijke groet, Jack

ridderzwam

Heb zalig een paar dagen buiten van de zon genoten;  mijn reactie van 28/3 10:51 was het laatste binnengebeuren. Nu weer thuis. Sorry, kon dus niet reageren.
Gert, hoewel mijnerzijds onbedoeld, was je "hypogram" wel in de roos. Taalspel is net zo in mijn belangstelling staand als paddenstoelen dat zijn. Leuk dus, dank.

En Jack, ik vind je foto's heel goed, maar die paddenstoeltjes zijn zieke m.i. onherkenbare exemplaren....


Groet,
Ria.




JR de Jong

Bedankt Ria, Ik zal eind van dit jaar eens kijken of ze daar nog groeien en opnieuw boven en onderkant fotograferen
met vriendelijke groet, Jack