Hoofdmenu

"Oprekken" TOP25-kaarten

Gestart door Alex Kwak, maart 30, 2014, 12:49:37 PM

Vorige topic - Volgende topic

Alex Kwak

Goed nieuws voor een aantal TOP25-gebruikers: vanaf ObsMapp 3.7 kan je verder inzoomen op de Top25-kaarten dan eigenlijk mogelijk. Effect is dus dat 1 pixel van de TOP25-kaart weergegeven wordt door een blokje van 2x2 pixels, 4x4 pixels enz.
Hierdoor is het wat makkelijker geworden om een precieze locatie te selecteren.

Beperkingen:
1) De resolutie van de kaarten ligt vast. Met deze 'truc' wordt alleen maar het kiezen van een locatie makkelijker
2) Zodra je meer dan de fysieke resolutie ingezoomd bent kan ObsMapp geen kaartjes meer bijtekenen. Scroll je dus buiten het huidige scherm dan zullen grijze vlakken ontstaan.
3) Er lijkt nog een probleem te zijn met geheugenbeheer waardoor bij (veelvuldig?) gebruik de applicatie kan crashen.

Gebruik deze optie dus met beleid. Het maximale extra zoomniveau staat dan ook initieel op nul.
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Alex Kwak

#1
Een paar voorbeelden:
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

ejslootweg

dat is handig bij telefoonschermpjes met een hoge pixeldichtheid. Ik heb nu bijna een loep nodig om de pijl te kunnen vinden.

groeten, Erik
groeten, Erik

Alex Kwak

De grootte van de icoontjes kan je nu al zelf aanpassen bij de instellingen.
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!


Alex Kwak

Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Bert Oving

Mooi Alex. Gaat zeker van pas komen. :duim:
Met vriendelijke groet,

Bert Oving

Vakantiewaarnemingen kun je invoeren op http://observado.org

Jan Mudde

Hoi Alex, net 3.7 geinstalleerd, wat zitten spelen met het oprekken, loopt geheel vast. Zal komende dagen wel weer wat uit proberen en je over het verder verloop op de hoogte houden. Nog steeds werkend oop Samsung Galaxy S2 met meest recente OS. Grtz Jan
Jan Mudde

"Gutta cavat lapidem non vi sed saepe cadendo" (Ovidius)

Favoriete soortgroepen; Korstmossen, Nachtvlinders, Vogels en verder eigenlijk zeer breed natuurgeïnteresseerd. https://waarneming.nl/users/50310/observations/?advanced=on

Alex Kwak

Jan, zie ook mijn punt 3 van het eerste bericht.
Als het blijkt dat dit te vaak fout gaat moet ik het misschien maar weer uitzetten. Anderzijds kan dan de betreffende stuurparameters ook op nul blijven staan.
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Jan Mudde

Citaat van: Alex Kwak op april 08, 2014, 10:10:12 AM
Jan, zie ook mijn punt 3 van het eerste bericht.
Als het blijkt dat dit te vaak fout gaat moet ik het misschien maar weer uitzetten. Anderzijds kan dan de betreffende stuurparameters ook op nul blijven staan.


Hoi Alex, derde punt had ik ook al gelezen en nu idd stuurparameter op 0 gezet. zoals ik al zei ik ga er de komende tijd wel ff verder mee spelen en laat wel weten wat de bevindingen zijn want het heeft zeker ook grote voordelen.

Wat is de door jou geadviseerde waarde van de stuurparameter?

Thnxs and Grtz,

Jan Mudde
Jan Mudde

"Gutta cavat lapidem non vi sed saepe cadendo" (Ovidius)

Favoriete soortgroepen; Korstmossen, Nachtvlinders, Vogels en verder eigenlijk zeer breed natuurgeïnteresseerd. https://waarneming.nl/users/50310/observations/?advanced=on

Alex Kwak

Citaat van: Jan Mudde op april 08, 2014, 13:12:12 PM
Wat is de door jou geadviseerde waarde van de stuurparameter?

Geheel afhankelijk van je gebruik: in principe voor "Jan met de pet" is 'ie nul, als je precies een locatie op wilt geven 'zo groot als nodig', zal ongeveer 2 zijn denk ik.
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Douwe van der Ploeg

Douwe van der Ploeg

Jan Mudde

Citaat van: Douwe van der Ploeg op april 08, 2014, 18:05:53 PM
Heb je een pet, Jan? ;)

Ik kan zowel met als zonder pet uitsteken d met alex door de deur van ObsMapp dus dat gaat geheel en al goed komen  :police: O0 Grtz Jan
Jan Mudde

"Gutta cavat lapidem non vi sed saepe cadendo" (Ovidius)

Favoriete soortgroepen; Korstmossen, Nachtvlinders, Vogels en verder eigenlijk zeer breed natuurgeïnteresseerd. https://waarneming.nl/users/50310/observations/?advanced=on