Ervaringen panasonic lumix dmc-fz72

Gestart door Geco Visscher, maart 29, 2014, 10:27:12 AM

Vorige topic - Volgende topic

Geco Visscher

Wie heeft ervaringen met de Panasonic lumix dmc-fz72. Lijkt een redelijk alternatief voor het sjouwen met zware lenzen met dien verstande dat je natuurlijk kwalitatief mindere beelden krijgt. Vraag is hoeveel minder die kwaliteit is. Graag reacties.

Geco Visscher
Geco Visscher
VWG De Haeselaar
Echt

hiskodevries

Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

Klaske Nota

Hoi Geco

Ik heb hem pas aangeschaft en tot nu toe vind ik hem ja redelijk. Bij goed zonlicht dus niet bewolkt maakt ie prachtige opnamen. Zelfs tot 60x zoom. Maar ik vind de kleuren wat dof en soms ook weer niet. Ik denk dat ik hem ervoor te kort heb. Dus meer oefenen. Maar ik vind het een goede camera.

Als alternatief heb ik de Lumix fz 200 met opklapbare schermpje. 24x zoom. Deze camera vind ik zelf persoonlijk veel en veel beter. Hij kan tot 48 x zoom zonder beeld verlies. En hij heeft f2.8 over het hele zoom bereik. Deze camera is stukken beter wordt beweerd dan de bovengenoemde camera. En dat is mijn ervaring tot nu toe ook. Maar wat vogels betreft heb ik de bovengenoemde erbij gekocht. De kleuren zijn heel warm!!!!!!!!! Veel beter dan het ooit geweest is.

Daarnaast heb ik voorzet lenzen erbij gekocht en de macroopnamen zijn geweldig. Het toestel doet wat ie moet doen.

Groetjes klaske