Hoofdmenu

Tureluur

Gestart door Anomar, maart 25, 2014, 21:11:08 PM

Vorige topic - Volgende topic

Anomar

Ik kwam deze tureluur vanmiddag tegen bij Waterland-oost met maar liefst 5 ringen. Ik zou graag willen weten wat deze ringen betekenen en of ik het evt. ergens kan melden. Ik weet (nog) niet precies hoe dat werkt eerlijk gezegd. Bij voorbaat dank.

Vriendelijke groet van Ramona.

Klaas van Dijk

Beste Ramona,

Een prachtige foto waarop alle ringen goed zijn te zien.

Deze Tureluur heeft links aan de tibia een oranje kleurring (boven) en een gele kleurring (onder) en links aan de tarsus zit een metalen ring. Verder heeft deze Tureluur rechts aan de tibia een rode kleurring (boven) en een blauw kleurring (onder). Dit is de komplete kleurringcombinatie en daarmee kan deze vogel op individueel niveau worden geïdentificeerd.

Een overzicht van de kleurringprojecten (met het e-mail adres van de ringer) staan op http://cr-birding.org/colourprojects maar deze website werkt bij mij niet (zoeken lukt niet).

Wellicht zijn er anderen alhier die wel weten hoe je via www.cr-birding.org het juiste e-mail adres van de ringer kunt vinden.

Vriendelijke groeten,

Klaas van Dijk

caliprobola

Zoeken lukt bij mij wel, gewoon de invoerschermpjes aanvullen en op "apply" klikken.
Deze link zou alle tureluurprojecten moeten geven die op de site staan.
Op het eerste zicht zie ik geen overeenkomsten met één van de projecten maar mogelijk gebruikt één van die ringers tegenwoordig een andere combinatie. Gewoon enkele van hen aanmailen en indien het niet hun project betreft kunnen ze je misschien doorverwijzen naar de juiste contactpersoon.

Ted van der Knaap

Volgens mij heeft ie een oranje vlag... ...zou een mailtje hier naartoe wagen:

Combination of 1 orange flag and metal ring (on one tibia) and a combination of 2 c-rings on the other tibia.

Vincent Lelong et Philippe Delaporte, Réserve Naturelle de Moëze-Oléron, Ferme de Plaisance, F-17780 Saint Froult,

tel. : +33- 05.46.83.17.07

e-mail : rn.moeze@lpo.fr

website : http://www.reserves-naturelles.org:80/reserves/alpha.asp?arbo=1.1&idres=247&rub=1

note 1 : extra info. in English and in French.

note 2 : used colours are dark-green, light-green, yellow, blue, white, black, red and orange.

note 3 : During 2005, the metal ring is on the tarsus and the 2 c-rings on the other tibia.

note 4 : 1050 common redshanks have been ringed to Moëze since 2002. We have seen 180 different ringed redshanks in our site this summer 2010 (july and august).

bron: CR-Birding
groet-je, Ted van der Knaap (always learning!)

Anomar

Bedankt voor de leuke reacties en het meedenken  :blink:  Ik ga zeker mailen om er achter te komen waar de tureluur vandaan komt enz. Ik ben erg benieuwd. Als ik het weet zal ik het nog even hier vermelden. Nogmaals bedankt.

Met vriendelijke groet van Ramona.

Klaas van Dijk

Citaat van: Ted van der Knaap op maart 25, 2014, 23:48:14 PMVolgens mij heeft ie een oranje vlag... ...zou een mailtje hier naartoe wagen:

Klopt, volkomen gelijk. Was zelf wat moe toen ik naar deze foto keek, mijn excuses.

Groetjes, Klaas

Anomar

Ik heb net een e-mail ontvangen van Mr. Vincent Lelong. Deze tureluur is inderdaad door hem/hun geringt. Dat is al erg leuk om te horen. Maar nu heb ik nog een vraagje aan jullie... Hij vraagt om de lokatie waar ik de tureluur gefotografeerd heb. En nu kan ik wel zeggen bij Waterland-oost, maar het lijkt me niet dat hij dat kent  :blink:  Dus hoe kan ik dat het beste doen. Moet ik dan coördinaten opzoeken o.i.d.? Hebben jullie tips? Alvast bedankt.

Met vriendelijke groet van Ramona.

JR de Jong

Gewoon de link van waarneming door sturen
met vriendelijke groet, Jack

Klaas van Dijk

Citaat van: JR de Jong op maart 28, 2014, 12:22:39 PMGewoon de link van waarneming door sturen
Is inderdaad een buitengewoon handige manier en doen tegenwoordig erg veel melders.

En leuk dat je ook al bericht hebt gekregen.

Groetjes, Klaas

Anomar

Ik heb de link doorgestuurd. Bedankt voor de tip. Zeker leuk dat ik al bericht terug heb gekregen. En voor die mensen weer leuk dat ze weten waar "hun" vogel gezien is  :blink:

Groetjes van Ramona.

Ted van der Knaap

Citaat van: Anomar op maart 28, 2014, 17:37:10 PM
Ik heb de link doorgestuurd. Bedankt voor de tip. Zeker leuk dat ik al bericht terug heb gekregen. En voor die mensen weer leuk dat ze weten waar "hun" vogel gezien is  :blink:

Groetjes van Ramona.

(Indien je de levenslijst van Vincent hebt gehad)  Is ie al eerder in Nederland gezien? 

edit   Ramona, zou je de wn https://waarneming.nl/waarneming/view/82779849 nog even aan kunnen passen door bij "Gedrag" 
        (kleur)ringdragend aan te vinken.
        Jouw Tureluur komt dan ook hierbij te staan en is ie makkelijker terug te vinden in de data-base: https://waarneming.nl/soort/photos/27?from=1980-01-01&to=2014-03-28&os=0&os=1&licentie=0&type_foto=0&sex=&id_kleed=0&id_akt=79&only_rated=0&only_approved=0

Anomar

Ik heb de waarneming aangepast door (kleur)ringdragend aan te vinken. Hij staat nu inderdaad in de data-base. Helaas heb ik verder geen informatie van mr. Vincent gekregen. Hij schreef alleen dat de tureluur door hun geringd is en vroeg of ik meer info had over de locatie. Ik had ook wat meer informatie verwacht. Maar misschien stuurt hij nog een e-mail terug. Dan horen jullie het nog.

Ted van der Knaap

Citaat van: Anomar op maart 29, 2014, 13:26:06 PM
Ik heb de waarneming aangepast door (kleur)ringdragend aan te vinken. Hij staat nu inderdaad in de data-base. Helaas heb ik verder geen informatie van mr. Vincent gekregen. Hij schreef alleen dat de tureluur door hun geringd is en vroeg of ik meer info had over de locatie. Ik had ook wat meer informatie verwacht. Maar misschien stuurt hij nog een e-mail terug. Dan horen jullie het nog.

:duim: