Hoofdmenu

strobilurus

Gestart door heppo, maart 22, 2014, 11:03:47 AM

Vorige topic - Volgende topic

heppo

geachrte admins en andere deskundigen,
vraagje: als ik een strobilurus op dennenappel vind, en ik hem hem nog niet onder de  :micro: gehad(cq heb daar geen zin in!?), en hij smaakt bitter, moet ik hem dan toch als strobilurus esculentus sensu lato invullen? ze smaken toch niet allemaal bitter!  ik realiseer me wel als hij niet bitter smaakt kan het wel de bittere dennenkegelzwamen en  heb ik wel de  :micro: nodig.
met vriendelijke groet,
Herman Sieben



loest

Herman,

In de Standaardlijst 2013 staat voor de Gewone, S. stephanocystis  en de Bittere, S. tenacellus onder validatie M.
Ik vermoed dat de reden hiervoor de soms bittere nasmaak van  S. tenacellus is  (Gerhardt blz 182)
Groet, Loes

heppo

ja, dit is het standaardantwoord. maar als hij nu wel bitter smaakt, dan hoeft de  :micro:  naar mijn mening niet. als hij niet bitter smaakt moet het natuurlijk wel!
herman


loest

Citaat van: heppo op maart 22, 2014, 18:52:36 PM
als hij nu wel bitter smaakt, dan hoeft de  :micro:  naar mijn mening niet. als hij niet bitter smaakt moet het natuurlijk wel!


Lijkt me niets mis mee!
Groet, Loes

heppo

niks mis mee?  met het eerste deel van mijn reaktie of het tweede deel. en grieta speciaal voor jou weer opgezocht!


herman

grietaf

Dank je wel, Herman  :) .
Maar nu heb je nog steeds geen antwoord op je vraag........
Grieta.

boleto

Lijkt me toch duidelijk, Herman. Loes is het met je redenering eens; in dit geval smaakt hij bitter en zou dus niet onder de :micro: hoeven.
Groet,
Leo Bot