Hoofdmenu

Paardenbloem

Gestart door keulen, maart 19, 2014, 16:53:00 PM

Vorige topic - Volgende topic

keulen

In de plantenlijst van ObsMapp 3.2.4 ontbreekt de paardenbloem Taraxacum officinale.
Ina

Alex Kwak

Citaat van: keulen op maart 19, 2014, 16:53:00 PM
In de plantenlijst van ObsMapp 3.2.4 ontbreekt de paardenbloem Taraxacum officinale.

Hij staat er echt wel tussen...
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Ton de Gr

Alex, Ik mis hem ook , maar ook bv. Haas
Met vriendelijke groet,Ton de Groot

hiskodevries

Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

hiskodevries

Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

ejslootweg

Het probleem is opgelost. Paardebloem is tegenwoordig een verzamelsoort en dus moet je 'verzamelsoorten' aangevinkt hebben onder soortgroepsinstellingen.

groeten, Erik
groeten, Erik

wespenbuizerd

#6
Toch vind ik het raar dat als je Haas invult, 'Europese Haas' niet automatisch verschijnt. Zo wilde ik onlangs 'Hyacint' ingeven en dan werd dat niet gevonden. Toen ik mij erna herinnerde dat de volledige naam 'Wilde hyacint' is en dit invulde, werd het wel gevonden.
Dirk

Alex Kwak

Citaat van: wespenbuizerd op maart 22, 2014, 12:21:35 PM
Toch vind ik het raar dat als je Haas invult, 'Europese Haas' niet automatisch verschijnt. Zo wilde ik onlangs 'Hyacint' ingeven en dan werd dat niet gevonden. Toen ik mij erna herinnerde dat de volledige naam 'Wilde hyacint' is en dit invulde, werd het wel gevonden.

Dan heb je waarschijnlijk "Filter alleen op beginletters" aan staan. Zet dit uit: ObsMapp -> Instellingen -> Gebruikersinstellingen , en de betreffende soorten worden wél gevonden.
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Ton de Gr

Met vriendelijke groet,Ton de Groot