Hoofdmenu

Dubbele Landenlijst

Gestart door Ties, maart 18, 2014, 15:19:23 PM

Vorige topic - Volgende topic

Ties

Alex,

het is tot nu toe niet mogelijk om Europe Bird in het NL én EN te downloaden, toch?
Op zich zou dat handig zijn, daar ik niet elke Engelse vogelnaam weet, maar in het land zelf praat het makkelijker....
Kan dit gerealiseerd worden? Je kunt de lijsten niet apart selecteren laat staan in een verzamellijst zetten...

Vriendelijke groet, Ties Smulders

| NL      | Wereld      |

Alex Kwak

Dat zóu mogelijk moeten zijn, als twee aparte lijsten. Lukt toch niet? Ik ga er naar kijken.
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Ties

Lukt inderdaad niet.
Zelfs 1 lijst gedeleted en die blijft nu toch nog zichtbaar.


Vriendelijke groet, Ties Smulders

| NL      | Wereld      |

Alex Kwak

Ik denk dat het te maken heeft met "Landenlijsten krijgen soms als toevoegsel "favorieten" en/of "BE" in de naam" uit de todo-lijst: http://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=177582.0

Ik ga er naar kijken!
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Ties

Dank je Alex.

Ik zie wel dat het action point helemaal onderaan de lijst bungelt  :-\
Zou dat toch nog kunnen veranderen (ivm vakantie zeer binnenkort) of te ingewikkeld?
Vriendelijke groet, Ties Smulders

| NL      | Wereld      |

Alex Kwak

De volgorde in de todo-lijst is niet de afhandelvolgorde  :blink:

Dit punt pak ik zsm op.
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Ties

Vriendelijke groet, Ties Smulders

| NL      | Wereld      |

Ties

Hoi Alex,
inzake dubbele landenlijsten (status?).
NB. heb de lijsten verwijderd en ze blijven toch nog zichtbaar allebei de Europe Birds lijsten in het NL, terwijl ik er heel graag 1 in NL en 1 in EN zou willen (ook voor andere soortlijsten).
Ik vertrek maandag zou het nog lukken voor die tijd denk je... (hope so  :) )
Vriendelijke groet, Ties Smulders

| NL      | Wereld      |

Alex Kwak

Citaat van: Ties op maart 22, 2014, 14:11:49 PM
Ik vertrek maandag zou het nog lukken voor die tijd denk je... (hope so  :) )

Reken er niet op, mijn tijd is ook beperkt...
Wat je wel kunt doen is de soortenlijst helemaal verwijderen (ObsMapp -> Instellingen -> Soortinstellingen -> Soortendatabase leegmaken) en daarna je soortenlijsten opnieuw downloaden.
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Ties

Ok. Alex dat begrijp ik.

Ik bedenk opeens een deeloplossing. Ik download de Vogels NL in NL en Europe Birds in EN, daarmee heb ik een groot deel van de soorten ondervangen.
Vriendelijke groet, Ties Smulders

| NL      | Wereld      |

Alex Kwak

Hoi Ties,

Ik heb de betreffende versie net in Google Play gezet, maar ik kan me voorstellen dat je zo vlak voor je vakantie die niet meer wilt installeren...
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Ties

Geweldig Alex!

ook voor reptielen en amphibieën is dat toch wel erg handig. Kwestie van alle soortlijsten verwijderen en weer opnieuw installeren neem ik aan?
(nb. de versie is nog niet zichtbaar in Google Play)
Vriendelijke groet, Ties Smulders

| NL      | Wereld      |

Ties

Hoi Alex,
Hij is zichtbaar in Google Play!
Voor de duidelijkheid geldt de dubbele soortenlijkst in verschillende talen ook voor Landenlijsten (of alleen zoals vermeld in de Favorietenlijsten)?
Vriendelijke groet, Ties Smulders

| NL      | Wereld      |

Alex Kwak

Geldt voor de verschillende talen van de landenlijsten.
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Ties

Ok. bedankt. Ben al goed op weg  :)

(Observado: soortenlijst sprinkhanen wereld in EN en NL werkt het dus niet?)
Vriendelijke groet, Ties Smulders

| NL      | Wereld      |

Alex Kwak

Citaat van: Ties op maart 23, 2014, 20:05:10 PM
(Observado: soortenlijst sprinkhanen wereld in EN en NL werkt het dus niet?)

Gelijk ff getest: werkt wél!
(maar geloof mij nooit op m'n woord, probeer het zelf ook even uit. Ik ben een ontwiikelaar, dus als ik zie dat 1 situatie werkt, dan roep ik: "Het werkt!"  B) )
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Ties

Echt SUPER Alex!

Bedankt voor de geweldige service!! :duim:
Vriendelijke groet, Ties Smulders

| NL      | Wereld      |

Douwe van der Ploeg

Citaat van: Alex Kwak op maart 23, 2014, 20:11:04 PM
Citaat van: Ties op maart 23, 2014, 20:05:10 PM
(Observado: soortenlijst sprinkhanen wereld in EN en NL werkt het dus niet?)

Gelijk ff getest: werkt wél!
(maar geloof mij nooit op m'n woord, probeer het zelf ook even uit. Ik ben een ontwiikelaar, dus als ik zie dat 1 situatie werkt, dan roep ik: "Het werkt!"  B) )

En wij zijn gebruikers: wij doen iets fout en roepen "Het is stuk!" ;)
Douwe van der Ploeg

Alex Kwak

Citaat van: Douwe van der Ploeg op maart 23, 2014, 20:29:55 PM
En wij zijn gebruikers: wij doen iets fout en roepen "Het is stuk!" ;)

LOL!!  ;D
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Ties

bij het downloaden van soortenlijst Planten (NL) gaat het mis. Hij geeft aan Downloading Plants Spain (die ik al heb) en loopt vervolgens vast....
Vriendelijke groet, Ties Smulders

| NL      | Wereld      |

Ties

hmmm hij lijkt het nu toch te doen (soortenlijst Planten NL), onzichtbaar dus toch geïnstalleerd  :duim:
Vriendelijke groet, Ties Smulders

| NL      | Wereld      |

marcel123

Citaat van: Ties op maart 18, 2014, 15:19:23 PM
het is tot nu toe niet mogelijk om Europe Bird in het NL én EN te downloaden, toch?


Obsmap 5.1

Ik heb de Planten NL (nl), de Belarus plants (NL) en Belarus plants (RU). Soms krijg ik de namen in het russisch of in het engels en niet in het nederlands, ook al is het een normale nederlandse soort. Ik voer vooral in op de lijst ''alle soorten''. Het werkt dus wel alleen ik begrijp niet voor welke vertaling Obsmapp kiest.

Alex Kwak

Citaat van: optilete op juli 17, 2015, 10:28:06 AM
Ik heb de Planten NL (nl), de Belarus plants (NL) en Belarus plants (RU). Soms krijg ik de namen in het russisch of in het engels en niet in het nederlands, ook al is het een normale nederlandse soort.

Geef eens een voorbeeld.
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

marcel123

#23
Citaat van: Alex Kwak op juli 17, 2015, 12:29:30 PM
Citaat van: optilete op juli 17, 2015, 10:28:06 AM
Ik heb de Planten NL (nl), de Belarus plants (NL) en Belarus plants (RU). Soms krijg ik de namen in het russisch of in het engels en niet in het nederlands, ook al is het een normale nederlandse soort.
Geef eens een voorbeeld.

Als je de wetenschappelijke naam kan lezen kan je direct doorwerken, dus ik heb hier helaas geen voorbeeld/foto's van gemaakt. Als ik de foto's gevonden heb kom ik wel terug op dit probleem met tijden en gps tijden:  http://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=323904.0.  Ben wel nieuwsgierig hoe de namenlijsten eigenlijk werken, dus een volgende keer maak ik een foto. Ik neem aan dat ik dan ook moet onthouden welke lijst is geselecteerd?

marcel123

#24
Je ziet dat op het eerste plaatje de soort Rumex acetosella en Rumex conglomeratus een engelse secundaire naam hebben terwijl er wel een nederlandse naam beschikbaar is. Waarom is dat zo bij deze soorten? Er is geen engelse plantenlijst beschikbaar op Obsmapp.

Alex Kwak

Even als snelle, niet gecontroleerde reactie: Je hebt van die soorten zowel de Nederlandse als de Engelse lijst gedownload. En geselecteerd is de lijst 'alle soorten'. ObsMapp kan dan niet weten welke lokale naam je bij de wetenschappelijke naam getoond wil hebben en zal een willekeurige kiezen.
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

marcel123

#26
Citaat van: Alex Kwak op juli 18, 2015, 22:48:51 PM
Je hebt van die soorten zowel de Nederlandse als de Engelse lijst gedownload.

Kun je aangeven welke lijst dat dan is? Volgens mij is er geen Engelse lijst en voor de omcirkelde namen zou je verwachten dat er alleen een ned. naam beschikbaar is. Toch wordt er een engelse naam getoond. Overigens is dit probleem http://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=328081.msg1831956#msg1831956 ernstiger, ook al had ik geen problemen met uploaden.




Zoeken naar Rumex_ in
-alle soorten geeft het probleem
-Planten NL (nl) geeft geen probleem
-Plants Belarus (nl) geeft geen probleem.


Het lijkt me dat alle soorten geen rekening houd met de taalinstelling van het device...

Thijs Fijen

Het lijkt me dat er voor die soorten in het Russisch geen secundaire naam bestaat en er dan de Engelse naam gekozen wordt? En die wordt dan vervolgens willekeurig gekozen in de verzamelgroep?? (ik probeer hardop mee te denken ;) )
Thijs Fijen

marcel123

Als ik de russische lijst eruit haal blijft het verschijnsel (probleem lijkt me een te groot woord) zich voordoen.