Geavanceerd zoeken  

Nieuws:

Pagina's: 1 ... 7 8 [9]   Omlaag

Auteur Topic: Foutieve Determinaties  (gelezen 27370 keer)

OlivierO

• Member
Re: Foutieve Determinaties
« Reactie #240 Gepost op: augustus 12, 2020, 18:59:00 pm »

Tsja, levert wel weer extra waarnemingen op en dat is waar Hisko en co toch vooral op uit zijn!

Je hebt voorbij, dat is duidelijk, maar voorbij voorbij, dat is wel heeeeeuuuul ver voorbij.  :angel: B) ;D
Olivier Olyslaegers

Wil je een vraag stellen? Kijk dan eerst even hier.

Douwe van der Ploeg

• Observado Admin
  • *
« Reactie #241 Gepost op: augustus 12, 2020, 19:47:34 pm »

Als jullie dergelijke discussie nou gewoon (weer..) in een eigen topic gaan voeren? Zowel over kwantiteit vs. kwaliteit als over huiskatten invoeren is genoeg gezegd, ga in die topics vooral door, dan krijgen de validatoren niet tenminste allerlei nutteloze notificaties..
Douwe van der Ploeg

peterv

• Admins
« Reactie #242 Gepost op: augustus 12, 2020, 20:58:07 pm »

Als jullie dergelijke discussie nou gewoon (weer..) in een eigen topic gaan voeren? Zowel over kwantiteit vs. kwaliteit als over huiskatten invoeren is genoeg gezegd, ga in die topics vooral door, dan krijgen de validatoren niet tenminste allerlei nutteloze notificaties..
Ik kan deze reactie niet goed plaatsen Douwe. Dat het invoeren van huiskatten die buiten in de natuur lopen mogelijk is lijkt me hier geen discussie. Maar het goedkeuren van katten binnenshuis op de bank is nieuw voor mij. Ik kan me daarover geen forumdiscussie herinneren. We accepteren op waarneming.nl ook geen (kamer)planten in bloempotten of kanaries in een voliere. Voor een doorsnee waarnemer valt het beleid rond de huiskat dan niet goed te begrijpen en daarom zal de vraag/discussie ook telkens weer opduiken.
Wat bedoel je trouwens met nutteloze notificaties? Dat is me niet helemaal helder.
Peter Venema

Rob Koelman

• Member
« Reactie #243 Gepost op: augustus 12, 2020, 21:22:38 pm »

Ik kan deze reactie niet goed plaatsen Douwe. Dat het invoeren van huiskatten die buiten in de natuur lopen mogelijk is lijkt me hier geen discussie. Maar het goedkeuren van katten binnenshuis op de bank is nieuw voor mij. Ik kan me daarover geen forumdiscussie herinneren. We accepteren op waarneming.nl ook geen (kamer)planten in bloempotten of kanaries in een voliere. Voor een doorsnee waarnemer valt het beleid rond de huiskat dan niet goed te begrijpen en daarom zal de vraag/discussie ook telkens weer opduiken.
Wat bedoel je trouwens met nutteloze notificaties? Dat is me niet helemaal helder.

Ter aanvulling:

Juist de mogelijkheid om alles - en dan bedoel ik ook echt alles, inclusief de cavia van de buren - klakkeloos in te kunnen voeren leidt tot een zware belasting voor de admins.

Vanuit waarneming.nl zelf wordt continu  alleen maar geroepen dat je zo veel mogelijk waarnemingen moet invoeren. ObsIdentify maakt het vervolgens mogelijk om met een paar klikken op de smartphone de meest onwaarschijnlijke waarnemingen zonder enige beperking  in te kunnen voeren. Je hoeft echt nul-komma-nul verstand te hebben van soorten, want het programma komt immers zelf met een 'determinatie'. Roze olifant overstekend op weg naar het werk? - prima, weer een waarneming ingevoerd tenminste. Waarneming.nl / Hisko heeft daarbij makkelijk roepen, want het zijn de admins die vervolgens 'de rotzooi mogen opruimen'...
Met vriendelijke groet, Rob

Jeroen Hoek

• Member
« Reactie #244 Gepost op: augustus 12, 2020, 23:13:40 pm »

cavia is daadwerkelijk een optie in het invoerscherm! :o :o
met vriendelijke groet, Jeroen

Flo

• Member
« Reactie #245 Gepost op: augustus 13, 2020, 09:09:14 am »

Er zijn nog zeer beperkte populaties wilde cavia's dus lijkt me niet heel bizar dat je dit als "optie" hebt.
Het invoeren van huisdieren is dan wel iets bizar.
Flo

Rob Koelman

• Member
« Reactie #246 Gepost op: augustus 13, 2020, 16:37:26 pm »

Er zijn nog zeer beperkte populaties wilde cavia's dus lijkt me niet heel bizar dat je dit als "optie" hebt.

Voor waarnemingen in het oorspronkelijke verspreidingsgebied idd nuttig, maar dit gaat over de mogelijkheid om waarnemingen van cavia's in Nederland in te voeren...

Douwe van der Ploeg

• Observado Admin
  • *
« Reactie #247 Gepost op: augustus 22, 2020, 21:15:58 pm »

https://waarneming.nl/observation/198916779/

Kans op gewone lijkt me daar toch wel heel veel hoger..
Douwe van der Ploeg

Rob Koelman

• Member
« Reactie #248 Gepost op: augustus 22, 2020, 22:14:49 pm »

https://waarneming.nl/observation/198916779/

Kans op gewone lijkt me daar toch wel heel veel hoger..

'Heel veel hoger' is in dit geval een understatement. Zonder aanvullend bewijs (duidelijke foto's oid) is dit inderdaad een 'buitengewoon onwaarschijnlijke waarneming', ondanks de 'overtuiging' van de waarnemer...

Zonder overtuigende aanvullende informatie van de waarnemer gewoon afkeuren zou ik zeggen. (Bosmuis spec. is in dit geval in principe nog net acceptabel...)

Jacob Molenaar

• Member
  • Wil je het of niet, natuur boeit!
« Reactie #249 Gepost op: oktober 06, 2020, 22:15:37 pm »

Geen foutieve soort per se, maar bij deze en deze waarnemingen gaat wat fout.
Groeten van Jacob Molenaar.
Levenslijst vogels 425 soorten.

'The reason birds can fly and we can't is simply because they have perfect faith, for to have faith is to have wings.'

Lisette C.

• Member
    • Servetej
« Reactie #250 Gepost op: oktober 13, 2020, 19:32:40 pm »

https://waarneming.nl/observation/201591950/

1312 reeen lijkt me een beetje veel van het goeie? kan natuurlijk wel, maar lijkt me niet waarschijnlijk

peterv

• Admins
« Reactie #251 Gepost op: oktober 13, 2020, 20:32:42 pm »

kan natuurlijk wel
Nee, dat kan niet kloppen. De waarnemer zal wel een typefoutje hebben gemaakt.
Peter Venema

Rob Koelman

• Member
« Reactie #252 Gepost op: oktober 13, 2020, 21:47:54 pm »

1312 reeen lijkt me een beetje veel van het goeie? kan natuurlijk wel, maar lijkt me niet waarschijnlijk

Nee, dat kan niet kloppen. De waarnemer zal wel een typefoutje hebben gemaakt.

Maar wat voor typefout dan?

13 reeŽn, oh nee ik bedoel 12 reeŽn? Of 13 man of vrouw en 12  exemplaren van het andere geslacht?

jva

• Member
« Reactie #253 Gepost op: oktober 14, 2020, 00:06:05 am »

Hij of zij is pas 3 dagen actief met invoeren zo lijkt het, wellicht dus uit onervarenheid. Vraag het na en je weet het..
Jelle
Pagina's: 1 ... 7 8 [9]   Omhoog

Pagina opgebouwd in 0.051 seconden met 20 queries.