Hoofdmenu

Kraaienjacht

Gestart door Jubruch, maart 16, 2014, 14:23:57 PM

Vorige topic - Volgende topic

Martin Prins

Beste Klaas,
Om met je laatste vragen te beginnen:

Zelf had ik niet echt het idee dat mijn stellingen onduidelijk zijn, maar goed.

-   Met 'natuur' kan uiteraard veel bedoeld worden. De volgende omschrijving sluit denk ik het beste aan bij wat ik bedoel: 'wat de mens om zich heen ziet en wat wordt beschouwd als nog niet (wezenlijk) door de mens gewijzigd'.
-   Natuurlijk horen de kraaiachtigen bij de natuur!
-   Definitie van natuurlijk evenwicht volgens 'wikibooks': 'Toestand waarbij de grootte van elke populatie in een ecosysteem schommelt om een bepaalde waarde.' Heb ik niets aan toe te voegen.

Wat betreft je eerste punt begrijp ik dat je jouw mening (altijd?) als norm verheft aangezien je spreekt over 'afwijkende' standpunten van anderen. Dat is uiteraard je goed recht, maar dit bevordert de discussie niet.

De discussie tussen evolutionisten met creationisten vind ik inderdaad even zinloos als de jachtdiscussie, aangezien de uitgangspunten van beide groepen zo totaal verschillen (rede en geloof). Of dit voor de andere door jou genoemde groepen ook geldt, kan ik niet beoordelen. Als je wilt discussiƫren om te discussiƫren, dan zijn dit geweldige uitdagingen, maar zoals je inmiddels begrijpt, niet echt mijn ding!

Ten slotte kan ik je zeggen dat ik geen volgeling van Richard Dawkins ben en dat zul je begrijpen als ik zeg dat ik een creationist ben....
Groet,
Martin Prins

OlivierO

Citaat van: Martin Prins op april 01, 2014, 22:39:52 PMTen slotte kan ik je zeggen dat ik geen volgeling van Richard Dawkins ben en dat zul je begrijpen als ik zeg dat ik een creationist ben....

Niemand is volgeling van Richard Dawkins. Dat heet gewoon gezond verstand.  :angel: