wat staat er op die ring en waar komt-ie vandaan?

Gestart door Bram Rijksen, juni 10, 2007, 16:41:28 PM

Vorige topic - Volgende topic

Klaas van Dijk

hoi Peter,

Graag gedaan hoor. De Zwartkopmeeuw met deze groene kleurring lijkt van hetzelfde project te zijn (dus naar dezelfde mensen sturen). Ik kan uit de bijgestuurde foto niet opmaken of er inderdaad VAM1 op staat, want daarvoor is de foto te vaag. Ik neem aan dat je er wel 100% zeker van bent dat er VAM1 opstaan. Anders kun je ook altijd even de foto meesturen, want deze mensen (Camille en Renaud) hebben allebei veel ervaring met het herkennen van gekleurringde Zwartkopmeeuwen.

Groetjes, Klaas

peter123

Hallo Klaas,

Zal ik doen en wederom bedankt!

Groetjes Peter Soer

pwolf

De code op de groene ring is 3AM1, al dergelijke (oude) Belgische groenen beginnen met een 3.
 
  groeten, pim
Pim Wolf, Vlissingen

peter123

#273
Klopt Pim, de foto's met verwijzingen staan hier:

http://waarneming.nl/waarneming/view/52960211

De jongens in actie:

http://www.flickr.com/photos/medgulls_from_paimpol_bay/page3/


Groetjes Peter Soer


Klaas van Dijk

Citaat van: pwolf op maart 26, 2011, 17:47:22 PMDe code op de groene ring is 3AM1, al dergelijke (oude) Belgische groenen beginnen met een 3.groeten, pim

hoi Pim, bedankt voor je nuttige aanvulling. Ik zie hier -bijna- nooit gekleurringde Zwartkopmeeuwen, maar jij ongetwijfeld -bijna- dagelijks wel.

Groetjes, Klaas

Ted van der Knaap

Mijn focus is niet zo op Meeuwen maar vandaag had ik 'n geringde Zilvermeeuw.

Is de volledige code (oranje) CV of staan er nog meer letters/cijfers op?... ...en kan ik deze (via CR-birding gekeken) melden bij Roland-Jan Buijs (rjbuijs@hetnet.nl)?



groet-je, Ted van der Knaap (always learning!)

Jeroen Nagtegaal

Je zit helemaal goed. Je zal snel een mooie life-list krijgen als je hem mailt.
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

Ted van der Knaap

Citaat van: Jeroen Nagtegaal op maart 28, 2011, 20:21:29 PM
Je zal snel een mooie life-list krijgen als je hem mailt.

Binnen 13 minuten, dus dat kun je wel snel noemen!!!

Geringd bij Tetra pak Moerdijk, 24-6-2005
groet-je, Ted van der Knaap (always learning!)

rob_voesten

Citaat van: peter123 op maart 26, 2011, 13:38:29 PM
Bedankt Klaas, mailtje inmiddels verstuurd.
Ik heb er nog één van een Zwartkopmeeuw: VAM1.

Groetjes Peter Soer

Hoi Peter

heb je nog meer fotos? Dit is namelijk geen V waar hij mee begind! het kan wel een U zijn!! En de 1 kan ook nog een 7 zijn of een T.

Groetjes Rob Voesten
Rob Voesten

Ringmeldingen doe het hier. En ik help je er mee.

Mail: woeste1voeste@hotmail.com

pwolf

Citaat van: rob_voesten op april 06, 2011, 22:16:20 PM
Citaat van: peter123 op maart 26, 2011, 13:38:29 PM
Bedankt Klaas, mailtje inmiddels verstuurd.
Ik heb er nog één van een Zwartkopmeeuw: VAM1.

Groetjes Peter Soer

Hoi Peter

heb je nog meer fotos? Dit is namelijk geen V waar hij mee begind! het kan wel een U zijn!! En de 1 kan ook nog een 7 zijn of een T.

Groetjes Rob Voesten

vijf berichten hoger kijken Rob.

groeten, pim
Pim Wolf, Vlissingen

Mars Muusse

Beste mensen,
Er is weer 's een redelijke update van geringde Baltische fuscus:
http://www.israel.gull-research.org/ringsfuscus.html

Onder meer enkele beesten geringd in Karelia, USSR en dit voorjaar extra opletten:
rode ring met A000-A300 zijn beesten van Zweden (dit jaar eentje gefotografeerd in Israel) en het is helemaal opletten op de zwarte Noren, er zijn fuscus uitgedosd met een mini-logger:
http://www.israel.gull-research.org/fuscus5cy/j4kl.html

Veel mooier toch dan een adult mannetje Kaspische Plevier of Kleine Klapekster?

Cygnus

Citaat van: Mars Muusse op juni 06, 2011, 23:06:04 PM
Onder meer enkele beesten geringd in Karelia, USSR .....
Karelia ligt in Rusland. De USSR bestaat al 20 jaar niet meer.
Met vriendelijke groeten,
Trinus Haitjema

Mars Muusse

Trinus,
Mijn dank is groot. Het is veranderd.

Jeroen Nagtegaal

Erg leuk om doorheen te bladeren! Is weer eens wat anders dan die NL-broedvogels!
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

Cygnus

Citaat van: Mars Muusse op juni 07, 2011, 21:54:30 PM
Trinus,
Mijn dank is groot. Het is veranderd.
Geen dank. Leuke pagina. Dat grootschalige sateliet project van Risto Juvaste en Martin Wikelski was mij onbekend.
Met vriendelijke groeten,
Trinus Haitjema

pieter78

#285
Hallo, zag vanmiddag op de Maasvlakte een kleine mantel met alleen links een gele ring, E733.
Komt ook daar uit de buurt zeker?
Pieter vd Giessen.

Jeroen Nagtegaal

Zijn geringd door Norman van Swelm op de maasvlakte. Je kan Roland Jan Buijs mailen via rjbuijs@hetnet.nl
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

pieter78

Pieter vd Giessen.

frankmeer

Kan iemand met deze info zeggen van welk project deze ring vandaan komt?
http://knnvsticht.waarneming.nl/waarneming/view/55287984
rode kleurring P...
Frank van der Meer

Jeroen Nagtegaal

Meer info is wel handig. Er staat namelijk Minimaal... Kunnen van diverse projecten zijn. Zowel Arie Spaans, Norman van Swelm, Roland Jan Buijs, maar ook elders uit Europa...
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

frankmeer

Oké bedankt! Meer info heb ik niet, ik zag de waarneming en was benieuwd of iemand kon zeggen van welk project de vogel kwam. Zelf nog even op Cr-birding gekeken, maar kon daar ook niks bijpassends vinden.
Frank van der Meer

nlzorg01

Hoi Frank,

Jeroen bedoelt te vragen waar de ring zat en of je een idee hebt van het aantal cijfers/letters. Een tibiaring komt vaak van een project van Roland-Jan Buijs. Als het een tarsusring is wordt het lastiger.
Weet je ook waar de metalen ring zat (als die al aanwezig was)?

Groeten,
JanZ

frankmeer

Meer info dan wat in de waarneming staat heb ik niet aangezien het niet mijn waarneming is. Aangezien er 'P...' vermeld staat, zou ik uitgaan van 4 tekens, waarvan de eerste een P.
Frank van der Meer

Jeroen Nagtegaal

Zou ook een vogel van Arie Spaans kunnen zijn, waarbij 2 ringen aanwezig zijn of waren. Ik zal de waarnemer eens mailen.
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

Klaas van Dijk

Citaat van: Jeroen Nagtegaal op juni 25, 2011, 18:18:04 PMZou ook een vogel van Arie Spaans kunnen zijn, waarbij 2 ringen aanwezig zijn of waren. Ik zal de waarnemer eens mailen.

hoi Jeroen,

Het bericht is inderdaad erg vaag "minimaal één kleurring (rood P...?)" en het is bijvoorbeeld ook niet duidelijk of de waarneming betrekking heeft op een jong of een adult (of een subadult), etc. etc. Een vogel in een groep waarbij maar één poot zichtbaar was kan natuurlijk ook....

Dus groot gelijk om de waarnemer maar eens een e-mail sturen. Hopelijk komt er dan wat meer duidelijkheid. Nu is het, in ieder geval volgens mij, een waarneming waar je helemaal nix mee kunt.

Groetjes, Klaas

Jeroen Nagtegaal

Heb duidelijkheid. Minimaal één kleurring sloeg op het aantal geringde vogels. Niet het aantal ringen aan de vogel. Was gewoon een RJ vogel. Gewoon een lokaal stort, wellicht kun je eens daar aflezen Frank?
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

Lucien Brinkhof

Waar komt deze vandaan ? Rood en geen code.


Lucien Brinkhof









Klaas van Dijk

hoi Lucien,

Weet je echt voor 100% zeker dat er geen inscriptie op deze rode kleurring staat? De foto is wat dat betreft namelijk niet helemaal duidelijk. Zelf heb ik het idee dat er namelijk wel een inscriptie (letters en/of cijfers) opstaat.

Jammer genoeg is er nu helaas niets van te maken. Waar heb je deze foto gemaakt?

Vriendelijke groeten,

Klaas van Dijk

Lucien Brinkhof

Hoi Klaas,

100% zeker dat er geen inscriptie op deze rode kleurring staat.  Meerdere foto's uit verschillende hoeken genomen maar telkens niets te zien.

Vriendelijke groeten,

Lucien Brinkhof.

Maurice Elf

Een buitenlander 2009-06-04 in Millau Frankrijk Geelpootmeeuw met ring. De ring is wit met zwarte inscriptie 676H


Wat kan ik hier mee? Ringen (en meeuwen) zijn nieuw voor mij.






Alvast bedankt!!
Mvg Maurice