wat staat er op die ring en waar komt-ie vandaan?

Gestart door Bram Rijksen, juni 10, 2007, 16:41:28 PM

Vorige topic - Volgende topic

Breedbek

Misschien niet het juiste topic, maar efin. In november een gekleuringde Deense zilver afgelezen bij de Hoornse plas van dhr Pedersen uit Denemarken, weet een van jullie toevallig of zijn email adres op cr.birding actueel is? Krijg n.l geen reactie.  :(
vriendelijke groet,

Bart-Jan

Ies Meulmeester

Citaat van: Breedbek op januari 19, 2011, 17:16:26 PM
Misschien niet het juiste topic, maar efin. In november een gekleuringde Deense zilver afgelezen bij de Hoornse plas van dhr Pedersen uit Denemarken, weet een van jullie toevallig of zijn email adres op cr.birding actueel is? Krijg n.l geen reactie.  :(

Dat e-mail adres van Kjeld Pedersen is actueel hoor, maar soms duurt het wel even voor je een reactie krijg. Gewoon nog even afwachten maar, en/of eventueel nog een keer een mail eraan wagen!

Gr, Ies

ruud_altenburg

Ik kreeg laatst een Kokmeeuw terug uit 2006 dus 'even' dekt misschien niet helemaal de lading...
Ruud Altenburg
Meeuwen in Amsterdam

Jeroen Nagtegaal

Kjeld is recent een flinke inhaalsslag gaan maken wat de terugmeldingen betreft. Nu reageert hij vermoedelijk sneller.
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

Breedbek

Bedankt voor de reactie, moet dus maar ff geduld hebben
vriendelijke groet,

Bart-Jan

Klaas van Dijk

Citaat van: Breedbek op januari 21, 2011, 15:26:17 PMBedankt voor de reactie, moet dus maar ff geduld hebben

Bart-Jan, ik wacht ook al zeer lang op een lijst met waarnemingen van Kjeld. Heb ik ergens in het voorjaar verzonden. Henk Koffijberg wacht ook al zeer lang. Henk en ik wachten op dezelfde meeuw: een gekleurringde Stormmeeuw die eerst door Henk in Almere werd afgelezen en wat later door mij bij Kaap Hoorn.

En ik ben bepaald niet de enige. Maar wel krijg ik regelmatig ook berichten onder ogen dat Kjeld in ieder geval wel een deel van zijn meldingen verwerkt en de melders een reactie geeft. Is wel vervelend, want je wilt natuurlijk graag weten waar je aan toe bent. Gister nog een hele lijst met aflezingen aan Sönke Martens verzonden en vanochtend meteen al een reactie met de nieuwe life histories.

Groetjes, Klaas

Martijn Bot

Herkent iemand dit ringproject? Lijkt een witte ring om de linkertibia, en alu-ring om de rechter tarsus. Kon op cr niets vinden, misschien heb ik er echter overheen gelezen. Vanwege de invallende duisternis en de positie van de vogel heb ik helaas niets van de code kunnen aflezen.

Ies Meulmeester

Citaat van: Martijn Bot op januari 31, 2011, 19:41:43 PM
Herkent iemand dit ringproject? Lijkt een witte ring om de linkertibia, en alu-ring om de rechter tarsus. Kon op cr niets vinden, misschien heb ik er echter overheen gelezen. Vanwege de invallende duisternis en de positie van de vogel heb ik helaas niets van de code kunnen aflezen.

Probeer Roland-Jan Buijs (rjbuijs 'at' hetnet.nl) even, hoewel ik dan wel hoop dat je ook iets van de code hebt kunnen aflezen, want vanaf de foto is er niet veel van te maken helaas...

Gr, Ies

Jeroen Nagtegaal

Is een vogel geringd (waarschijnlijk dit jaar) in Groningen. Is een code met een A+ of +A combi. Vallen inderdaad onder RJ buijs.
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

Klaas van Dijk

Citaat van: Martijn Bot op januari 31, 2011, 19:41:43 PMHerkent iemand dit ringproject? Lijkt een witte ring om de linkertibia, en alu-ring om de rechter tarsus. Kon op cr niets vinden, misschien heb ik er echter overheen gelezen. Vanwege de invallende duisternis en de positie van de vogel heb ik helaas niets van de code kunnen aflezen.

hoi Martijn,

Er zijn vorig jaar inderdaad een aantal van deze Zilvermeeuwen in Groningen gekleurringd. Helaas kun je er nu niet veel mee omdat je de code niet hebt afgelezen. De metalen ring zit aan de tarsus en een witte kleurring zit aan de tibia. Een onvolwassen Zilvermeeuw met wit K+ is bij de Platinalaan geringd en heb ik afgelopen winters diverse malen ook bij de Platinalaan (dus in Vinkhuizen) gezien, maar nog niet bij de steigers van Kaap Hoorn. Een andere vogel (leeftijd ben ik even vergeten) heeft een witte kleurring met wit J+ aan de tibia: die heb ik al een aantal malen op de steigers bij Kaap Hoorn zien zitten. Het is vast één van deze beide geweest (maar er zijn afgelopen zomer nog een aantal vergelijkbare codes gebruikt).

Groetjes, Klaas

Martijn Bot

Waarom de kleurring aan de tibia, als ik vragen mag? Dat komt de afleesbaarheid over het algemeen niet ten goede...

Ies Meulmeester

Citaat van: Martijn Bot op januari 31, 2011, 21:42:18 PM
Waarom de kleurring aan de tibia, als ik vragen mag? Dat komt de afleesbaarheid over het algemeen niet ten goede...

Vaak toch wel hoor Martijn. Maar goed jou foto toont aan dat het ook wel is lastig kan zijn als je de poot van de verkeerde kant ziet en vooral als wat later in het seizoen/winter de veren over de ring heen vallen. Maar in het voorjaar/zomer als de vogels strak in het pak zitten en in de kolonie staan zijn tibia ringen juist heel goed afleesbaar, mede ook omdat je geen last heb van de vegetatie, etc. (en dat is bij tarsus ringen wel eens anders..)  En ook in het najaar op de zeedijk/vuilstorten heeft het aflezen van tibia ringen mij nog nooit problemen opgeleverd!

Gr, Ies

theomuusse

Juist wel!
Behalve in de winter dan.
In de kolonies steken ze boven het gras uit.

ps, deze vogel is niet geringd door Buijs.
Het is een zilver en zilvers worden altijd aan de rechter tibia geringd.

Theo

Ies Meulmeester

Citaat van: theomuusse op januari 31, 2011, 21:51:03 PM
ps, deze vogel is niet geringd door Buijs.
Het is een zilver en zilvers worden altijd aan de rechter tibia geringd.

Maar het wordt wel door Roland Jan Buijs gecoördineerd/uitgegeven en hij houdt ook de administratie bij Theo!

Gr, Ies

theomuusse

Dat zal wel ja.
Die Buijs zit tegenwoordig overal!

Theo

Martijn Bot

Zal wel weer eens niet goed gezocht hebben, maar van waar is deze?

Jeroen Nagtegaal

Lijkt me een oude van Arie Spaans. Cees Camphuys houdt ze bij als het goed is.
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

Klaas van Dijk

hoi Martijn,

Leuk! Dit is inderdaad alweer een oudje uit de tijd van Arie Spaans. Kees Camphuysen houdt nu de database bij en is altijd zeer geïnteresseerd in alle meldingen. Foto's vind Kees ook leuk! E-mail adres is Kees.Camphuysen@nioz.nl Vaak na <10 minuten al reactie.

Groetjes, Klaas

Martijn Bot

Ook deze vond ik niet terug op CR, iemand?

Jeroen Nagtegaal

Geringd afgelopen zomer in Groningen. Is van RJ. Kan zijn dat de "plus" er niet bij staat. Alle Tibia's zijn van hem.
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

little-W

Groeten,

Maarten van Kleinwee, Leiden

Blog: Gulls to the horizon
Facebook: Meeuwen in Nederland
http://www.gull-research.org
Twitter: @Argentatus

Martijn Bot

#261
Citaat van: little-W op februari 13, 2011, 20:16:28 PM
Citaat van: Martijn Bot op februari 13, 2011, 20:04:41 PM
Ook deze vond ik niet terug op CR, iemand?
Geringd door Frank Majoor, beheerd door Roland-Jan Buijs.
http://www.frankmajoor.nl/indexgeelpootmeeuw1-nl.shtml
What the f...! Geen wonder dat ik nooit Geelpootmeeuwen zie, deze was me ook niet als zodanig opgevallen. Wellicht een excuus in mijn voordeel: ik heb 'm alleen van voren gezien...

Jeroen Nagtegaal

Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

Martijn Bot

Citaat van: Jeroen Nagtegaal op februari 13, 2011, 21:03:12 PM
Is ook gewoon een zilver: http://www.frankmajoor.nl/indexzilvermeeuw1-nl.shtml
Ligt dus niet aan jou.

Dank, Jeroen. Was even verward door de aangehaalde link, en was in de veronderstelling dat de Zilvers van Frank slechts met een alu-ring werden uitgerust.

Klaas van Dijk

#264
Ringing data
Arnhem            .5460092    W-K+       Zilvermeeuw                       Larus argentatus
                                 Leeftijd & geslacht  :       3 kj       onbekend
                                Ringdatum                :      28-6-2010
                                 Ringplaats                                                        :         stad groningen, platinalaan           5313.53                                 N                                                                631.82     E
                                 Ringer                      :      Frank Majoor
Opmerkingen         :
Recoveries

Melddatum Meldplaats      Melder
2-9-2010 stad groningen, platinalaan 5.313,53 N 631,82 E kleurring afgelezen Klaas van Dijk
3-10-2010 stad groningen, platinalaan 5.313,53 N 631,82 E kleurring afgelezen Klaas van Dijk
5-11-2010 stad groningen, platinalaan 5.313,53 N 631,82 E kleurring afgelezen Klaas van Dijk
7-11-2010 stad groningen, platinalaan 5.313,53 N 631,82 E kleurring afgelezen Klaas van Dijk
10-11-2010 haren, hoornseplas   5.310,79 N 633,15 E kleurring afgelezen Klaas van Dijk
10-11-2010 stad groningen, platinalaan 5.313,53 N 631,82 E kleurring afgelezen Klaas van Dijk
16-11-2010 stad groningen, platinalaan 5.313,53 N 631,82 E kleurring afgelezen Klaas van Dijk
25-11-2010 stad groningen, platinalaan 5.313,53 N 631,82 E kleurring afgelezen Frank Majoor
16-1-2011 stad groningen, platinalaan 5.313,53 N 631,82 E kleurring afgelezen Klaas van Dijk
26-1-2011 stad groningen, platinalaan 5.313,53 N 631,82 E kleurring afgelezen Klaas van Dijk

falco

Hoi!

Op cr-birding.be kan ik niet terugvinden waar deze http://waarneming.nl/waarneming/view/52878911 vandaan komt. Is er misschien iemand die me kan helpen?

BVD!

Ies Goedbloed
Ies Goedbloed jr.

Ringing birds is a pastime for birdwatchers who aren't able to find rarities in the field ;)

Jeroen Nagtegaal

Een van Norman Van Swelm..... Roland Jan Buijs houd deze redelijk bij.
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

peter123

Hallo allemaal,

Ik heb Zwartkopmeeuw 37H3 op 24-03-2011 te Spijkenisse gezien.
Wie kan mij aan naam van de ringer helpen?

Groetjes Peter Soer

Klaas van Dijk

hoi Peter,

Het was even zoeken in de lijst op www.cr-birding.be, maar volgens mij

"note 6 : from 2005 onwards, white rings with a 4 alphanumeric code are used in Belgium and The Netherlands. The code is a "3-letter-number-number" (e.g. 3A56). Some 400 in Belgium and 100 c-rings in The Netherlands have been used during 2005."

kun je gewoon een e-mail sturen naar

Camille Duponcheel, 10 La Maladerie, 59181 Steenwerck, France.
e-mail: cduponcheel@nordnet.fr

Kan ook wel in het Nederlands. Anders even een e-mail naar

The coordinator for cr-Mediterranean Gulls is :
Renaud Flamant , 43/87, Leopold III laan / Boulevard Léopold III.
B-1030 Bruxelles / Brussel / Brussels.
Belgium.
e-mail : Renaud.Flamant ADD skynet.be
skype : flamantrenaud

Groetjes, & succes,

Klaas

peter123

#269
Bedankt Klaas, mailtje inmiddels verstuurd.
Ik heb er nog één van een Zwartkopmeeuw: VAM1.

Groetjes Peter Soer