wat staat er op die ring en waar komt-ie vandaan?

Gestart door Bram Rijksen, juni 10, 2007, 16:41:28 PM

Vorige topic - Volgende topic

Lonnie Bregman

http://fotooizo.free.fr/Baguage/kml/Y-E172-Y-E.kml ff in Google Maps typen.

Bedankt Jeroen, heb nu dit. Jammer genoeg kun je je waarnemingen niet verwijderen of wijzigen, nu heb ik beide waarnemingen dubbel (de eerste keer had ik de code Y-E172 ipv Y-E172-Y-E gebruikt)
Groeten, Lonnie Bregman

Lucien Brinkhof

Waar moet ik deze melden. Zal vast wel op cr-birding.be staan maar ik kan het niet vinden.

bvd

Lucien

Ies Meulmeester

Citaat van: Lucien Brinkhof op september 22, 2010, 21:18:38 PM
Waar moet ik deze melden. Zal vast wel op cr-birding.be staan maar ik kan het niet vinden.

bvd

Lucien
Uiteraard, alles staat op cr-birding als je maar bij de goede soort zoekt... ;)

Leuk hoor! Van wanneer is deze foto? Niet echt een vlot ding...(als teminste recente foto is, maar dat denk ik wel) Mag naar Martin Boschert: boschert@bioplan-buehl.de

Gr, Ies

Lucien Brinkhof


Lonnie Bregman

Citaat van: lonnie20 op september 15, 2010, 18:12:18 PM
Vandaag een 4KJ Zilvermeeuw in IJmuiden met gele kleurringen. Om de rechtertarsus een ring een grote E, om de linkertarsus een met E172.

Heb Roland-Jan Buijs een mailtje gestuurd en het blijkt een vogel uit een vogelasiel te zijn. Hij is geringd in een vogelasiel in Den Haag en losgelaten in Scheveningen in de nazomer van 2005, 2006 of 2007 (wrs. 2007 gezien het kleed). 
Groeten, Lonnie Bregman

dannybregman

#215
Ik heb deze zilvermeeuw gezien bij de zuidpier in ijmuiden, volgens mij staat er E073 op de ring. Bij wie moet ik deze melden?

Sander Haak

Ook bij IJmuiden op het strand deze Kleine Mantel met de ring GROEN Y.AKZ

http://waarneming.nl/foto/view/1664270
Groet, Sander Haak (Woerden)

pwolf

Citaat van: Danny Bregman op oktober 30, 2010, 20:36:57 PM
Ik heb deze zilvermeeuw gezien bij de zuidpier in ijmuiden, volgens mij staat er E073 op de ring. Bij wie moet ik deze melden?

norman.vanswelm@wxsl.nl
Pim Wolf, Vlissingen

pwolf

Pim Wolf, Vlissingen

Jeroen Nagtegaal

Citaat van: pwolf op oktober 31, 2010, 00:11:09 AM
Citaat van: Danny Bregman op oktober 30, 2010, 20:36:57 PM
Ik heb deze zilvermeeuw gezien bij de zuidpier in ijmuiden, volgens mij staat er E073 op de ring. Bij wie moet ik deze melden?

norman.vanswelm@wxsl.nl
Norman verrekt het om te reageren (toch?). Roland-Jan heeft deze toch in beheer genomen?
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

Lonnie Bregman

Citaat van: Jeroen Nagtegaal op oktober 31, 2010, 08:18:17 AM
Citaat van: pwolf op oktober 31, 2010, 00:11:09 AM
Citaat van: Danny Bregman op oktober 30, 2010, 20:36:57 PM
Ik heb deze zilvermeeuw gezien bij de zuidpier in ijmuiden, volgens mij staat er E073 op de ring. Bij wie moet ik deze melden?

norman.vanswelm@wxsl.nl
Norman verrekt het om te reageren (toch?). Roland-Jan heeft deze toch in beheer genomen?

Ja dat klopt: rjbuijs@hetnet.nl
Groeten, Lonnie Bregman

dannybregman

Oké, bedankt. Ik heb inmiddels een mailtje gestuurd naar Roland-Jan.

Sander Haak

Citaat van: pwolf op oktober 31, 2010, 00:11:40 AM
Citaat van: Sander Haak op oktober 30, 2010, 23:45:22 PM
Ook bij IJmuiden op het strand deze Kleine Mantel met de ring GROEN Y.AKZ

http://waarneming.nl/foto/view/1664270

kees.camphuysen@nioz.nl

Het was een echte IJmuidenaar die in december een maandje naar Spanje is geweest. Altijd lekker.
Groet, Sander Haak (Woerden)

theomuusse

Iemand wel een s een hele afgelezen uit Zwitserland?
Is dit haalbaar?

Theo

ruud_altenburg

Sempach is K gevolgd door 5 cijfers. Gevalletje net niet dus, maar je kunt het altijd bij Frank proberen... Eerste cijfer lijkt me trouwens een 5?
Ruud Altenburg
Meeuwen in Amsterdam

Jeroen Nagtegaal

In Limburg diverse uit Zwitserland. In de afgelopen 3 jaar volgens mij 4-5.
Frank heeft er dacht ik ca. 10.
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

Martijn Bot

Is er te achterhalen waar deze alu-ring vandaan komt? Gisteren 4 (vermoedelijke) argentatus-zilvers gezien met dit type ring, maar alleen van deze heb ik tenminste iets kunnen lezen.

Jeroen Nagtegaal

Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

Klaas van Dijk

hoi Martijn,

Eens met Jeroen dat in de inzet een 'Vogeltrekstation Arnhem' ring staat. Volgens mij is het een aluminium ring (dus niet staal).

Het is erg aannemelijk dat je bij de Oostersluis en bij de vuilstort van Groningen regelmatig Zilvermeeuwen met metalen ringen zult zien, want we hebben de afgelopen twee winters aardig wat Zilvermeeuwen als 'bijvangst' onder het slagnet gekregen. Al deze vogels hebben de metalen ring aan de rechterpoot zitten: een deel is met aluminium geringd en die ringen zitten aan de tibia, een deel is met staal geringd en die ringen zitten altijd aan de tarsus. En af en toe zijn er ook wel eens wat in de stad geringd. Tseard Hiemstra ringt ook Zilvermeeuwen op allerlei locaties in Noord-Nederland, maar Tseard ringt alles links.

Tja, en zeg het maar waar deze Zilvermeeuwen vandaan komen. De laatste keer hadden we een aantal opvallend forse Zilvermeeuwen erbij zitten (met erg dikke snavels).

Groetjes, Klaas

little-W

Voor degenen die op 30 oktober 2009 (ja, een tijdje terug al) tijdens de pelagische tocht vanuit Den Helder de Pontische meeuw met gele ring PAPB hebben gezien:

http://waarneming.nl/waarneming/view/45176126

...deze is nu in Engeland gespot. Zie foto's op http://birdforum.net/showthread.php?t=100197&page=68 (even naar beneden scrollen naar post #1684).

Groeten,

Maarten van Kleinwee, Leiden

Blog: Gulls to the horizon
Facebook: Meeuwen in Nederland
http://www.gull-research.org
Twitter: @Argentatus

Martijn Bot

Wat staat hier CA of CM, en dan iets met een 5...

Martijn Bot

En naar deze ben ik ook wel benieuwd...

andre

Andre Boven

theomuusse

De gele:
lijkt gezien de clip op een Estonia of Polen.
Ik zie iig een 3 op plaats 3 (code omhoog lezen).
De laatste lijkt een P.
De 2e is lastig, L of 1.
De 1e is moeilijker, B,D,?

Theo

De witte zou goed CA151 kunnen zijn.

rob_voesten

Citaat van: Martijn Bot op januari 08, 2011, 18:29:30 PM
En naar deze ben ik ook wel benieuwd...

Deze lijkt 3L3P van onder naar boven.

Yellow ring with black code xLyz (where x = digits 2 to 0, y = digits 1 to 0, z = letters).
Lithuanian Bird Ringing Centre, Zoological Museum, Laisves aleja 106, LT-44253 Kaunas, Lithuania.
e-mail: zcentras@takas.lt
tel. : +370-37-205870.
note 1: rings were used on chicks and adults both Herring and Caspian Gulls as well as on their hybrids.

Leuk dus

Groetjes Rob
Rob Voesten

Ringmeldingen doe het hier. En ik help je er mee.

Mail: woeste1voeste@hotmail.com

rob_voesten

Citaat van: Martijn Bot op januari 08, 2011, 18:11:42 PM
Wat staat hier CA of CM, en dan iets met een 5...

Ik denk CA:51 maar ik zou de finnen effe een mail sturen.

White ring with black code Cxxx (where x is a number or letter).
Ringing Centre, Finnish Museum of Natural History, Zoological Museum, P.O. Box 17, University of Helsinki, FIN-00014 Helsinki, Finland.
tel.: +358-9-191.28.847 or +358-9-191-28.848.
e-mail : elmu_ren@cc.helsinki.fi
website : http://www.fmnh.helsinki.fi/birding.
note 1: 10000 white rings were delivered 1993-2003.
note 2: many rings have also small text MUS FINLAND or MUS Z FINLAND.
note 3: recent years there can exist small check marks in the code (spots, underlines), please, inform them also.
note 4: The LBBGull c-ringing-project has been very successful. In ten years we have got almost 70000 reads from 4000 individuals. Now about 8000 reads/1000 individuals are made yearly. Before read ringing there were only 2000 found (about 50 ones/year) from 50.000 metal ringed LBbGs. The population of nominate LBBG (L. fuscus fuscus) has been strongly decreasing in Finland. It crashed to half of the one of the 1970's and the bird was taken to the Red Book of Finnish Birds.

Groetjes
Rob Voesten

Ringmeldingen doe het hier. En ik help je er mee.

Mail: woeste1voeste@hotmail.com

Martijn Bot

Citaat van: rob_voesten op januari 09, 2011, 00:19:43 AM
Citaat van: Martijn Bot op januari 08, 2011, 18:29:30 PM
En naar deze ben ik ook wel benieuwd...

Deze lijkt 3L3P van onder naar boven.

Yellow ring with black code xLyz (where x = digits 2 to 0, y = digits 1 to 0, z = letters).
Lithuanian Bird Ringing Centre, Zoological Museum, Laisves aleja 106, LT-44253 Kaunas, Lithuania.
e-mail: zcentras@takas.lt
tel. : +370-37-205870.
note 1: rings were used on chicks and adults both Herring and Caspian Gulls as well as on their hybrids.

Leuk dus

Groetjes Rob

Kijk eens hier: http://www.artportalen.se/birds/gallery_imageinfo.asp?imageID=260174
"Mijn" vogel, enkele maanden eerder in Zweden, gedetermineerd als Pont. Echter, ik heb net een rapport opgestuurd gekregen uit Lithouwen, met de volgende tekst:

Žiedavimo duomenys / Ringing data
Metalinis žiedas / Metal ring        : LITHUANIA EN 03621
Plastikinis žiedas / Plastic ring    : GELTONAS / YELLOW  3L3B
Rūšis / Species               : Sidabrinis kiras (grupė) / Larus argentatus (group)
Lytis / Sex                        : Nenustatyta / Unrecorded
Amžius / Age                   : Neskraidantis jauniklis / Unable to fly chick
Žiedavimo data / Ringing date     : 2009-06-01
Žiedavimo vieta / Ringing place  : Kretuono ežero Didžioji sala, Švenčionių r., Lietuva
Koordinatės / Coordinates           : 55°14¢45²N        26°04¢45²E
Žieduotojas / Ringer                    : Gintaras Varnas (ir kiti)
   Stebėjimo (aptikimo) duomenys / Re-sighting (recovery) data
          Data/Date    Vieta/Place    Š/C    Koordinatės/Coordinates    A/C    Stebėtojas/Observer    Komentarai/Comments    Reg.Nr./No.      2010-11-12    Ronneby Habour, Blekinge    SV    56°10'N  15°17'E    29    Fredrik Lennartsson    Larus cachinnans, 2y, photo    901/10SV      2011-01-08    Heerenveen, Friesland    NL    52°57'N  5°55'E    29    Martijn Bot    photo    27/11NL

Geringd dus als Larus argentatus, of begrijp ik het verkeerd (valt binnen deze "groep" ook cachinnans...)?

Martijn Bot

Die Lithouwers reageren snel:
"This bird has been ringed in a mixed colony of Larus argentatus and
Larus cachinnans. As it was ringed as unable to fly chick, it was not
possible to identify was it a real Larus argentatus or Larus cachinanns
or a hybrid of Larus argentatus & Larus cachinnans. Sorry, there are no
more comments on species."

Als je het mij vraagt is dit gewoon een cach (zeker met de 2 foto's uit Zweden erbij), ik hoor graag als er andere meningen zijn.

theomuusse

Van wat ik er van zie past de vogel prima in het cach-circus.

Theo

Martijn Bot

Dear Martijn,
I am sorry, but we cannot confirm all characters in the ring. So, this 
remains as a mystery ring for us, regrettably.
Best wishes,

Jukka Haapala
RC Helsinki

Citaat van: rob_voesten op januari 09, 2011, 00:23:38 AM
Citaat van: Martijn Bot op januari 08, 2011, 18:11:42 PM
Wat staat hier CA of CM, en dan iets met een 5...

Ik denk CA:51 maar ik zou de finnen effe een mail sturen.

White ring with black code Cxxx (where x is a number or letter).
Ringing Centre, Finnish Museum of Natural History, Zoological Museum, P.O. Box 17, University of Helsinki, FIN-00014 Helsinki, Finland.
tel.: +358-9-191.28.847 or +358-9-191-28.848.
e-mail : elmu_ren@cc.helsinki.fi
website : http://www.fmnh.helsinki.fi/birding.
note 1: 10000 white rings were delivered 1993-2003.
note 2: many rings have also small text MUS FINLAND or MUS Z FINLAND.
note 3: recent years there can exist small check marks in the code (spots, underlines), please, inform them also.
note 4: The LBBGull c-ringing-project has been very successful. In ten years we have got almost 70000 reads from 4000 individuals. Now about 8000 reads/1000 individuals are made yearly. Before read ringing there were only 2000 found (about 50 ones/year) from 50.000 metal ringed LBbGs. The population of nominate LBBG (L. fuscus fuscus) has been strongly decreasing in Finland. It crashed to half of the one of the 1970's and the bird was taken to the Red Book of Finnish Birds.

Groetjes