wat staat er op die ring en waar komt-ie vandaan?

Gestart door Bram Rijksen, juni 10, 2007, 16:41:28 PM

Vorige topic - Volgende topic

frankmeer

 Hoi Maurice, even voor je op http://www.cr-birding.be/ gekeken bij Geelpootmeeuw en ik zou de volgende eens ff proberen:

CiteerWhite ring with black code :
* 3 numbers and 1 letter and metal ring (on the other leg) : series are letters with A, B, H, J, K, L, N, P.
* 2 numbers and 2 letters and metal ring (on the other leg).

Pierre Beaubrun, EPHE, Lab. de Biogéographie et Ecologie des vertébrés, Place Eugène, Bataillon, CP 94, 34095 Montpellier cedex 05 FRANCE.
tel: +33 (0)4 67 14 47 91 ; fax: 33 (0)4 67 63 33 27
e-mail: pierre.beaubrun @ orange.fr
or in case this one doesn't answer
Patrick Mayet, Galade, F-65710 Campan, France.
e-mail : pmayet @ gmail.com

note 1 : used series are 000A-999A and 000H-999H and 000J-999J.
note 2: a total of 512 chicks have been ringed with both darvic ring on tibia and metal ring on the site Salses-Leucate lagoon.
note 3: as the Excel database runs out of possibilities, a new database [SGBDR or Système de Gestion de Bases de Données Relationnel] will be produced by the IUT de Carcassone. The database will be finished by the end of June 2004 and only from that moment your resightings will be send.
note 4: distribution and amount of rings placed in the Languedoc-Roussillon : 1999, Leucate, 509 ; 2000, Lattes, 13 ; 2000, Leucate , 853 ; 2002, Canet-en-Roussillon, 9 ; 2002, Leucate, 945 ; 2003, Fitou, 296 ; 2003, Lattes, 1209.
Frank van der Meer

Jeroen Nagtegaal

Of deze... Dan was de code H929.

White ring with black code (H000-H999) (on left tarsus) and metal ring (on right tarsus).

Michalis Dretakis,

e-mail : michdret@nhmc.uoc.gr

note 1 : breeding birds are ringed around Crete, Greece. Early June '08 some 400 birds could be ringed. The rest during the coming years.
note 2 : 100 of them (H900-H999) have been send to Hellenic Ornithological Society (Hellenic Ringing Scheme / Filios Akriotis) and birds will be ringed in colonies near Athens.

note 3 : 107 chicks of YLGs have been ringed with white colour rings (Η000-Η095 &
Η100-Η110) (on left tarsus) on the island of Dia, near Heraklion, Crete on 4-6 June. The metal ring on the right tarsus.
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

pieter78

Ik had vorige week een kleine mantel in de Europoort met een rode ring: F26. Bij wie kan ik die melden?
Pieter vd Giessen.

Jeroen Nagtegaal

Kan het ook E26 zijn? Dan mogelijk een van Norman van Swelm.
Geen metalen ring gezien?
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

pieter78

Nee, enkel die rode, linkerpoot. Zeker dat het geen E was. Nog extra op gelet omdat die kans inderdaad groot is daar.
Pieter vd Giessen.

Jeroen Nagtegaal

Toch van van Swelm...  Denk dat ie beter naar RJ-Buijs kan ipv Theo.


Red ring with code (letter E or F + 2 numbers) (on one leg) and yellow ring (code E) (on other leg).

Red ring with code (letter E + 3 numbers) (on one leg) and yellow ring (code E) (on other leg).

A project from Norman van Swelm, but contact Theo Muusse.

e-mail  : theofiel1969@zonnet.nl

note 1 : birds are ringed during June 2004.
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

pieter78

Pieter vd Giessen.

andre

En dan deze , links tibia zit een alu en rechts tibia is groen (moeilijk te zien )
Iemand een idee ?

Mvg André
Andre Boven

Jeroen Nagtegaal

Een van de eilanden. Weet zo even niet meer naar wie die moet...
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

andre

Dan zal ik hem eerst maar even naar Schier sturen .
Waarschijnlijk een beest van Otto dus .

André
Andre Boven

Jeroen Nagtegaal

Meen wel inderdaad van Otto, maar ben er niet zeker van. Hij weet het anders vast en zeker wel.
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

andre

Komt idd van Schier en is op 04-07-02 als pull geringd en is daarna nooit meer gezien , tot nu dus .
Een leuke dus .
Groen zat ooit boven de witte aan de tarsus .

André
Andre Boven

Lonnie Bregman

http://vwgmidden-kennemerland.waarneming.nl/waarneming/view/56612167

Dit is toch een juveniele Kleine mantel en de code is toch J1RV en niet JIRV (ff voor de zekerheid)?
Groeten, Lonnie Bregman

Klaas van Dijk

hoi Lonnie,

Yep, het lijkt mij ook zwart J1RV. Is een vogel die in Noorwegen is geringd, zie http://www.ringmerking.no/cr/ voor nadere informatie. Ik heb inlogcodes hiervoor, anders de waarneming met foto (of link) en zoveel mogelijk details melden aan cr@ringmerking.net <cr@ringmerking.net>. Kan gewoon in het Engels.

Groetjes, Klaas

Lonnie Bregman

Groeten, Lonnie Bregman

nlzorg01

Vandaag 9 september, twee geringde kokmeeuwen bij het Uitgeestermeer. Eentje darvan M[3.498.129] leek een behoorlijk oude aan het nummer te zien maar was pas vorig jaar geringd bij het hoefijzermeer in het duingebied bij Castricum. Iemand had zeker nog een setje oude ringen liggen.

Verder een ring die ik niet geheel heb kunnen aflezen M[?-89186]. Geen puntjes, wel een streepje. De code stond onder twee regels tekst. Ik vermoed dat er nog 1 of meer letters voor het streepje staan. Verder was het een nauwe ring aan de linkertarsus. Iemand enig idee van de herkomst?
Zelf dacht ik UK of Belgie maar heb bij die ringen nooit een streepje gezien.

Groeten,
JanZ

little-W

Citaat van: nlzorg01 op september 09, 2011, 23:24:31 PM
Verder een ring die ik niet geheel heb kunnen aflezen M[?-89186]. Geen puntjes, wel een streepje. De code stond onder twee regels tekst. Ik vermoed dat er nog 1 of meer letters voor het streepje staan. Verder was het een nauwe ring aan de linkertarsus. Iemand enig idee van de herkomst?
Zelf dacht ik UK of Belgie maar heb bij die ringen nooit een streepje gezien.

Groeten,
JanZ
Hoi Jan,

Misschien een Rus of een Italiaan?
Weet je nog hoe lang de regels tekst waren, beiden even lang of de één korter dan de ander?
Zie http://www.holmer.nl/Large%20Gulls.htm
Groeten,

Maarten van Kleinwee, Leiden

Blog: Gulls to the horizon
Facebook: Meeuwen in Nederland
http://www.gull-research.org
Twitter: @Argentatus

Jeroen Nagtegaal

Belgen hebben soms de E-ringen voor Stormeeuw. Is gewoon 7mm zoals in NL. E - 89xxx zou een oud type aluminium zijn. BTO heeft geen streepjes maar is een typisch type. Dat herken je dnek ik wel Jan? Zijn namelijk wel geregeld in doortrek in A'dam eo. 

Ring was niet van een Arnhem-type. Want dan vallen ook alweer veel landen af. Mogelijk een Estonia. Hebben vaak één letter, U, en dan 5 cijfers. Finnen, zweden, Noren etc. vallen al zeker af. DK 6H-type lijkt op die van NL.

Toevallig verschil kunnen zien tussen staal en alu?
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

Klaas van Dijk

Recente voorbeelden van Kokmeeuwen met een Britse ring (en met een mooie Poolse kleurring toegevoegd) staan bijvoorbeeld op

http://www.ntgg.org.uk/cgi-bin/content.cgi?p=sightingr&i=BLHGU001

http://www.ntgg.org.uk/cgi-bin/content.cgi?p=sightingr&i=BLHGU002

Hoe zit het met Minsk? Of één van de vele typen ringen van Praha (heb je in allerlei soorten en maten)

Groetjes, Klaas

Jeroen Nagtegaal

Minsk is zonder streepje. Zowel het oude GAxxxx, als het nieuw FAxxxxx, cijfers staan beneden bij Minks dacht ik.
Bij Praha ken ik geen type waarbij een streepje aanwezig is. Heb afgelopen jaar 5-7 typen gezien denk ik. Wellicht een oude Kaunas?
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

Klaas van Dijk

ik heb nog nooit een 'oude Kaunas' ring gezien met zo'n streepje (dus alu 456789 als voorbeeld); heb er m.i. wel >100 verschillende afgelezen. Al gedacht aan Parijs (FT en 5 cijfers, etc)? Gdansk? FA / FB / FC ringen en dan 5 cijfers.

Jeroen Nagtegaal

FT is alu, FS is Staal. Is hetzelfde formaat als NLA-ringen. Staat overigens maar 1 regel tekst op. Ik heb ze in Frankrijk alleen bovenloop gezien.
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

Klaas van Dijk

En Riga koekblikringen die met een 'P' beginnen en vijf cijfers hebben?

Op de site van Holmer http://www.holmer.nl/Small%20Gulls,%20small%20waders%20and%20large%20Terns.htm#Gdansk staan een aantal FA/FB/FC ringen van Gdansk (Polen) met inderdaad een streepje. Zijn relatief kleine ringen, maar tekst staat bovenaan. Ik ben er alleen niet zeker van of dit bij de FA/FB/FC ringen ook altijd het geval is.

FN ('Polen') heeft de tekst boven (in twee rijen), maar bij sommigen ook onder (twee rijen). Wellicht zijn er ook FN 'Polen' met een streepje?


smoely

Vandaag had ik een zilver met aan de rechtertibia een blauwe ring met wit: SV.AA
Wie moet ik mailen? Ook had ik een zilver met aan de rechtertibia een alu ring. Kan iemand hier iets mee?

Alvast bedankt.

Jeroen Nagtegaal

Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

smoely

Bedankt voor het snelle antwoord Jeroen.
Neen,  alu ringen zijn zeer moeilijk af te lezen, zeker als je met de fiets bent. Meeuwen vliegen dan snel op, zeken als dan moet stoppen om je tele boven te halen.

Jeroen Nagtegaal

Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

nlzorg01

Citaat van: Klaas van Dijk op september 10, 2011, 22:15:10 PM
En Riga koekblikringen die met een 'P' beginnen en vijf cijfers hebben?

Op de site van Holmer http://www.holmer.nl/Small%20Gulls,%20small%20waders%20and%20large%20Terns.htm#Gdansk staan een aantal FA/FB/FC ringen van Gdansk (Polen) met inderdaad een streepje. Zijn relatief kleine ringen, maar tekst staat bovenaan. Ik ben er alleen niet zeker van of dit bij de FA/FB/FC ringen ook altijd het geval is.

FN ('Polen') heeft de tekst boven (in twee rijen), maar bij sommigen ook onder (twee rijen). Wellicht zijn er ook FN 'Polen' met een streepje?

Maarten, Klaa en Jeroen,

Bedankt voor het meedenken over de half afgelezen kokmeeuwring. UK, Tsjechie, Minsk, Riga, Frankrijk, Polen vallen dan af als mogelijke ringers van deze vogel.

Laatste poging:
Kan het een Belg zijn? cijfers zaten dicht op elkaar zoals bij een Belgische ring. Komen daar ooit streepjes voor tussen de T en de cijfercode?

Italiaan of Rus? Iemand foto's van de gehele ring zodat ik kan vergelijken?

Overigens zou het fijn zijn om de Holmersite weer te voorzien van nieuwere ringen. De laatste update dateert van 2002. Binnen dit forum zijn er verschillende mensen die goede foto's hebben van metalen ringen uit verschillende landen.
Is er iemand die dit wil gaan doen?

Groeten,
JanZ


smoely

Vandaag had ik een grote mantel met een zwarte ring met witte letters. Wie moet ik mailen? Op cr-birding vind ik geen project.