wat staat er op die ring en waar komt-ie vandaan?

Gestart door Bram Rijksen, juni 10, 2007, 16:41:28 PM

Vorige topic - Volgende topic

Botervlieg

Bedankt, Jeroen. Wat kan ik nu het beste doen?
Nog even reactie hier afwachten? Of mailen (252 + foto's) en dat afwachten of teruggaan en nieuwe foto's maken.

Dat laatste gaat lastig zijn, de kokmeeuw gaat niet zitten als je brood voert en blijft de rest van de tijd op een (voor mij) onbereikbaar weiland.
Als ik het toch kan insturen, naar welk mailadres kan ik dat doen?

Groetjes, Marleen

Klaas van Dijk

Citaat van: Jeroen Nagtegaal op februari 05, 2014, 12:47:56 PMUhm... Toch nog best lastig. Denk zelf 252, maar volgens mij zijn de 7-ens van Kjeld wat vreemd waardoor ik niet drf uit te sluiten dat een van de tweeën een zeven kan zijn.

hoi Marleen,

Zelf net ook even naar de foto's gekeken, maar ik kan inderdaad ook niet met zekerheid zeggen wat op deze kleurring staat. Het is wel een kleurring met 3 inscripties en het zal dan wel een vogel van Kjeld Pedersen zijn.

Ik zou de komende dagen steeds weer naar deze locatie gaan en hopen dat je de vogel dan beter in beeld krijgt / kunt fotograferen. 

Dus vooralsnog deze waarneming als 'onzeker' beschouwen.

Groetjes, Klaas

Botervlieg

Dank je wel, Klaas. Ik zal kijken of ik eerdaags terug kan gaan.

Jacob Molenaar

Hier nog wat van te maken :rolleyes:
Het betreft deze waarneming
http://waarneming.nl/waarneming/view/81600801
Zilvermeeuw - Larus argentatus gezien op 2013-02-26 Hoek van Holland - Dorp
Foto's:




bij voorbaat dank
Groeten van Jacob Molenaar.
Levenslijst vogels 442 soorten, totaal 5000 soorten.

To be at the right moment, at the right place, with the right gear, or not to be, that is the question. B)

Jeroen Nagtegaal

Lijkt me Oranje SD, die mag naar rjbuijs@hetnet.nl, stuur de foto wel even mee.
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

Jacob Molenaar

Groeten van Jacob Molenaar.
Levenslijst vogels 442 soorten, totaal 5000 soorten.

To be at the right moment, at the right place, with the right gear, or not to be, that is the question. B)

ZLHaberham

Citaat van: Jeroen Nagtegaal op februari 05, 2014, 12:47:56 PM
Uhm... Toch nog best lastig. Denk zelf 252, maar volgens mij zijn de 7-ens van Kjeld wat vreemd waardoor ik niet drf uit te sluiten dat een van de tweeën een zeven kan zijn.
Volgens mij kun je op die foto in de linksonderhoek bij allebei de tweeën de streep aan de onderkant zien zitten. Ik maak er ook 252 van.

Botervlieg

Citaat van: ZLHaberham op februari 08, 2014, 13:07:40 PM
Volgens mij kun je op die foto in de linksonderhoek bij allebei de tweeën de streep aan de onderkant zien zitten. Ik maak er ook 252 van.

Dank je wel, Zainal

ZLHaberham

Dat ik dat vind wil natuurlijk niet zeggen dat het zo is ;). Foto meesturen en de ringer het zelf laten inschatten, zou ik zeggen.

ZLHaberham

Citaat van: Jeroen Nagtegaal op januari 30, 2014, 18:37:03 PM
Gokje, XKDN, van onder naar boven...

Ronald Klein durft hem niet zeker te maken... Maar XKDN kan wel, ook met de leeftijd. Hopen dat ie er morgen weer is...

Volgens mij vloog hij net over mijn balkon. Nu kan ik hem helaas echt helemaal niet aflezen, maar wel weer een beest met groene ring en de onderste twee rijen scaps niet geruid, met een brede lichte achterrand aan de onderste. Vermoedelijk hangt hij dus nog in de buurt rond. Met die staart zal hij makkelijk te herkennen blijven.

Botervlieg

Citaat van: ZLHaberham op februari 08, 2014, 13:09:39 PM
Dat ik dat vind wil natuurlijk niet zeggen dat het zo is ;). Foto meesturen en de ringer het zelf laten inschatten, zou ik zeggen.

Ja, daar zat ik ook aan te denken. Ik ben de laatste tijd wat grieperig dus nog geen energie gehad om terug te gaan.
En als verschillende mensen toch wel hetzelfde lijken te zien.... Waarom zou het dan niet zo zijn?

Ik kijk nog even of het eerdaags lukt om terug te gaan en anders kan ik het inderdaad met foto's en uitleg mailen.

Groetjes, Marleen

Ted van der Knaap

Ik zie het even niet maar van welk ringstation is deze ring? (mis helaas de eerste 2 cijfers/getallen, hoewel de eerste misschien een 5!)
groet-je, Ted van der Knaap (always learning!)


Ted van der Knaap

Citaat van: caliprobola op februari 14, 2014, 18:09:01 PM
Een Belgische ring.

Dank, Bruxelles staat er dus op!... ...dan is het  5T38109, kan hem dus melden!   :duim:
groet-je, Ted van der Knaap (always learning!)

Eric Roeland

Hallo,


Vandaag in Lelystad een metalen ring van een kokmeeuw afgelezen. Kon alleen het ringstation niet lezen
Code was  ST 209.813, tekst van ringstation waren twee regels ???
Iemand een idee wat het land van herkomst is?
met vriendelijke groet, Eric Roeland

Ted van der Knaap

Citaat van: Eric Roeland op februari 23, 2014, 14:35:29 PM
Hallo,


Vandaag in Lelystad een metalen ring van een kokmeeuw afgelezen. Kon alleen het ringstation niet lezen
Code was  ST 209.813, tekst van ringstation waren twee regels ???
Iemand een idee wat het land van herkomst is?

Is een Finse vogel....  ....klik bij www.griel.nl op Helsinki Museum als ringcentrale.

Deze Fin had ik gisteren: https://waarneming.nl/waarneming/view/81876906
groet-je, Ted van der Knaap (always learning!)

Eric Roeland

Citaat van: Ted van der Knaap op februari 23, 2014, 17:23:10 PM
Citaat van: Eric Roeland op februari 23, 2014, 14:35:29 PM
Hallo,


Vandaag in Lelystad een metalen ring van een kokmeeuw afgelezen. Kon alleen het ringstation niet lezen
Code was  ST 209.813, tekst van ringstation waren twee regels ???
Iemand een idee wat het land van herkomst is?

Is een Finse vogel....  ....klik bij www.griel.nl op Helsinki Museum als ringcentrale.

Deze Fin had ik gisteren: https://waarneming.nl/waarneming/view/81876906


Dank je wel Ted, ik zal deze invoeren
met vriendelijke groet, Eric Roeland

Mark Zevenbergen

Gisteren op Hoek van Holland eindelijk weer eens een buitenlandse metalen ring (cijfers boven, 2 rijen tekst eronder). Met dank aan een loslopende hond kwam ik niet verder dan ???298954. De 5 stak half en de 4 geheel voorbij de tekst eronder, dus ik vermoed dat er 3 tekens VOOR de afgelezen cijfers staan !!

Iemand die aanslaat op deze roestvrijstalen ring in combinatie met een 2KJ Zilvermeeuw??

bvd Mark

Jeroen Nagtegaal

ik denk dat er alleen een 4 voor stond en het en Deen (of Helgolander) is...
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

Ruurd jelle van der leij

Vandaag een zilvermeeuw met alleen rechts een groen versleten kleurring met de letter J. Ben bang dat de linker ring weg is dus niet te achterhalen, of wel ?

Jeroen Nagtegaal

Niet op individu, maar das wel een oudje dat je mag melden bij Kees Camphuysen. kees.camphuysen@nioz.nl
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

theomuusse


Klaas van Dijk

Citaat van: Jeroen Nagtegaal op maart 23, 2014, 08:29:40 AMNiet op individu, maar das wel een oudje dat je mag melden bij Kees Camphuysen. kees.camphuysen@nioz.nl

hoi Ruurd-Jelle,

Net je ook even je een recente e-mail doorgestuurd van Kees Camphuysen met allerlei informatie over dit oude ringproject en over recente waarnemingen van deze oude vogels. Vanzelfsprekend stelt Kees een foto ook erg op prijs. Wellicht kan Kees er met de foto ook nog wat van maken.

En/of staat de foto / staan de foto's ook al ergens online?

Groetjes, Klaas

Ruurd jelle van der leij

#953
Hoi,

Foto komt zo op mijn facebook (staat er op https://www.facebook.com/189932841108669/photos/a.189938414441445.30097.189932841108669/476365382465412/?type=1&theater) . En dank voor de mail hij staat erbij ??GJ

Top!

RJ

adriaens

Heeft iemand een idee waar een rode kleurring (aan rechtertarsus) met witte code "14W" vandaan kan komen?
Ik vind die combinatie niet meteen terug op de cr-birding website.
Zag ik vandaag op een 1w meeuw die ik als Geelpootmeeuw zou bestempelen.

Ted van der Knaap

Citaat van: adriaens op april 01, 2014, 00:25:07 AM
Heeft iemand een idee waar een rode kleurring (aan rechtertarsus) met witte code "14W" vandaan kan komen?
Ik vind die combinatie niet meteen terug op de cr-birding website.
Zag ik vandaag op een 1w meeuw die ik als Geelpootmeeuw zou bestempelen.

Misschien moet je het in deze richting zoeken?   http://gull-research.org/ylg/ylg1cy/15y.htm
groet-je, Ted van der Knaap (always learning!)

Cornelis Fokker

Citaat van: Ted van der Knaap op april 01, 2014, 10:00:52 AM
Citaat van: adriaens op april 01, 2014, 00:25:07 AM
Heeft iemand een idee waar een rode kleurring (aan rechtertarsus) met witte code "14W" vandaan kan komen?
Ik vind die combinatie niet meteen terug op de cr-birding website.
Zag ik vandaag op een 1w meeuw die ik als Geelpootmeeuw zou bestempelen.

Misschien moet je het in deze richting zoeken?   http://gull-research.org/ylg/ylg1cy/15y.htm

Betreft idd een geelpootmeeuw en een Duitse vogel. Kan hier worden gemeld boschert@bioplan-buehl.de
Mvg,
Cornelis Fokker, Hendrik-Ido-Ambacht
Kijk ook eens op mijn weblog: http://fokkervogel.blogspot.com/

adriaens

Eerste klas, heren! Dank.
Vreemd dat het project nog niet op cr-birding staat?

Jeroen Nagtegaal

Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

theomuusse