wat staat er op die ring en waar komt-ie vandaan?

Gestart door Bram Rijksen, juni 10, 2007, 16:41:28 PM

Vorige topic - Volgende topic

Mark Zevenbergen

Citaat van: Ted van der Knaap op oktober 22, 2014, 19:11:25 PM
Vanmiddag op Scheveningen een Deense Grote Mantel met een (voor mij) nieuwe ring. Op de ring staat ook www.ring.ac

code 3M-2139

Normaal voer ik een - niet in in Griel... ...weet iemand of het met deze nieuwe ringen wel de bedoeling is? (anders geen 7 tekens!)
Kwam in Goes een 1KJ Kokmeeuw tegen met een nieuwe Deense ring VA1471. Ook maar 6 tekens, sinds dit jaar in gebruik... Wel ff wennen, code staat in 2 delen verticaal op de ring...

MartijnLos

#1021
Zal wel weer aan mij liggen  :rolleye:, maar kan deze niet vinden op cr-birding. De kleur is mij ook niet helemaal duidelijk (lijkt me Yellow)... Iemand enig idee waar ik deze kan melden?

Het betreft deze waarneming
http://waarneming.nl/waarneming/view/89520188
Kleine Mantelmeeuw - Larus fuscus gezien op 2014-10-28 Ter Heijde - Zandmotor
Foto's:


ZLHaberham

Citaat van: MartijnLos op oktober 28, 2014, 21:47:27 PM
Zal wel weer aan mij liggen  :rolleye:, maar kan deze niet vinden op cr-birding. De kleur is mij ook niet helemaal duidelijk (lijkt me Yellow)...

Zou we eens een oude verbleekte oranje Maasvlakte-ring kunnen zijn... Vergelijk bijv. met deze.

Ted van der Knaap

Citaat van: ZLHaberham op oktober 28, 2014, 22:26:51 PM
Citaat van: MartijnLos op oktober 28, 2014, 21:47:27 PM
Zal wel weer aan mij liggen  :rolleye:, maar kan deze niet vinden op cr-birding. De kleur is mij ook niet helemaal duidelijk (lijkt me Yellow)...

Zou we eens een oude verbleekte oranje Maasvlakte-ring kunnen zijn... Vergelijk bijv. met deze.

Denk dat je gelijk hebt Zainal, zie ook : http://www.gull-research.org/lbbg1cy/graelfeb/ex68.html
groet-je, Ted van der Knaap (always learning!)

MartijnLos

Citaat van: Ted van der Knaap op oktober 28, 2014, 22:40:16 PM
Citaat van: ZLHaberham op oktober 28, 2014, 22:26:51 PM
Citaat van: MartijnLos op oktober 28, 2014, 21:47:27 PM
Zal wel weer aan mij liggen  :rolleye:, maar kan deze niet vinden op cr-birding. De kleur is mij ook niet helemaal duidelijk (lijkt me Yellow)...

Zou we eens een oude verbleekte oranje Maasvlakte-ring kunnen zijn... Vergelijk bijv. met deze.

Denk dat je gelijk hebt Zainal, zie ook : http://www.gull-research.org/lbbg1cy/graelfeb/ex68.html

Met hulp van mijn vriend google is jullie gelijk bewezen, inderdaad oranje:
http://2.bp.blogspot.com/_4f9yEgR0YKU/TVHdFxSzrSI/AAAAAAAAIDk/_TyH_ZWX0O0/s1600/Naranja%2BEX93.jpg

Kan ik nog iemand met deze waarneming verblijden?

ZLHaberham



Mars Muusse

EX93 oranje: pullus Maasvlakte van 03 juli 1997. Geringd door Norman.

Mark Zevenbergen

Vanmiddag een Finse Kokmeeuw rond gefotografeerd . Nu dacht ik toch dat alle Finse ringen begonnen met ST? Echter kan ik op deze ring de T niet vinden. Op de ring staat dus een S en daarna 6 cijfers. Kan dit??

groet Mark

Ted van der Knaap

Citaat van: Mark Zevenbergen op november 13, 2014, 18:47:44 PM
Vanmiddag een Finse Kokmeeuw rond gefotografeerd . Nu dacht ik toch dat alle Finse ringen begonnen met ST? Echter kan ik op deze ring de T niet vinden. Op de ring staat dus een S en daarna 6 cijfers. Kan dit??

groet Mark

Ja, dat kan... ...ik kijk regelmatig op deze pagina: http://www.vogeltrekstation.nl/ring-gevonden/aflezen-vogelringen, als je naar halverwege scrollt zie je landen/begincodes van de Black-headed Gull

Van Jeroen heb ik begrepen dat deze lijst niet meer helemaal up-to-date is maar ik heb 'm toch bij mijn favorieten staan!
groet-je, Ted van der Knaap (always learning!)

MartijnLos

Het is weer zover, een kleurring die ik niet kan plaatsen met hulp van cr-birding. Bij voorbaat excuses als ik weer scheel heb gekeken. Het gaat om onderstaande vogel met kleurringen ([Y]E488 en [Y]E) aan beide poten, maar opvallend genoeg kon ik geen metalen ring ontwaren.

Het betreft deze waarneming
http://waarneming.nl/waarneming/view/95344106
Kleine Mantelmeeuw - Larus fuscus gezien op 2014-11-13 Amsterdamse Waterleidingduinen - strand - noord
Foto's:



Mars Muusse

CiteerHet gaat om onderstaande vogel met kleurringen ([Y]E488 en [Y]E) aan beide poten, maar opvallend genoeg kon ik geen metalen ring ontwaren.
Het is een vogel van Europoort, geringd als pullus in juli 2005 door Norman van Swelm. Je kunt hem mailen: Norman.vanswelm@wxs.nl
Ben benieuwd of je bericht krijgt ( maar stuur geen mail onder je naam "Martijn Los, maak daar liever van "Martina Los"! )

Ted van der Knaap

Citaat van: Mars Muusse op november 14, 2014, 00:12:14 AM
CiteerHet gaat om onderstaande vogel met kleurringen ([Y]E488 en [Y]E) aan beide poten, maar opvallend genoeg kon ik geen metalen ring ontwaren.
Het is een vogel van Europoort, geringd als pullus in juli 2005 door Norman van Swelm. Je kunt hem mailen: Norman.vanswelm@wxs.nl
Ben benieuwd of je bericht krijgt ( maar stuur geen mail onder je naam "Martijn Los, maak daar liever van "Martina Los"! )

Zet in de CC -rjbuijs@hetnet.nl- volgens mij houd hij de vogels van Norman (ook) bij!
groet-je, Ted van der Knaap (always learning!)

Jeroen Nagtegaal

Citaat van: Ted van der Knaap op november 13, 2014, 20:54:44 PM
Citaat van: Mark Zevenbergen op november 13, 2014, 18:47:44 PM
Vanmiddag een Finse Kokmeeuw rond gefotografeerd . Nu dacht ik toch dat alle Finse ringen begonnen met ST? Echter kan ik op deze ring de T niet vinden. Op de ring staat dus een S en daarna 6 cijfers. Kan dit??

groet Mark

Ja, dat kan... ...ik kijk regelmatig op deze pagina: http://www.vogeltrekstation.nl/ring-gevonden/aflezen-vogelringen, als je naar halverwege scrollt zie je landen/begincodes van de Black-headed Gull

Van Jeroen heb ik begrepen dat deze lijst niet meer helemaal up-to-date is maar ik heb 'm toch bij mijn favorieten staan!
Zelf nog nooit een dergelijke vogel gezien. Sommige van de voorbeelden uit die lijst zijn dermate oud dat de kans om ze aan te treffen vrijwel nihil is... Als het mogelijk is, zijn foto's erg handig.
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

MartijnLos

Citaat van: Mars Muusse op november 14, 2014, 00:12:14 AM
CiteerHet gaat om onderstaande vogel met kleurringen ([Y]E488 en [Y]E) aan beide poten, maar opvallend genoeg kon ik geen metalen ring ontwaren.
Het is een vogel van Europoort, geringd als pullus in juli 2005 door Norman van Swelm. Je kunt hem mailen: Norman.vanswelm@wxs.nl
Ben benieuwd of je bericht krijgt ( maar stuur geen mail onder je naam "Martijn Los, maak daar liever van "Martina Los"! )

Bedankt weer! Via Roland-Jan krijg ik over de meeuwen van Norman steeds netjes antwoord, dus dat gaat goed. Ik zal er eens een mailtje aan wagen richting Norman. Na aanpassing van mijn naam en profielfoto's, om aan te sluiten bij zijn (blijkbaar) nieuwe hobby na jaren meeuwen ringen...

Ted van der Knaap

Citaat van: MartijnLos op november 14, 2014, 10:25:27 AM
Citaat van: Mars Muusse op november 14, 2014, 00:12:14 AM
CiteerHet gaat om onderstaande vogel met kleurringen ([Y]E488 en [Y]E) aan beide poten, maar opvallend genoeg kon ik geen metalen ring ontwaren.
Het is een vogel van Europoort, geringd als pullus in juli 2005 door Norman van Swelm. Je kunt hem mailen: Norman.vanswelm@wxs.nl
Ben benieuwd of je bericht krijgt ( maar stuur geen mail onder je naam "Martijn Los, maak daar liever van "Martina Los"! )

Bedankt weer! Via Roland-Jan krijg ik over de meeuwen van Norman steeds netjes antwoord, dus dat gaat goed. Ik zal er eens een mailtje aan wagen richting Norman. Na aanpassing van mijn naam en profielfoto's, om aan te sluiten bij zijn (blijkbaar) nieuwe hobby na jaren meeuwen ringen...

Bij mijn Favorieten staat nog een oude? website van Norman waar je zelf aflezingen in kan voeren, als je je registreert kun je jouw vogel invoeren.
Het is misschien even puzzelen maar je ziet ook andere vogels van Norman die ooit op deze site zijn ingevoerd.
Alles niet meer up-to-date/bijgehouden maar ik zie dat jouw vogel  ([Y]E488 en [Y]E) in 2012 al eens een keer is gemeld.

Dit is de site: http://fotooizo.free.fr/Baguage/index.php  (mail-adres misschien verouderd/niet meer bestaand!)
groet-je, Ted van der Knaap (always learning!)

Jeroen Nagtegaal

Die site is gemaakt omdat Norman niets van zich liet horen. Norman heeft er zelf dus niets mee te maken.
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

Mark Zevenbergen

Citaat van: Jeroen Nagtegaal op november 14, 2014, 08:49:44 AM
Citaat van: Ted van der Knaap op november 13, 2014, 20:54:44 PM
Citaat van: Mark Zevenbergen op november 13, 2014, 18:47:44 PM
Vanmiddag een Finse Kokmeeuw rond gefotografeerd . Nu dacht ik toch dat alle Finse ringen begonnen met ST? Echter kan ik op deze ring de T niet vinden. Op de ring staat dus een S en daarna 6 cijfers. Kan dit??

groet Mark

Ja, dat kan... ...ik kijk regelmatig op deze pagina: http://www.vogeltrekstation.nl/ring-gevonden/aflezen-vogelringen, als je naar halverwege scrollt zie je landen/begincodes van de Black-headed Gull

Van Jeroen heb ik begrepen dat deze lijst niet meer helemaal up-to-date is maar ik heb 'm toch bij mijn favorieten staan!
Zelf nog nooit een dergelijke vogel gezien. Sommige van de voorbeelden uit die lijst zijn dermate oud dat de kans om ze aan te treffen vrijwel nihil is... Als het mogelijk is, zijn foto's erg handig.

Beestje vandaag niet kunnen vinden helaas, maar dezelfde S(T)cijfercombinatie is in 2011 en 2012 door Benny Middendorp afgelezen op dezelfde lokatie. Toen nog met duidelijke T (blijkbaar). Afgaande op wat ik op mijn foto's zie, lijkt het erop dat de T verdwenen/weggesleten is (ook als ik vol inzoom). Ik heb de vogel gemeld via Griel en hij blijkt geringd te zijn in 1997. En dus is dit meteen mijn oudste Kokmeeuw tot nu toe...

Klaas van Dijk

#1038
Citaat van: Mark Zevenbergen op november 13, 2014, 18:47:44 PMVanmiddag een Finse Kokmeeuw rond gefotografeerd . Nu dacht ik toch dat alle Finse ringen begonnen met ST? Echter kan ik op deze ring de T niet vinden. Op de ring staat dus een S en daarna 6 cijfers. Kan dit??groet Mark

hoi Mark,

Dat kan inderdaad. Heel erg lang geleden had Finland dat soort ringen die met een S begonnen en met daarna 6 cijfers. Daarna is men begonnen met ST 000.001. Volgens mij is Finland ergens aan het eind van de jaren zestig / begin jaren zeventig overgestapt van S naar ST. Ik weet niet zeker of ik zelf ooit wel eens een Kokmeeuw met een S ring heb gezien.

Groetjes, Klaas

PS: ben benieuwd naar wat foto's. Of staan die al ergens?

ZLHaberham

Nu ik in A'dam-Oost binnen een paar dagen twee ponten tegenkwam zat ik net even geringde exemplaren te checken... kijk eens wie er weer is opgedoken, in Culemborg deze keer...

http://waarneming.nl/waarneming/view/96484636


Mark Zevenbergen

Citaat van: Klaas van Dijk op november 15, 2014, 23:13:02 PM
Citaat van: Mark Zevenbergen op november 13, 2014, 18:47:44 PMVanmiddag een Finse Kokmeeuw rond gefotografeerd . Nu dacht ik toch dat alle Finse ringen begonnen met ST? Echter kan ik op deze ring de T niet vinden. Op de ring staat dus een S en daarna 6 cijfers. Kan dit??groet Mark

hoi Mark,

Dat kan inderdaad. Heel erg lang geleden had Finland dat soort ringen die met een S begonnen en met daarna 6 cijfers. Daarna is men begonnen met ST 000.001. Volgens mij is Finland ergens aan het eind van de jaren zestig / begin jaren zeventig overgestapt van S naar ST. Ik weet niet zeker of ik zelf ooit wel eens een Kokmeeuw met een S ring heb gezien.

Groetjes, Klaas

PS: ben benieuwd naar wat foto's. Of staan die al ergens?
Ondertussen (ook fotografisch) door mijzelf bevestigd als ST etc. Zal dus te maken hebben gehad met onder verkeerde hoek fotograferen..
Betreft een ST uit 1997, dus wel enigszins vervaagd...

ZLHaberham

Citaat van: ZLHaberham op december 25, 2014, 02:36:36 AM
Nu ik in A'dam-Oost binnen een paar dagen twee ponten tegenkwam zat ik net even geringde exemplaren te checken... kijk eens wie er weer is opgedoken, in Culemborg deze keer...

...en zojuist kom ik zelf F+ tegen (Buiten-IJ, A'dam), ook één van de Oosterparkvogels van die winter. Het lijkt wel een reunie.

ruud_altenburg

Enig idee waar K0FT bij deze waarneming vandaan komt? Ik heb gezocht bij zowel rood als oranje, maar ik kan het project niet herleiden. De metalen ring lijkt Brits.
Ruud Altenburg
Meeuwen in Amsterdam

MartijnLos

#1043
Citaat van: ruud_altenburg op januari 06, 2015, 21:40:40 PM
Enig idee waar K0FT bij deze waarneming vandaan komt? Ik heb gezocht bij zowel rood als oranje, maar ik kan het project niet herleiden. De metalen ring lijkt Brits.

Dat lijkt me er een van de North Thames Gull Group (ntgg_sightings AT hotmail.co.uk)?

http://cr-birding.org/node/376

Ted van der Knaap

Citaat van: ruud_altenburg op januari 06, 2015, 21:40:40 PM
Enig idee waar K0FT bij deze waarneming vandaan komt? Ik heb gezocht bij zowel rood als oranje, maar ik kan het project niet herleiden. De metalen ring lijkt Brits.


Lijkt een beetje op deze: http://www.gull-research.org/gbbg/gbbg03/hgku3t.html (geringd  vuilstort nabij Londen) maar hier staat nog een . achter!
groet-je, Ted van der Knaap (always learning!)

ruud_altenburg

Zal er inderdaad wel eentje van Paul zijn. Ik ging er abusievelijk vanuit dat er nog een punt achter de T moest komen maar blijkbaar geldt dat niet voor de hele serie. Dank!
Ruud Altenburg
Meeuwen in Amsterdam

Jeroen Nagtegaal

De punt kan op diverse plekken staan, maar is in diverse series ook afwezig... Staat ie er is het goed om hem te noteren/melden, maar het zal zelden (lees: nooit) het onderscheid maken tussen 2 projecten.
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

augustvansteensel

Alledrie van Frank Majoor neem ik aan? Vandaag gezien in Amsterdam.
August van Steensel



www.jnm.nl   !!!

Jeroen Nagtegaal

Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

Ted van der Knaap

Jeroen kun jij hier nog iets van maken:
groet-je, Ted van der Knaap (always learning!)