Buizerd met vervormde snavel

Gestart door Nella, maart 02, 2014, 23:43:52 PM

Vorige topic - Volgende topic

Nella

Zou dit dramatisch zijn voor deze Buizerd? Zelf denk ik niet, maar iemand opperde dat.

http://waarneming.nl/waarneming/view/82085512[/size]Buizerd - Buteo buteo gezien op 2014-03-02 Nijkerk - Polder Arkemheen - WestFoto's:
Met vriendelijke groet,
Nel Bekema

OlivierO

Ik weet het niet, maar ik vraag mij eigenlijk af of dit wel een buizerd is.

Heb je hier nog foto's van? Van de onderkant in vlucht bijvoorbeeld?

Nella

Hoi Olivier, bedankt voor je reactie! Ik heb er nog 2 foto bijgezet, maar het is 100% een Buizerd. Hij/zij zit/woont al langere tijd op deze plek. Ik had hem/haar alleen nog nooit van zo dichtbij, dus was het me niet opgevallen van die snavel. Lijkt mij nog een jong beest trouwens.
Met vriendelijke groet,
Nel Bekema

laatvlieger

Groet,

Wouter Teunissen

Mijn Weblog: http://birdboredom.blogspot.com/

OlivierO

Ondertussen is hij blijkbaar goedgekeurd op wn.nl.

Ik vond het toch een vreemd geval. De bandering op de onderstaart was niet (goed) te zien, maar op de 3e foto nu wel. Ook de ondervleugel vertoont nu wel wat bandering.

Op de snavel zag ik ook geen geel, maar bij de 3e foto is het nu wel wat te zien.

Op alweer de 3e foto vind ik de komma wel behoorlijk vaag, wat zelfs bij zeer lichte exemplaren meestal nogal uitgesproken is.

Nu goed, als hij goedgekeurd is, en niemand anders heeft er twijfels bij, zal het allicht wel een buteo buteo zijn.

Vincent Hart

Groet, Vincent

Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

Nella

Olivier, ikzelf heb daar geen seconde aangetwijfeld, maar ja,  ik ken deze vogel dan ook ;-)

Wouter en Vincent, dan zullen zijn/haar voorouders wel vreemd gegaan zijn ooit  :rolleye:

En eh, als die beesten het redden met zo'n snavel dan komt deze er ook wel, denk ik dan maar.
Met vriendelijke groet,
Nel Bekema

Oenanthe

Als je hem al een paar maanden hebt zien rondhangen kan hij zich kennelijk goed redden. Buizerds grijpen hun prooi vrijwel altijd met de poten dus eten verzamelen hoeft geen probleem te zijn. Opeten misschien wel maar dat gaat hem blijkbaar ook goed af.
Veel succes allemaal,

Maarten Verrips

Nella

Ik zei ook al dat ik er zelf niet zo bang voor was, maar in onze poldergroep op facebook vertelde iemand dat ie niet oud zou worden door die vervormde snavel. Dus ik dacht laat ik de vraag hier eens stellen zodat iemand er misschien iets meer over kon vertellen. Blijkbaar is dit ook geen veelvoorkomend probleem gezien de reacties. Dussssss, dat ie maar héél oud mag worden  :)
Met vriendelijke groet,
Nel Bekema