Hoofdmenu

Roofvlieg

Gestart door xenion, juni 09, 2007, 21:38:19 PM

Vorige topic - Volgende topic

xenion

Ik kom niet uit onderstaande roofvlieg. Ik zat in eerste instantie in het geslacht Neoitamus te kijken, maar daar klopt de kleur van de poten niet voor. Nu zit ik aan het geslacht Machimus te denken, maar ik kan maar weinig informatie over al die soorten uit dat geslacht vinden.
Wie kan mij hier verder mee helpen?
Groeten,
Martin

Mark van Veen

Die lichte dijen met zwarte streepjes zijn uniek in Nederland, zeker in combinatie met het kleine middenknobbeltje (niet zichtbaar op de foto, maar de paar baardharen geven aan dat het knobbeltje laag zit). Het is Neomochtherus pallipes, een soort die we nog niet in de database hebben (hint). En een mooie foto!
groet,

Mark van Veen

xenion

CiteerDie lichte dijen met zwarte streepjes zijn uniek in Nederland, zeker in combinatie met het kleine middenknobbeltje (niet zichtbaar op de foto, maar de paar baardharen geven aan dat het knobbeltje laag zit). Het is Neomochtherus pallipes, een soort die we nog niet in de database hebben (hint). En een mooie foto!
Een niet erg algemene soort dus? Misschien heb ik nog wel een foto waar het middenknobbeltje op staat, maar die pc waar die foto op staat is op het moment defect...
Bedankt voor je determinatie Mark, zal hem invoeren als ik de mogelijkheid weer heb.
Groeten,
Martin

xenion

Eindelijk kan ik weer bij mijn foto's. De waarneming zal ik van het weekend proberen in te voeren, heb nog een achterstand van een paar weken...

Het bobbeltje bij de baardharen op onderstaande foto is dan het kleine middenknobbeltje?
Groeten,
Martin

han.endt

CiteerHet bobbeltje bij de baardharen op onderstaande foto is dan het kleine middenknobbeltje?
Ja, de baardharen staan op de middenknobbel.

xenion

Citeer
CiteerHet bobbeltje bij de baardharen op onderstaande foto is dan het kleine middenknobbeltje?
Ja, de baardharen staan op de middenknobbel.
Ok, bedankt :)
Groeten,
Martin