Hoofdmenu

wie weet deze

Gestart door euroblinkie, maart 02, 2014, 17:25:06 PM

Vorige topic - Volgende topic

euroblinkie

hallo op schors gevonden
wie heeft een idee in dit een larve van een kever?

gr lou

Ton van Haaren

volgens mij is dit een larve van een vuurkever Pyrochroa, maar ik verplaats m even
Met vriendelijke groet
Ton

"There's a fine line between fishing and just standing on the shore like an idiot."
-Steven Wright-

Arp

Op de tweede foto lijkt het dwarsricheltje van de Roodkopvuurkever te zien, maar het lijkt me een behoorlijk kleine/jonge larve dus ik durf niet met zekerheid te zeggen of dat kenmerk dan wel van toepassing is. Onzekere roodkop?

Waar? Wanneer?
Groetengedoe, Arp (wrn - JungleDragon)

euroblinkie

hallo Arp
foto vandaag genomen ,ik heb een stukje schors meegenomen met een slijmzwam erop waar ik de veranderingen op foto wil hebben daar zat hij in
Zal ik wat aarde in het bakje doen waar hij in kan verpoppen?
gr lou

Arp

Hoi Lou,

Het maakt op mij de indruk van een jonge larve - hoe groot/lang is het beestje? Ik schat misschien 1cm? De ontwikkeling kan makkelijk meer dan een jaar duren (ik meen zelfs dingen als 2 jaar te hebben gelezen) dus als het een kleintje is kon het nog wel eens lang duren...
Groetengedoe, Arp (wrn - JungleDragon)

euroblinkie

Arp bedankt hij was ook ong 1cm groot
gr lou

Arp

Dan zou ik 'm maar lekker onder een stuk schors terugzetten ... ik heb een keer een veel grotere larve geprobeerd (goede 2cm), maar dat lukte ook niet goed. Vergt veel onderhoud, vocht, voer en die grote wilde na ruim een half jaar ook nog niet verpoppen (omstandigheden niet goed?) dus heb ik die ook weer teruggezet.
Groetengedoe, Arp (wrn - JungleDragon)