Zeg het maar vos of niet?

Gestart door Merijn van den Hoogenhoff, februari 26, 2014, 22:26:55 PM

Vorige topic - Volgende topic

Merijn van den Hoogenhoff

Situatie schets:
Industrieterrein op een redelijke afstand van de bebouwing. Rondom braakliggend terrein. Beveiligingscamera neemt om 01:08 iets waar (zie links) dan is het stil. Maar om 01:37 weer een video & om 01:38 weer.
In de Hoeksche Waard zijn tot op heden alleen solitaire jonge rekels waargenomen of gevonden. Maart 2013 dode vos op het trace HSL, later op waarneming een claim van een exemplaar in de koplampen. begin dit jaar dood exemplaar vlak bij de Haringvlietbrug (Z-H) Deze brug werd wel vaker overgestoken. Een week geleden op 3 KM van de locatie van deze beelden een claim van een exemplaar in de koplampen.

Is dit dan het bewijs dat ze zich aan het vestigen zijn? Twee exemplaren op dezelfde plek. Of zie ik het verkeerd? Daarom wil ik het graag met jullie overleggen. Daarna gaan ze (als we het eens zijn) natuurlijk op wrn.nl


http://www.youtube.com/watch?v=IShByHlcEEA&list=UU1p6mE7G7gotzFGmUL8WxFQ

http://www.youtube.com/watch?v=V7IMk32cPD8&list=UU1p6mE7G7gotzFGmUL8WxFQ

http://www.youtube.com/watch?v=_FueTT1wuQs&list=UU1p6mE7G7gotzFGmUL8WxFQ
Goed determineren is, proberen te ontkennen wat je ziet, niet te bevestigen wat je denkt.

Merijn van den Hoogenhoff

Rob S

doet mij meer aan een dikke kater denken
Groeten

Rob Schaareman

Merijn van den Hoogenhoff

Citaat van: Rob S op februari 26, 2014, 22:28:54 PM
doet mij meer aan een dikke kater denken

Dan wel twee exact dezelfde katers. En bij navraag zijn geen zwerfkatten bekend. Bovendien enkele weken eerder ook glimp maar verder in het verleden nooit. Meen ook zwarte oorpunten en wit uiteinde van de staart te zien. Doe ook al meer dan een dag mijn best er iets anders van te maken. Platen waar ze overheen rollen zijn twee bij twee meter. Die kater moet dus wel een monster zijn. Maar wie weet. ik wacht ook andere reacties af.

groet
Goed determineren is, proberen te ontkennen wat je ziet, niet te bevestigen wat je denkt.

Merijn van den Hoogenhoff

Rob Koelman

Wat mij betreft duidelijk drie keer een huiskat. Gezien de dikke staart iets met 'Perzisch bloed' er in. Of het meer dan 1 individu is en of het katers of poezen zijn is niet te zien.

Géén vos dus...


Rob Koelman
Zoogdiervereniging
Met vriendelijke groet, Rob

Douwe van der Ploeg

Douwe van der Ploeg

Merijn van den Hoogenhoff

Citaat van: Rob Koelman op februari 26, 2014, 23:30:56 PM
Wat mij betreft duidelijk drie keer een huiskat. Gezien de dikke staart iets met 'Perzisch bloed' er in. Of het meer dan 1 individu is en of het katers of poezen zijn is niet te zien.

Géén vos dus...


Rob Koelman
Zoogdiervereniging

Hoi Rob,

Filmpje drie zijn overduidelijk twee exemplaren tegelijk te zien. De platen zijn wat ik zei 2 bij 2 meter. Dus het is een kat van ruim 1 meter. Dat is groot!!!
Goed determineren is, proberen te ontkennen wat je ziet, niet te bevestigen wat je denkt.

Merijn van den Hoogenhoff

jfbouwmeester

 ;) Eerlijk waar, ik zie uitsluitend mollige huiskatten aan hun ronde snoetjes te zien. Vossen hebben spitsere snuitjes en ook langere poten.

Jan Bouwmeester
jfbOUWMEESTER

August

Citaat van: Merijn van den Hoogenhoff op februari 27, 2014, 10:04:03 AM
Citaat van: Rob Koelman op februari 26, 2014, 23:30:56 PM
Wat mij betreft duidelijk drie keer een huiskat. Gezien de dikke staart iets met 'Perzisch bloed' er in. Of het meer dan 1 individu is en of het katers of poezen zijn is niet te zien.

Géén vos dus...


Rob Koelman
Zoogdiervereniging

Hoi Rob,

Filmpje drie zijn overduidelijk twee exemplaren tegelijk te zien. De platen zijn wat ik zei 2 bij 2 meter. Dus het is een kat van ruim 1 meter. Dat is groot!!!
zeker katten, waarschijnlijk noordse boskatten of maine coon deze rassen zijn zeer groot mijn schoonzus heeft er 1 die bijna 1 meter is
August van Rijn

Botervlieg

Kijk niet alleen naar het dier qua vorm enzo, maar ook naar het gedrag.

Een vos is een hondachtige, met hondachtig gedrag. Op de filmpjes zie ik meer katachtig gedrag.

Groetjes, Marleen

Merijn van den Hoogenhoff

Beste mensen,

We stoppen verder dit topic. We houden het op onzekere huiskat. En ik ga kijken wat we nog kunnen doen met verder onderzoek.
Bedankt voor alle input  :duim:
Goed determineren is, proberen te ontkennen wat je ziet, niet te bevestigen wat je denkt.

Merijn van den Hoogenhoff

August

Citaat van: Merijn van den Hoogenhoff op februari 27, 2014, 10:20:14 AM
Beste mensen,

We stoppen verder dit topic. We houden het op onzekere huiskat. En ik ga kijken wat we nog kunnen doen met verder onderzoek.
Bedankt voor alle input  :duim:
ha ha je bent wel lekker eigenwijs zeg ;D . een onzekere huiskat maakt er maar echt een zekere van.
August van Rijn

Rob Koelman

#11
Citaat van: Merijn van den Hoogenhoff op februari 27, 2014, 10:04:03 AMFilmpje drie zijn overduidelijk twee exemplaren tegelijk te zien. De platen zijn wat ik zei 2 bij 2 meter. Dus het is een kat van ruim 1 meter. Dat is groot!!!

Oké, twee huiskatten dus.   ;D

Als je goed kijkt zijn dieren nu ook weer niet extreem groot, zeker niet de ruime meter die je noemt.

Ik noemde zelf Pers als een van de mogelijke rassen (vanwege het langharige karakter - waaronder de dikke staart - van de dieren), maar vindt de suggestie van Maine Coon (zijn inderdaad forse beesten -> even googlen op afbeeldingen) of noordse boskat prima. Ben zelf geen kenner van kattenrassen. Wellicht bestaat daar ook ergens een forum over.   :huh:


Rob Koelman
Zoogdiervereniging
Met vriendelijke groet, Rob

Merijn van den Hoogenhoff

OK OK als ik jullie daar blij mee maak  ;D ;D Twee huiskatten. En ik hoef echt niet te weten welke dan

En August, eigenwijs :huh: Ik dacht het wel, maar als ik jou stelligheid zie kunnen we elkaar een hand geven. :duim: Nogmaals bedankt allemaal
Goed determineren is, proberen te ontkennen wat je ziet, niet te bevestigen wat je denkt.

Merijn van den Hoogenhoff