iObs versie 1.2 beschikbaar

Gestart door Karel Hoogteyling, februari 17, 2014, 09:47:26 AM

Vorige topic - Volgende topic

Karel Hoogteyling

iObs versie 1.2 is beschikbaar via de AppStore, https://itunes.apple.com/nl/app/iobs/id713587892

Wat is nieuw in versie 1.2
    • Support voor tonen van wetenschappelijke soortnaam. Voorkeur kan per soortlijst worden ingesteld.
    • Kopieer een bestaande waarneming om waarnemingen toe te voegen voor dezelfde tijd en plek (dmv 'swipe-left': een bestaande waarneming kopiëren of verwijderen).
    • Ga correct om met veranderingen van tijdzone.
    • Franse vertaling.
    • Bugs opgelost en performance-verbeteringen.

    vriendelijke groet,
    Karel Hoogteyling

    Erik van Dijk

    Alle lof voor de update met de nieuwe mogelijkheden.

    Een verbeterpunt:

    Als je op het icoontje voor soortlijsten klikt komt er een verborgen rij en moet je nog een keer klikken alvorens een andere soortlijst te selecteren. Volgens mij kan dit wel af met slechts één klik en dat de onnodige tussenstap wordt overgeslagen.

    Of zie ik dat verkeerd.
    Met vriendelijke groet

    Erik van Dijk

    Karel Hoogteyling

    Beste Eric
    Dank voor je reactie! Bedoel je in het scherm 'Voeg Toe'? We menen (na reviews van testers) dat (toch) het handig is om bij de eerste tik je actieve lijst te kunnen checken ("zit ik bij de juiste - dan kan ik door ín hetzelfde scherm"). Als je bijv zoogdieren, vlinders en vogels 'doet'. Maar ik neem 't ter harte en noteer 'm voor nadere afweging. Benieuwd naar je reactie ;)

    vriendelijke groet,
    Karel Hoogteyling

    Erik van Dijk

    CiteerBeste Eric[/size]Dank voor je reactie! Bedoel je in het scherm 'Voeg Toe'? We menen (na reviews van testers) dat (toch) het handig is om bij de eerste tik je actieve lijst te kunnen checken ("zit ik bij de juiste - dan kan ik door ín hetzelfde scherm"). 



    Dat bedoelde ik inderdaad.


    Om te voorkomen dat mensen het vergeten is het misschien een idee om in plaats van het lijst ikoontje een ikoontje van het type lijst weer te geven. Zeg een bloemetje. een muis, een vogel, een vlinder een libel, maar ja die moet dan iemand tekenen.


    Dit is eigenlijk net zo'n oplossing als voor de GPS fix gekozen is.


    Groet Erik
    Met vriendelijke groet

    Erik van Dijk