Waarnemingen opnieuw uploaden ivm de serverstoring van vanochtend

Gestart door Alex Kwak, februari 24, 2014, 17:23:14 PM

Vorige topic - Volgende topic

Alex Kwak

Gebruikers die mogelijk waarnemingen kwijt zijn geraakt die ze vanochtend hebben geüpload naar waarneming.nl krijg vanavond een mailtje met instructies hoe je de waarnemingen nogmaals kunt uploaden.
Hieronder kan je je opmerkingen kwijt mocht dat toch niet lukken.
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Botervlieg

Hallo Alex,

Bedankt voor je e-mail  :duim:

Ik heb een vraag.

Ik 'durf' nog even niet op "waarnemingen terugzetten" te klikken. Dus misschien is dit eigenlijk een overbodige vraag.
Maar als ik op "waarnemingen terugzetten" klik, worden dan -alle- waarnemingen teruggezet, of kan ik dan een datum kiezen?

Ik heb die map namelijk nog nooit leeggegooid, dus ik zie er nu alle waarnemingen sinds 15-1-2014 staan.
(Wordt deze map eigenlijk vanzelf geleegd? Of wordt het bij een nieuwe versie geleegd? Ik ObsMappte namelijk al voor 15-1)

Groetjes, Marleen

Alex Kwak

Waarnemingen worden alleen verwijderd bij een nieuwe installatie. Bij terugzetten wordt om een datum-range gevraagd, zie ook de inhoud van de e-mail die je zojuist hebt gehad.
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Alex Kwak

Voor alle zekerheid hier nog even de e-mail die de betreffende ObsMapp-gebruikers hebben gehad:

Citeer
Beste ObsMapp-gebruiker,

Je hebt vanochtend een upload gedaan met ObsMapp. Doordat er na die tijd een backup van de database teruggezet moest worden zijn de waarnemingen van die upload verloren gegaan.
Gelukkig zijn die waarnemingen nog wel nogmaals te uploaden door het volgende uit te voeren:
-   Start ObsMapp
-   Ga via het menu naar "Oude waarnemingen" (Kies daarvoor eerst indien nodig  "Meer")
-   Je ziet nu een lijst met reeds geüploade waarnemingen
-   Kies vanuit het menu "Terugzetten waarnemingen"
-   Kijk in je bevestigingsmailtje vanaf welke datum/tijdstip en tot welke datum/tijdstip je waarnemingen had geüpload. Neem die data over op het ObsMapp-scherm.
-   Klik op Ok, en bevestig de vraag of je het wel zeker weet.
-   Ga terug naar het overzicht van de waarnemingen (ga dus uit het overzicht van oude waarnemingen) en je zult je oude waarnemingen weer zien als zijnde nog niet geüpload.
-   Upload je waarnemingen nu zoals je gewend bent.
-   Let goed op of op het scherm van ObsMapp nu verschijnt dat de waarnemingen nu goed geüpload zijn.

Gezien de te verwachten drukte op de server kan het even duren, maar je waarnemingen zullen nu alsnog op de server komen.

Heb je nog vragen, dan kan je hier terecht:
http://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=265496.0

Succes,
Alex.

Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Botervlieg

Bedankt Alex, ik heb niet goed genoeg gelezen. Mijn excuus!

Nico Heemstede

Heb vanmorgen enkele waarnemingen geupload  vanuit Obs, zowel voor wn.nl als voor vogelatlas.
Bij vogelatlas zijn waarnemingen wel binnen, maar bij wn.nl. niet.
Bij uitvoeren van instructie om oude waarnemingen terug te zetten, gebeurt er niets, de teruggezette waarnemingen komen niet in beeld in het scherm overzicht waarnemingen. Uploaden reageert niet.
Is daar een  oplossing voor??
bvb dank
Nico

Alex Kwak

Citaat van: Nico Heemstede op februari 24, 2014, 20:03:59 PM
Bij uitvoeren van instructie om oude waarnemingen terug te zetten, gebeurt er niets, de teruggezette waarnemingen komen niet in beeld in het scherm overzicht waarnemingen.

Weet je 100% zeker dat je de juiste datums en tijdstippen hebt gebruikt voor het terugzetten?
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Nico Heemstede

Dank, inderdaad, na aanpassing datum (van waarneming ipv uploading) bereik zijn waarnemingen wel geupload (aktie gisteravond).
Nieuw probleem doet zich vanmorgen voor bij uploaden nieuwe waarnemingen van 25-02 :
Ik krijg een scherm met melding [waarneming.nl : NOK: Unable to resolve host "waarneming.nl". No address associated with hostname, en Sovon-BMP, Avimap en Vogelatlas: NOK: Unable to resolve host "portal.sovon.nl". No address associated with hostname.
Heb bij mijn weten niets veranderd aan instellingen sinds gister.
Graag Uw commentaar, assistentie.
met vr. groet
Nico

Alex Kwak

Je toestel kan waarneming.nl én sovon.nl niet vinden. Zeer waarschijnlijk geen internetverbinding dus.
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Nico Heemstede

Vanmorgen bleek probleem opgelost, waarnemingen ge-upload. Dank voor reactie

HugoWieleman

Hoi Alex,

Maandagochtend eoubik een Zwartkopmeeuw in Obsmaap invoeren. Ik zette de waarneming op waarneming.nl maar toen ik een dag later keek, zag ik mijn waarneming nog steeds niet staan. En nu kan ik nog niks Obsmappen, en ik heb ook geen mail gekregen. Heeft u nog een tip voor mij?
Vriendelijke groet,
Hugo Wieleman

Alex Kwak

#11
Citaat van: HugoWieleman op februari 26, 2014, 22:28:19 PM
Hoi Alex,

Maandagochtend eoubik een Zwartkopmeeuw in Obsmaap invoeren. Ik zette de waarneming op waarneming.nl maar toen ik een dag later keek, zag ik mijn waarneming nog steeds niet staan. En nu kan ik nog niks Obsmappen, en ik heb ook geen mail gekregen. Heeft u nog een tip voor mij?

Als het maar om 1 waarneming gaat: Gewoon even opnieuw invoeren.
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Botervlieg

Citaat van: HugoWieleman op februari 26, 2014, 22:28:19 PM
Hoi Alex,

Maandagochtend eoubik een Zwartkopmeeuw in Obsmaap invoeren. Ik zette de waarneming op waarneming.nl maar toen ik een dag later keek, zag ik mijn waarneming nog steeds niet staan. En nu kan ik nog niks Obsmappen, en ik heb ook geen mail gekregen. Heeft u nog een tip voor mij?

Heb je de waarneming geupload?