Hoofdmenu

MyBi 147

Gestart door Folkert Jan, februari 23, 2014, 21:59:35 PM

Vorige topic - Volgende topic

Folkert Jan

"Birding is something we do for enjoyment; so if you enjoy it, you're a good birder. If you enjoy it a lot, you're a great birder." Kenn Kaufman

gr, Folkert Jan Hoogstra

Landelijke Big Day 2016 (Record - 201 soorten)
TOH big day 2014
TOH big day 2013

Merel

Roze pootjes, gelig uiterlijk maar geen witte borst, wenkbrauwstreep.. Ik ga voor fitis. :)
Vriendelijke groet,
Merel Zweemer

Yeronimo

Ik ga voor Pallas' Boszanger
Jeroen Breidenbach, 31 jaar
Leeuwarden

Rob S

Dan ga ik na spieken voor een Tjiftjaf

Mijn eerste indruk was overigens bladkoning
Groeten

Rob Schaareman

DKoppenol

Ik zou ook zeggen blako mede door dat verotte blad, die dus Fitis bijna moet uitschakelen, maar dat geel is toch wel veel...
Ik ga voor Fitis, ook vanwege pootkleur Tjiftjaf uitsluitend. (als ik die goed denk te herkennen..)
Groeten, Diedert Koppenol

Levenslijst: 255
Nieuwste soorten:Amerikaanse Goudplevier,Buidelmees

Vogelen? Gezelligheid? www.jnm.nl

Rob S

Citaat van: DKoppenol op februari 24, 2014, 22:20:31 PM, ook vanwege pootkleur Tjiftjaf uitsluitend. (als ik die goed denk te herkennen..)

ik was nooit goed in spieken
Groeten

Rob Schaareman

frankneijts

#6
Compact, kortstaartig phyllootje zou een Blako of een Pallas moeten zijn vermoed ik. Lastig om die vanuit dit gezichtspunt te onderscheiden maar de wat vlekkerige keel en niet al te contrastrijke koptekening doen me meer aan Blako denken. Het geel op de onderzijde is nogal beperkt en 'plaatselijk' en past ook beter op Blako dan op Pallas die geen of minder geel op de buik heeft (dacht ik..)
EDIT: Dat laatste lijkt toch niet te kloppen als ik nog 's wat meer foto's (bijv. op www.tarsiger.com) van Pallasjes bekijk. Desondanks blijf ik toch maar bij Blako..
Groeten,

Frank

"When logic and proportion have fallen sloppy dead...
Remember what the dormouse said: feed your head!"
Grace Slick in 'White Rabbit'

frankneijts

Leuke raadselpiet trouwens! 8)
Groeten,

Frank

"When logic and proportion have fallen sloppy dead...
Remember what the dormouse said: feed your head!"
Grace Slick in 'White Rabbit'

Folkert Jan

Vanavond zal ik het goede antwoord posten  :duim:
"Birding is something we do for enjoyment; so if you enjoy it, you're a good birder. If you enjoy it a lot, you're a great birder." Kenn Kaufman

gr, Folkert Jan Hoogstra

Landelijke Big Day 2016 (Record - 201 soorten)
TOH big day 2014
TOH big day 2013

Folkert Jan



Jeroen gefeliciteerd  :duim:
"Birding is something we do for enjoyment; so if you enjoy it, you're a good birder. If you enjoy it a lot, you're a great birder." Kenn Kaufman

gr, Folkert Jan Hoogstra

Landelijke Big Day 2016 (Record - 201 soorten)
TOH big day 2014
TOH big day 2013

Yeronimo

De doorslag tussen bladkoning en pallas' lag voor mij bij het gedrag. In wezen heeft Frank dus eigenlijk veel meer moeite gedaan om kenmerken op kleed te zoeken.
Jeroen Breidenbach, 31 jaar
Leeuwarden

frankneijts

Citaat van: Yeronimo op februari 25, 2014, 23:01:04 PM
De doorslag tussen bladkoning en pallas' lag voor mij bij het gedrag. In wezen heeft Frank dus eigenlijk veel meer moeite gedaan om kenmerken op kleed te zoeken.

Logisch toch? Ik heb immers zelfs Pestvogels op die manier klein spul van de onderkant van bladeren zien plukken.....
(Maar mijn eerste gedachte was eigenlijk ook Pallas, pas toen ik het begon te beredeneren kwam die Bladkoning om de hoek kijken.... 8) )
Groeten,

Frank

"When logic and proportion have fallen sloppy dead...
Remember what the dormouse said: feed your head!"
Grace Slick in 'White Rabbit'