'Zet BMP aan' - knop in ObsMapp werkt niet naar behoren

Gestart door wespenbuizerd, februari 11, 2014, 23:14:14 PM

Vorige topic - Volgende topic

wespenbuizerd

Als jij bij de gebruikersinstelling 'gebruik BMP ' aanvinkt, werkt de knop 'Zet BMP uit' of ' Zet BMP aan ' niet altijd in Avimap (de Belgische versie van BMP). Zo kan het gebeuren dat je op de knop 'Zet BMP uit' drukt, de waarneming op correcte manier in waarnemingen.be terechtkomt, maar niet correct in Avimap.

Daar verschijnt die waarneming zelfs op 2 (of meer) manieren, in Avimap. De ene keer met 'broedcode'  'Overig, buiten broedbiotoop' wat dus niets oplevert, maar geen kwaad kan. Maar  ook een tweede keer met broedcode  'Zingend of baltsend individu' op dezelfde plaats, en dat is dus een verkeerde info in Avimap. Verder zelfs een derde, vierde of vijfde keer op dezelfde plaats met als broedcode '-',wat dus niets oplevert, maar geen kwaad kan.
Bij andere waarnemingen kwam de waarneming correct in waarnemingen.be terecht, maar als 'Zingend of baltsend individu' in Avimap, zonder een dubbel te produceren.
Ik had dit al vorig broedseizoen gemerkt, maar kon dit omzeilen door twee toestellen te gebruiken, iets wat ik na 2 februari ook weer heb gedaan om niet alle waarnemingen in Avimap één voor één te moeten controleren. M.a.w. bij één toestel is 'gebruik BMP ' aangevinkt en voor waarnemingen die niet in Avimap thuishoren, gebruik ik een ander toestel waar 'gebruik BMP ' niet is aangevinkt.
Een andere oplossing hiervoor is natuurlijk, zoals vroeger, bij de gebruikersinstelling 'gebruik BMP ' aan te vinken of uit te vinken, maar dan heeft de knop 'Zet BMP aan' of 'Zet BMP uit' geen zin.
Dirk

hiskodevries

Dirk, de opzet voor BMP /Avimap is zo:
upload de waarnemingen naar avimap/BMP
aan het eind van het seizoen vraag je aan sovon of ze jouw waarnemingen in de waarnemingen.be database schieten. (dit kan voor Waarneming.nl natuurlijk ook als mensen obsmapp gebruiken om te bmpen)
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

wespenbuizerd

Citaat van: hiskodevries op februari 12, 2014, 08:00:22 AM
Dirk, de opzet voor BMP /Avimap is zo:
upload de waarnemingen naar avimap/BMP
aan het eind van het seizoen vraag je aan sovon of ze jouw waarnemingen in de waarnemingen.be database schieten. (dit kan voor Waarneming.nl natuurlijk ook als mensen obsmapp gebruiken om te bmpen)


Dat weet ik wel. Uw antwoord gaat niet over het probleem dat ik ter sprake breng, met name de 'BMP zet uit'-knop die verkeerde gegevens in Avimap (BMP) invoert, omdat hij niet naar behoren werkt.
Dirk

hiskodevries

Dirk, in dat geval wachten we even op Alex, die is vandaag op dienstreis
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

Alex Kwak

Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!