Roze Pelikaan met pootring

Gestart door Joop Scheijbeler, februari 08, 2014, 17:53:15 PM

Vorige topic - Volgende topic

Joop Scheijbeler


Jeroen Nagtegaal

En een Knobbel op de poot die je eigenlijk zelden bij tamme vogels ziet... Zou wel interessant zijn als ie weer wordt gezien. Kan beide kanten opgaan nog.
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

Joop Scheijbeler

Er komen nog meer foto's met een uitsnede van de pootring van een collega vogelaar, moest nu gaan werken.

frankmeer

Frank van der Meer

Jeroen Nagtegaal

De foto op http://waarneming.nl/waarneming/view/81641292 ziet er wel erg goed uit... Ik ga eens wat navraag doen.
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

Cygnus

Ziet eruit als een "wetenschappelijke-vogelring". Ik zie er niet een traditionele kwekersring in. De inscriptie lijkt te bestaan uit 2 letters en 6 of meer cijfers, dus van het type AB 123456. Als cijfer lees ik met enige fantasie 04253 en daarna eventueel een 4. Hopelijk zijn er nog meer foto's.
Met vriendelijke groeten,
Trinus Haitjema

Jeroen Nagtegaal

Wat de code betreft lijk het mij CZ042504... Mocht ik wat horen, dan zet ik dat zo snel mogelijk door.
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

Klaas van Dijk

Ik betwijfel of dit een ring is die bij wilde vogels wordt gebruikt. Volgens mij gaat het hier om een 'kweekring' cq om een metalen ring die dierentuinen (etc.) gebruiken.

Ik ben erg benieuwd naar de nadere informatie die Jeroen hopelijk boven water weet te halen.

Vriendelijke groeten,

Klaas van Dijk

laatvlieger

#8
Bij een wetenschappelijke ring, zou ik wel een inscriptie van de ringcentrale verwachten, zeker op zo'n grote ring. Dat zie ik hier niet. Maar dat zou nog aan de andere kant van de ring kunnen staan. Ik denk dus ook aan een kwekersring
Groet,

Wouter Teunissen


Mijn Weblog: http://birdboredom.blogspot.com/

Cygnus

De ring ziet er uit als zwanenringen zoals die in diverse landen in gebruik zijn of waren. De naam van de ringcentrale staat dan aan de andere kant van de ring. Bij pelikanen wordt soms dezelfde maat gebruikt als bij zwanen (26 mm) en soms ook grotere ringen, bijvoorbeeld 34 mm. Die ringen zijn echter altijd (of nagenoeg altijd?) voorzien van een zogenaamde lip. Die zie ik bij deze pelikanenring niet. Als de ring zonder lip is, dan is de kans groot dat het toch een kwekersring is.
Met vriendelijke groeten,
Trinus Haitjema

Vincent Hart

Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers