De 10 waarnemingen met foto in België zijn inmiddels goedgekeurd, terwijl al deze 10 waarnemers de vogel als wild (dat is, niet als escape) hebben ingevoerd. Ik dacht dat de Belgen zo kritisch waren als het gaat om 'verdachte' zeldzaamheden...
Citaat van: Rob Koelman op september 17, 2015, 19:25:36 pmDe 10 waarnemingen met foto in België zijn inmiddels goedgekeurd, terwijl al deze 10 waarnemers de vogel als wild (dat is, niet als escape) hebben ingevoerd. Ik dacht dat de Belgen zo kritisch waren als het gaat om 'verdachte' zeldzaamheden...Stuur even een e-mail naar info@waarnemingen.be en doe je verhaal.
In België staat de soort tenminste op status exoot...
Leuk! Wellicht een idee om ook de linkjes erbij te zetten? Iemand een idee waar onze roze vriend momenteel uithangt?
Hier vind je ook een handig overzicht. Eventueel is hij dus uit Frankrijk gekomen?Ik heb er niet veel tijd in gestoken om een reisschema te bepalen, maar misschien dat iemand met meer interesse voor deze soort dat wel wil doen.
Observado is een van de sites die ik regelmatig even check of Knobbelpelikaan ergens is opgedoken. Er worden, zoals ook op observado is te zien, meer pelikanen gemeld. Zekerheid daarover is dan ook alleen te krijgen als er (goede) foto's van de kop zijn. Ik check ook regionale (Belgische/Franse, enz) waarnemingsites, én Google met een aantal steekwoorden. Dit leverde eerder in Duitsland diverse krantenartikelen op, mét foto, met daarin aanvullende informatie over Knobbel.[/size]Begrijp niet helemaal wat je bedoeld met dat hij uit Frankrijk is gekomen? Zoals te lezen in het overzicht paar postings hierboven, zie je dat ie van Zwitserland naar Nederland naar België is gegaan. Ben benieuwd cq heb zo'n idee dat ie misschien weer richting z'n Zwitserse plek zou kunnen gaan. Net zoals hij vertrok uit en weer terug kwam naar Nederland.
Remco, wat Olivier probeert aan te geven is dat je via world.observation.org of euro.observation.org de data van drie sites gecombineerd ziet (waarneming.nl, waarnemingen.be en observation.org)