Hoofdmenu

Wie woont hier?

Gestart door Denro, februari 12, 2014, 11:15:52 AM

Vorige topic - Volgende topic

Denro

Hallo.

Ik kwam vandaag deze nog te knotten knotwilg tegen met twee ingangen van een hol.
Er zijn veren van een koolmees te zien bij het eerste gat. In het tweede gat zitten een een paar donsveertjes.

Iemand een idee welk dier van deze holen, of hol gebruikt maakt? Zou het een bunzing of steenmarter kunnen zijn? Of moet ik eerder aan een steenuil o.i.d. denken?

De holen zitten op ongeveer 1,80 meter. Foto's gemaakt in de Achterhoek.

Alvast bedankt.
Groeten, Dennis Rensen

Mijn waarnemingen (NL):

Mijn waarnemingen (Buitenland):

whmvb

Kunnen heel goed oude nesten van Koolmees zijn, lijkt me.

Wim
Wim van Boekel

Denro

#2
Citaat van: whmvb op februari 12, 2014, 14:02:33 PM
Kunnen heel goed oude nesten van Koolmees zijn, lijkt me.

Wim

Dat is natuurlijk ook nog een optie  :angel: Ik kan me echter eerder voorstellen dat de koolmees gebruikt heeft gemaakt van deze holen..

Het is alleen onmogelijk dat een koolmees deze holen heeft gemaakt. Het holen hebben namelijk een opening met een diameter van zeker 15cm en zijn erg diep zover ik kon zien.

Blijft nog de vraag over: Wie heeft deze holen gemaakt?

Bedankt voor het meedenken.
Groeten, Dennis Rensen

Mijn waarnemingen (NL):

Mijn waarnemingen (Buitenland):

Rob Koelman

Citaat van: Denro op februari 12, 2014, 14:22:04 PMBlijft nog de vraag over: Wie heeft deze holen gemaakt?

Dergelijke gaten in knotwilgen ontstaan meestal spontaan door inrotting en zijn dus niet gemaakt door een dier. Wel kunnen sommige dieren een reeds bestaande holte vergroten.


Rob Koelman
Zoogdiervereniging
Met vriendelijke groet, Rob

Denro

Citaat van: Rob Koelman op februari 12, 2014, 14:57:35 PM
Citaat van: Denro op februari 12, 2014, 14:22:04 PMBlijft nog de vraag over: Wie heeft deze holen gemaakt?

Dergelijke gaten in knotwilgen ontstaan meestal spontaan door inrotting en zijn dus niet gemaakt door een dier. Wel kunnen sommige dieren een reeds bestaande holte vergroten.


Rob Koelman
Zoogdiervereniging

Helder, dank.

Groeten, Dennis Rensen

Mijn waarnemingen (NL):

Mijn waarnemingen (Buitenland):