Verzamellijst resetten, hoe doe je dat?

Gestart door Ties, februari 10, 2014, 08:07:53 AM

Vorige topic - Volgende topic

Ties

Ik kan deze niet meer wijzigen lijkt het. Heb andere soortlijsten toegewezen, maar de 1e verzamellijst blijft ongewijzigd. Obsmapp opnieuw opgestart werkt ook niet....
Vriendelijke groet, Ties Smulders

| NL      | Wereld      |

Alex Kwak

Kan je stap voor stap aangeven wat je doet en wat je ziet, en wat je had verwacht te zien?
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Ties

#2
1. soortenlijsten gedownload (voor NL bijna alle groepen, paar landen lijsten en Europa lijsten).
2. verzamelgroep aangevinkt (voor bijna alle NL groepen)
3. Deze later gewijzigd in Europe Birds, French butterflies/ mammals en Odonata (alle taal: NL)
4. Verzamelgroep toegewezen, maar steeds begint deze met de Kevers (10-stippelig....)

NB: de knop Wissel alles ook al gebruikt in Verzamelgroep indelen...
Ik zie nu ook dat onder Sorteer soortgroepenlijst alleen de Nederlandse soortgroepen staan genoteerd (geen landen e.d.)
Vriendelijke groet, Ties Smulders

| NL      | Wereld      |

Alex Kwak

Bedankt, is nu duidelijk: de lijst wordt 'gecached', en die cache wordt niet bijgewerkt als je de verzamelgroep bijwerkt. Ik zal dat repareren in de komende versie. Je kan hier nu even niks aan doen helaas... Overigens komt in de komende versie ook de optie om de cache leeg te gooien, maar ja, ook daar heb je nu even niks aan  :-\

Die menu-knop "wissel alles" lijkt ook niet dat te doen wat 'ie moet doen, Kijk ik ook naar.

Bij sorteer soortgroepen staan alle soortgroepen (vogels, zoogdieren etc.), niet de groepen (NL Vogels, zoogdieren van Afrika). Je kan dus 'alleen maar' sorteren op soortgroep, niet op groep. Dit om de sortering handelbaar te houden.

Bedankt voor je melding(en)!  :duim:
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Ties

Graag gedaan Alex!
Jij bedankt voor de heldere uitleg. Het is dus nog ff wachten op de nieuwe versie.

Heb nog een andere vraag: is het raadzaam op Obsmapp nu op je external SD card te plaatsen of op je telefoon SD geheugen of beiden?
Pas gelden kreeg ik nl. ook de melding backup mislukt, wat er op wees dat mijn ext. SD niet meer goed werkte (geformateerd en opgelost).
Om dit (en andere conflicten) in de toekomst te voorkomen, beter om Obsmapp in z'n geheel vanaf het sd geheugen van de telefoon te
laten draaien?

Vriendelijke groet, Ties Smulders

| NL      | Wereld      |

Alex Kwak

In z'n algemeenheid is het toestel-geheugen sneller dan extern geheugen. Maar dat is weer heel erg afhankelijk van je toestel.
Dus als het kan op je toestel, en als je geheugen te kort komt dan op extern geheugen.
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Ties

ok. bedankt voor de uitleg Alex.

Wanneer kunnen we ongeveer een nieuwe versie verwachten?
Anders (een paar?) de soortgroepen verwijderen of best opnieuw installeren (ivm de cache vd verzamellijst)?
Vriendelijke groet, Ties Smulders

| NL      | Wereld      |

hiskodevries

Citaat van: Ties op februari 10, 2014, 15:37:12 PM
ok. bedankt voor de uitleg Alex.

Wanneer kunnen we ongeveer een nieuwe versie verwachten?
Anders (een paar?) de soortgroepen verwijderen of best opnieuw installeren (ivm de cache vd verzamellijst)?
Ties, opnieuw installeren en alleen downloaden wat je echt nodig hebt. Met een telefoon uit het (sub)topsegment kun je dat allemaal prima draaien uit het geheugen.
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

Alex Kwak

De nieuwe versie verwacht ik over ongeveer een week.
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Ties

Fijn Alex.

Hisko: had eigenlijk alleen gedownload wat ik nodig had. Naast de meeste NL soortgroepen, Europe Birds, en de Frankrijk lijsten.... anders loop je het risico dat je ze op vakantie niet hebt gedownload...

Maar het mag toch ook geen probleem zijn om (bijna) alle soortlijsten te downloaden? Er is ook immers de knop: Pas soortnamen aan
Vriendelijke groet, Ties Smulders

| NL      | Wereld      |

Alex Kwak

CiteerMaar het mag toch ook geen probleem zijn om (bijna) alle soortlijsten te downloaden?

Als je maar van de plantenlijst van de wereld afblijft...  :P
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Ties

Doe ik daar begin ik voorlopig niet aan  :rolleye:

Kun je de functie Pas Soortnamen aan overigens vaker gebruiken (na het downloaden van een nieuwe soortgroep maanden later)?
Vriendelijke groet, Ties Smulders

| NL      | Wereld      |

Alex Kwak

Citaat van: Ties op februari 11, 2014, 09:37:29 AM
Kun je de functie Pas Soortnamen aan overigens vaker gebruiken (na het downloaden van een nieuwe soortgroep maanden later)?

Ja hoor, geen probleem.
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!