boommarter of niet?

Gestart door Pelgrim, februari 09, 2014, 12:50:22 PM

Vorige topic - Volgende topic

Pelgrim

Ik zou graag willen weten welke soort dit is
Het betreft deze waarneming
http://waarneming.nl/waarneming/view/81644827
onzeker Boommarter - Martes martes gezien op 2013-12-25 Oisterwijk - Oisterwijkse Hoeven
Toelichting:
Onzeker of het een boommarter is, enkele maanden terug is door dezelfde cameraval een bunzing (bij daglicht) opgenomen....
Hoe kan ik het filmpje van 13 seconden aanbieden voor dit forum?
bij voorbaat dank Harrie Pelgrim

Douwe van der Ploeg

Even op youtube zetten en aan je waarneming toevoegen via "Externe link toevoegen".
Douwe van der Ploeg

jva

Citaat van: Pelgrim op februari 09, 2014, 12:50:22 PM
Ik zou graag willen weten welke soort dit is
Het betreft deze waarneming
http://waarneming.nl/waarneming/view/81644827
onzeker Boommarter - Martes martes gezien op 2013-12-25 Oisterwijk - Oisterwijkse Hoeven
Toelichting:
Onzeker of het een boommarter is, enkele maanden terug is door dezelfde cameraval een bunzing (bij daglicht) opgenomen....
Hoe kan ik het filmpje van 13 seconden aanbieden voor dit forum?
bij voorbaat dank Harrie Pelgrim


Of even een still maken (een goed videofragment als jpg opslaan middels print screen). Deze kun je hier dan als fotobewijs opvoeren. Steenmarter en boommarter zou allebei in theorie moeten kunnen, beide soorten komen er voor (voorkomen steenmarter ken ik uit de L&DD, boommarter uit de nabijgelegen Mortelen. Ben benieuwd.
Jelle

Arthur

de waarneming wordt vervaagd. Geen foto's te zien.
Groeten, Arthur

maurice.lahaye

Nog geen actie geweest van de waarnemer: geen foto's of een link. Ik heb om actie gevraagd.


Groet,
Maurice
admin
2015 is het jaar van de das! www.zoogdiervanhetjaar.nl

maurice.lahaye

Contact gehad met de waarnemer. Ik krijg de film (14 Mb) toegestuurd. Nog even geduld  :) .
Maurice
admin
2015 is het jaar van de das! www.zoogdiervanhetjaar.nl

maurice.lahaye

Voor de liefhebbers/nieuwsgierigen: het was een steenmarter. Minder spectaculair dan een boommarter, maar nog steeds niet erg algemeen in Brabant. Met dank aan Harrie voor het snel toesturen van het filmpje  :duim: .


Maurice
admin
2015 is het jaar van de das! www.zoogdiervanhetjaar.nl