Hoofdmenu

MyBi 146

Gestart door Bart van Hoogstraten, februari 07, 2014, 14:20:48 PM

Vorige topic - Volgende topic

Bart van Hoogstraten

West Afrikaanse raptor. Belangrijkste determinatiekenmerk is duidelijk in beeld. Zoeken maar!  :blink:
Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks € 25,- abonnementskosten!
https://waarneming.nl/donate/

Merel

Lijkt me een kiekendief. Maar ik ben nauwelijks bekend met roofvogels van andere continenten..
Vriendelijke groet,
Merel Zweemer

Bart van Hoogstraten

#2
Citaat van: Merel op februari 07, 2014, 15:35:09 PM
Lijkt me een kiekendief. Maar ik ben nauwelijks bekend met roofvogels van andere continenten..

Circus is goed, nou de soort nog.  :blink:
(Het is een WP-soort dus met de anwb moet het te doen zijn)
Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks € 25,- abonnementskosten!
https://waarneming.nl/donate/

VictorE

Ik ga voor Grauwe Kiekendief

Bart van Hoogstraten

Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks € 25,- abonnementskosten!
https://waarneming.nl/donate/

Merel

Weet je, dat dacht ik ook, maar dacht dat het een Afrikaanse soort was.. Naja, niet goed gelezen denk ik. ;)
Vriendelijke groet,
Merel Zweemer

Dirk van Opheusden

Citaat van: Merel op februari 07, 2014, 20:14:48 PM
Weet je, dat dacht ik ook, maar dacht dat het een Afrikaanse soort was.. Naja, niet goed gelezen denk ik. ;)

Ik voel me ook bedrogen. Een 'West-Afrikaanse raptor' is iets anders dan een raptor in West-Afrika. Waarbij dat West-Afrika überhaupt niet toe doet, omdat het beest ook boven het Gronings graan te zien is. Ik vind Bart een valsspeler!  :wacko:

O, en  :'( natuurlijk.
Dirk van Opheusden

frankneijts

Citaat van: Dirk van Opheusden op februari 08, 2014, 13:49:14 PM
Citaat van: Merel op februari 07, 2014, 20:14:48 PM
Weet je, dat dacht ik ook, maar dacht dat het een Afrikaanse soort was.. Naja, niet goed gelezen denk ik. ;)

Ik voel me ook bedrogen. Een 'West-Afrikaanse raptor' is iets anders dan een raptor in West-Afrika. Waarbij dat West-Afrika überhaupt niet toe doet, omdat het beest ook boven het Gronings graan te zien is. Ik vind Bart een valsspeler!  >:D

O, en  :'( natuurlijk.

Zijn een beetje krokodillentranen natuurlijk Dirk: zelfs Ray Charles had hier, plaatsaanduiding of niet, een Grauwe Kiek-man van gemaakt...... 8)
Groeten,

Frank

"When logic and proportion have fallen sloppy dead...
Remember what the dormouse said: feed your head!"
Grace Slick in 'White Rabbit'

Dirk van Opheusden

Citaat van: frankneijts op februari 08, 2014, 16:14:27 PM
Citaat van: Dirk van Opheusden op februari 08, 2014, 13:49:14 PM
Citaat van: Merel op februari 07, 2014, 20:14:48 PM
Weet je, dat dacht ik ook, maar dacht dat het een Afrikaanse soort was.. Naja, niet goed gelezen denk ik. ;)

Ik voel me ook bedrogen. Een 'West-Afrikaanse raptor' is iets anders dan een raptor in West-Afrika. Waarbij dat West-Afrika überhaupt niet toe doet, omdat het beest ook boven het Gronings graan te zien is. Ik vind Bart een valsspeler!  >:D

O, en  :'( natuurlijk.

Zijn een beetje krokodillentranen natuurlijk Dirk: zelfs Ray Charles had hier, plaatsaanduiding of niet, een Grauwe Kiek-man van gemaakt...... 8)

Ray Charles had er zelfs nog een liedje bij kunnen zingen.
Dirk van Opheusden

Bart van Hoogstraten

Citaat van: Dirk van Opheusden op februari 08, 2014, 13:49:14 PM
Citaat van: Merel op februari 07, 2014, 20:14:48 PM
Weet je, dat dacht ik ook, maar dacht dat het een Afrikaanse soort was.. Naja, niet goed gelezen denk ik. ;)

Ik voel me ook bedrogen. Een 'West-Afrikaanse raptor' is iets anders dan een raptor in West-Afrika. Waarbij dat West-Afrika überhaupt niet toe doet, omdat het beest ook boven het Gronings graan te zien is. Ik vind Bart een valsspeler!  :wacko:

O, en  :'( natuurlijk.

Ik heb het inderdaad niet juist omschreven want het is een overwinteraar uit de WP en geen standsoort in West Afrika. Mijn excuses. (Maar in mijn 1ste reactie heb ik wel vermeld dat het een soort uit de WP is  :blink: ).
Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks € 25,- abonnementskosten!
https://waarneming.nl/donate/

BramtK

Zonder West-Afrika geen Groningse Grauwe kiekendieven en vice versa.  ;)
Groeten,

Bram ter Keurs

Dirk van Opheusden

Citaat van: BramtK op februari 09, 2014, 12:50:22 PM
Zonder West-Afrika geen Groningse Grauwe kiekendieven en vice versa.  ;)

Daar is Ray Charles het helemaal mee eens.
Dirk van Opheusden