Wat gebeurt met de door mij ingevoerde waarneming ?
In principe niets. Alleen doet u daar anderen en u zelf veel plezier mee. Hoe meer waarnemingen van een soort ingevoerd worden des te beter het inzicht in de verspreiding, van de betreffende soort, wordt.
Anderen die de site raadplegen kunnen zelf inschatten hoe groot de kans is dat ze een soort in een bepaald gebied te zien kunnen krijgen.
Uw waarneming(en) kunnen wel in de database van andere instanties terecht komen.
1. in het archief van een (vogel) werkgroep
2. in het archief van een particuliere gegevensverzamelende organisatie (PGO)
ad 1. De werkgroepen die Waarneming.nl gebruiken als hun archief kunnen een export maken van alle waarnemingen die un hun werkgebied zijn gedaan.
ad 2. De PGO`s waarmee wij afspraken hebbn gemaakt kunnen een export maken van alle waarnemingen van een soortgroep (vlinders & libellen door de Vlinderstichting) of een deelverzameling van een soortgroep (SOVON met het BSP-nb project)
Als iemand die zijn waarnemingen in Waarneming.nl heeft opgeslagen, bezwaar heeft dat zijn waarnemingen uit de Waarneming.nl database geexporteerd worden naar een andere partij handelt hij/zij als volgt :
Ga naar mijn waarneming.nl -> mijn waarneming.nl in het menu links
kies voor "Persoonlijke gegevens aanpassen"
Beantwoord de vraag
Mijn waarnemingen mogen geexporteerd worden naar werkgroepen en P.G.O`s?
met Nee