Hoofdmenu

Scholekster

Gestart door spotroon, februari 01, 2014, 16:12:51 PM

Vorige topic - Volgende topic

spotroon

Wie kan hier wat mee?

Veerse meer, Veerse dam, bij het surf centrum.

Datum 01-02-2014, 14.55 uur

+51°35'19.08", +3°38'29.82"

Gr. Spotroon.

Wil

Groeten, Wil Lemmens
Geleen

Klaas van Dijk

Beste Spotroon,

Mooie foto's, maar helaas met onvoldoende details om met zekerheid te kunnen achterhalen om welk individu het hier gaat. Dit soort gekleurringde Scholeksters hebben aan beide poten aan de tarsus een kleurring met een letter of cijfer (bijvoorbeeld wit K). Ze hebben daarnaast een kleurring zonder inscriptie (hier groen) aan de tibia (links of rechts).

Pas als al deze informatie bekend is, kan de waarneming worden ingevoerd in wadertrack.

Vriendelijke groeten,

Klaas van Dijk

PS: misschien staan er meer details op andere foto's?

spotroon

Bedankt voor de reactie Klaas.

In dit geval is enkel een K te lezen en enkele kleuren te zien wat onvoldoende is om te melden.

Maar om hoeveel ringen met inscriptie en hoeveel ringen die gekleurd zonder inscriptie gaat het?

Gr Spolroon.

Klaas van Dijk

Beste Spolroon,

Excuses dat ik wat onduidelijk was in mijn eerdere bericht.

Het gaat in totaal om twee kleurringen met een inscriptie. Bijvoorbeeld: links 'wit K' en rechts 'rood X'. Deze kleurringen zitten altijd aan de tarsus. De inscriptie staat meerdere malen op de kleurring, zodat je hem van (bijna) alle kanten altijd kunt aflezen.

Daarnaast heeft o'n vogel een iets kleinere kleurring zonder inscriptie. Kan verschillende kleuren hebben en deze kleurring zit aan de tibia (kan links zijn of rechts zijn).

Net even gekeken op wadertrack.nl, maar daar zie ik niet zo 1-2-3 zo'n vogel staan. Ik zal eens kijken of dat anders kan. Het is namelijk veel makkelijker uit te leggen aan de hand van een voorbeeld.

Begrijp je het nu wat beter? Vraag anders rustig normaals.

Groetjes, Klaas

spotroon

Bedankt Klaas, ik begrijp het.
Weet nu wanneer er voldoende ringen op kleur en afleesbaar te zien moeten zijn.
Bedankt.
Gr. Spotroon.